Fb - om benjamin - 18 maj 2010 (lang!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.247 visninger
21 svar
0 synes godt om
31. maj 2010

Sabsy

Så er det endelig blevet min tur til at fortælle om min vidunderlige søns vej til denne verden...

- Det hele startede på min fødselsdag 12 maj, om aftenen da jeg fik nogle smerter, ikke voldsomme men anderledes - og slimproppen gik et par timer efter. Efter at gæsterne var gået, og vi fik styr på det hele gik vi til ro efter en lang dag.. Jeg fik desværre ikke meget søvn den nat, og blev om torsdagen nødt til at ringe til svangregangen, og de bad mig komme ind - de mente jeg have små opstarts veer og en mulig blærebetændelse (IGEN!), så jeg fik nogle piller og blev sendt hjem.. Sådan gik det frem til lørdag, hvor at jeg vågner i en voldsom smerte og kan ikke rigtig finde ro, så jeg går i badekar i håb om at det hjælper - men sådan skulle det ikke gå, min mand kommer ud på toilettet efter en ½ time og jeg stor tuder af smerte og han ringer til FG og snakker med dem - vi skal derop igen hurtigst muligt, og igen får vi samme svar at det er tiltag til veer og jeg får nogle nye piller og kommer hjem.. Søndag har vi ro på, jeg fik sovet lidt og min mand var så vidunderlig en hjælp..

Mandag morgen har jeg igen voldsomt ondt, og ringer derop og denne gang bliver jeg indlagt på morfin så jeg kan få en masse søvn, men der er stadigvæk kun de veer med 15 - 20 mins mellemrum som har været der siden TORSDAG!! PUHA!! - Min mand køre hjem og får noget søvn, og vi aftaler han kommer til aften igen så vi kan putte lidt og hygge os..

Jeg får besøg af min mor og hendes mand kl. 18 og vi går ud og får noget luft, og da vi skal op på stuen igen, bliver jeg voldsom dårlig og kaster op halvt ude på toilettet og halvt på gangen - får derefter et bad - SKØNT!!..

Jeg kommer ind i seng igen og slapper af, og der begynder at komme nogle voldsomme smerter med 5 mins mellemrum og jeg får kørt en kurve og det viste sig at være veer og kl. 19:44 går vandet mens at jeg læger og min familie omkring mig - Pinligt, men sådan er det!

Jeg bliver kørt på fødegangen lige efter og få et lavement (FØJ!) - og så kl 21:34 kommer jeg i badekar og er åbnet 4 cm - kl. 22:19 kommer jeg op af badekaret da lavement og badekar IKKE høre sammen

Kl. 22:56 bestiller de en epidural og de kommer ind kl. 23:16 og får min epidural lagt ind - hvilken skøn fornemmelse.. Min epidral bliver genopfyldt 4 gange i løbet af fødslen.

Kl. 23:50 får jeg lagt et ve-drop og de sætter den på 15 dråber og vil efterfølgende sætte den op - hvis det er nødvendigt.

Jeg får sovet ca. 1½ time indtil de kl. 02:20 sætter mit ve-drop op, da der ikke sker noget - og kl. 04:15 er og jeg er åbent ca. 8cm - 5 veer på ti min. PUHA!

Mit ve-drop bliver sat op til 60, og jeg ligger med presse veer i ca. 2 timer og de finde ud af kl. 08:30 at min epidural ikke har virket "rigtigt" så mine smerter er TÅRNHØJE! - Og den latterlige "smertelinial" kunne jeg kaste ud af vinduet!

Kl. 08:50 får min af vide at jeg skal tages akut op på morgenkonferencen da de ikke vidste hvad de skulle gøre og at lillemanden begyndte at få lidt problemmer - Kl. 09:00 skulle de starte men allerede kl. 09:08 stod der 5-6 læger inde hos os, og sagde at den eneste mulighed var AKS og jeg blev gjort klar og kørt afsted, min mor og mand var helt ud af den og jeg var så dopet at jeg kun græd og intet sagde havde ikke overskud!

Vi kommer ind og de begynder at åbne mig og hvad de nu skal, min mand er meget forvirret af alle de mennesker derinde (12-14 læger!!!!! WHAT?!)

Kl. 09:44 kommer Benjamin til verden, og hans far græd, har aldrig set ham så glad, han var så rørt, tårene stod ud af hovedet på, og han kysse mig og krammede mig og kunne slet ikke finde sig selv - man kunne bare se lykken i hans øjne og glemmer ikke den sætning han sagde til mig; "Du er vidunderlig skat, vi har fået os en perfekt søn og vi kan kalde os en familie nu" SÅ SØDT!

Jeg fik først vores søn at se 3 timer efter AKS men det var så vidunderligt! - Sværger af lykke!

Og jeg har smidt mine 14 kilo, og er nede i egne bukser igen, var oppe af sengen allerede samme dag - og han får topkaraktere af sundhedsplejersken, og tager det på han skal og tager rigtig fat.. 

VI ELSKER DIG LILLE SKAT!! 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2010

wamse

Hvor er han da fin, stort tillykke med ham

Anmeld

31. maj 2010

Sabsy

wamse skriver:

Hvor er han da fin, stort tillykke med ham

Mange tak - han er bar så nem!

Han vækker os kl. 03-04, 07-08 og sover igen til kl. 11.. Hvad mere kan man ønske sig

Anmeld

31. maj 2010

TbCp

Puha sikke en masse dage med ondt

Men til sidst endte det jo godt og i har fået en skøn unge ud af det

Tillykke

Anmeld

31. maj 2010

lululupo

århhhh han er sødes!!!! Tillykke tillykke med sikken en omgang

Anmeld

31. maj 2010

Chalala85

hvor er han bare nuser din dreng. Stort tillykke med ham

Anmeld

31. maj 2010

Pige2009

Sikke en omgang, men stort tillykke med den lille mand Han ser skøn ud.

K.h. Linda

Anmeld

31. maj 2010

Lady Marion <3

Tillykke Sabrina med den dejlige,smukke lille gut

Anmeld

31. maj 2010

mettenoah

Flot beretning! Tillykke med ham

Anmeld

31. maj 2010

Sabsy

Muffi . skriver:

Tillykke Sabrina med den dejlige,smukke lille gut

Mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.