Kan det løbe rundt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.719 visninger
10 svar
0 synes godt om
30. maj 2010

Anita87

Min kæreste og jeg er begge studerende på 3.år i Århus og overvejer at få et barn. Rent økonomisk tror vi det kan hænge sammen, men vi overvejer om man som studerende tidsmæssigt kan få det til at køre. Er der nogen som har erfaringer med at få børn midt i uddannelsen når begge læser?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2010

Vingummien

I vil begge få mere da i får et barn. Og så vil i også kunne få mere da i begge er på su.

Kommer an på om i vil tage lån osv. Hvis i tager det i kan få, vil i begge kunne få ca 10000 udbetalt

Anmeld

30. maj 2010

XXSS

Man kan hvad man vil  og når barnet skal i inst. har i jo tiden til at læse. Herhjemme arbejder jeg fuldtids og læser ved siden af på deltidsstudie - manden arbejder primært fra 10-20 (forsikringsmand) - og vi får det til at hænge sammen, så kan vi - kan i helt sikkert også klare det og vi venter nr. 2 nu

Anmeld

30. maj 2010

LinLin

Jeg har studeret, imens jeg boede alene med min søn... Det gik fint - læste bare om aftenen når han var kommet i seng (evt. inden jeg hentede ham, afhængigt af hvor tidligt jeg havde fri) Manglede 1½ semester efter min barsel (der er i øvrigt mødepligt på mit studie (pæd.) - men det gik altså fint )

Anmeld

30. maj 2010

Vingummien

Uh ja, glemte at svare på det jeg skulle svare Men ville lige sige beløbet med økonomi hvis i var i tvivl om det

Har lige været i forhold hvor vi begge 2 læste. Og der er tid og el tage rman tiden. Nu er jeg alene og under udd og det går rigtig godt Ma skal bare bruge tiden anderledes end man plejer

Anmeld

30. maj 2010

henh01

Jeg har læst hele mit studie mens jeg var alene med min datter (pædagog) - jeg vil sige det sådan at det var hårdt det sidste halve år med eksamener og bachelor, men jeg har aldrig de resternde år haft så meget frihed og overskud til min datter som jeg havde dér Man giver selvfølgelig afkald på nogle ting, men det gør man jo altid når man vælger at få et barn. Jeg læste også om aftenen og havde sommetider hjemmelæse dage/opgavedage som jeg brugte meget flittigt. Har altid kunne hente min datter tidligt fordi jeg jo var studerende og mødepligten lå om dagen. Brugte dog meget tid om aftenen på læsning osv, hvilket man skal være indstillet på

Anmeld

30. maj 2010

Svei

Det er luksus at læse med børn...jeg ville nødig få børn imens jeg arbejdede og var presset ved sygdom og have børn ude og blive passet i mange timer hver dag...så ud fra min overbevisning om hvad der er bedst for børn, så mener jeg et studie og barn(selvfølgelig alt efter hvilket studie) er det nærmeste man kan komme optimale betingelser uden at gå hjemme.

Jeg er alene med tre børn og færdig som pædagog til næste år,...startede med at læse da de var 1, 4 og 10 år...

Anmeld

30. maj 2010

Sofia

Min kæreste og jeg står i samme situation som jer, er ikke gravid endnu og har ingen børn, men vi håber på at få det til at fungere, når lykken en gang er med os og vi får de to streger. Jeg læser jura og synes jeg er meget ophængt med læsning døgnet rundt i eksamensperioderne, det samme er min kæreste, men håber og tror man får omstruktureret det så det kan lade sig gøre med en lille bebs også

Anmeld

31. maj 2010

Tina

Hej

Jeg er også studerende og min mand har arbejdet/studeret på deltid sidste år og skal læse til næste år. Jeg synes også der er rigtig mange fordele ved at være studerende og have barn. Jeg forsøger at udnytte den tid han er i vuggestue effektivt og så holde lidt fri om aftenen. Men man kan jo strukturere det som der passer en bedst og det er rigtig rart i modsætning til et job, hvor der er mere faste mødetider. Det er nok mere den sociale del af det at studere det indimelle går ud over, men hvis man prioritere det indimellem går det fint alligevel.

Anmeld

8. juni 2010

HappyPip

Jeg er studerende og har fået barn under uddannelse. Godt nok tjener kæresten penge men altså:

vi forbedrede vores økonomi ved at jeg arbejdede indtil jeg gik fra arbejdsmarkedet 4 uger før termin. Hvis man arbejder 120 timer i de 13 uger før man går fra, så har man ret til at få barselsdagpenge under barsel fra kommunen. Det fik jeg så efterfølgende i 9 måneder - indtil kæresten tog barsel. Det var et dejligt supplement til barselsklip og almindelig SU

Så økonomisk har man nogle muligheder.

Hvordan det hænger sammen med at få læst, så planlægger vi en uge ad gangen og jeg er helt med læsemæssigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.