flere navne? når man også skal have to efternavne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.113 visninger
16 svar
0 synes godt om
1. juni 2010

nuggie

Jeg har altid ment at man kun skulle have et fornavn når man har flere navne, emn nu hvor jeg skal finde på navn til en lille ny, er jeg blevet lidt i tivlv.

Hun skal hedde Alde men jeg synes måske også at hun skal hedde Caroline, men da min kæreste og jeg ikke har samme efternavn skal hun også have to efternavne, så måske bliver det lidt meget med 4 navne? jeg tænker mest på at jeg tænker at det må være træls at skulle skrive mange navne hver gang man skal udfulde papire og hvis man har to "fornavne" ved folk måske heller ikke hvad de skal kalde en også skal man hele tiden sige det..

hvad synes i?

de for lige de valg muligheder som jeg har: mit efternavn er også lidt træls men det kan hun ikke slippe for

Alde Caroline Engslev Below

Alde Engslev Below

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2010

Lise

Vi har af samme grund kun givet vores drenge ét fornavn hver. Synes det bliver meget langt med to fornavne OG to efternavne....

Anmeld

1. juni 2010

CiSo

nuggie skriver:

Jeg har altid ment at man kun skulle have et fornavn når man har flere navne, emn nu hvor jeg skal finde på navn til en lille ny, er jeg blevet lidt i tivlv.

Hun skal hedde Alde men jeg synes måske også at hun skal hedde Caroline, men da min kæreste og jeg ikke har samme efternavn skal hun også have to efternavne, så måske bliver det lidt meget med 4 navne? jeg tænker mest på at jeg tænker at det må være træls at skulle skrive mange navne hver gang man skal udfulde papire og hvis man har to "fornavne" ved folk måske heller ikke hvad de skal kalde en også skal man hele tiden sige det..

hvad synes i?

de for lige de valg muligheder som jeg har: mit efternavn er også lidt træls men det kan hun ikke slippe for

Alde Caroline Engslev Below

Alde Engslev Below

jeg syntes sagtens man kan have 4 navne, jeg har det selv er det er ikke noget problem for mig syntes jeg ikke, jeg bruger bare 2 af dem, når jeg skriver under!  

jeg syntes Alde Caroline er et fint navn! 

Anmeld

1. juni 2010

Koen.

vores datter skal døbes her den 20 og hun kommer til at have 4 navne: Lærke Sofia Jepsen Nielsen!

Jeg synes alde caroline er rigtig flot

Anmeld

1. juni 2010

millesofie

det synes jeg ikke, bare go for it

min lille pige hedder Tinke Hermione Søs Olsen

og min lillebror hedder Marcus-Emil Olsen Kjærside

jeg synes ikke det gør noget, og så har de jo også lidt at vælge i mellem

Anmeld

1. juni 2010

L-Mortil3

Liam har 3 efternavne, så jeg synes sagtens hun kan have 2 fornavne, det er da rigtig pænt! Det er jo SUPER sjældent man skriver sit fulde navn JEG har personligt også 2 fornavne og 2 efternavne, men jeg bruger kun 1 af hver

Anmeld

1. juni 2010

Mette.

Jeg har selv to fornavne - Mette Kathrine + 2 efternavne Synes aldrig det har været træls for mig.

Min lille datter hedder Emilie Kathrine + 2 efternavne. Kathrine er et familienavn, så derfor var der ingen tvivl om hun skulle have alle 4 navne her..

Anmeld

1. juni 2010

nuggie

mange tak for de hurtige svar.

jeg tror at hun skal hedde Alde Caroline

Anmeld

1. juni 2010

lululupo

Go for it Mange navne er bare praktisk og hyggeligt..... Vores prinsesse kommer til at hedde 5 navne

Anmeld

1. juni 2010

LouiseNielsen

Jeg hedder Louise Vita Søndergaard Larsen....

Syntes sagtens du kan sætte de 4 navne sammen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.