Hej
Jeg fødte i december på Svendborg Sygehus og var sååååååå glad for det. De var super professionelle og meget omsorgsfulde hele vejen igennem.
Mht. faciliteter, så kan du komme i badekar på de fleste stuer og der er en alm. seng på fødestuen, så du ikke skal ligge på torturbriksen (=fødelejet) hele tiden. Fødestuerne ligger lige rundt om hjørnet til operationsgangen, så de har både planlagte og akutte kejsersnit. Dermed er der også anæstesipersonale, så epiduralblokader kan de også klare. Derudover har de også noget, jeg synes er rigtig godt. de har telemedicinsk samarbejde med neonatalafdelingen på OUH, dvs. hvis der er noget de er i tvivl om ved bebsen, så har de mulighed for videoopkobling til OUH, så de kan konferere med neonatalafdelingen gennem video, så de derinde har mulighed for at 'se' den lille. Det giver rigtig meget tryghed synes jeg...
Du bliver som flergangsfødende nok ikke sparket ud lige med det samme, men du kan nok ikke forvente det helt store. Min svigerinde fødte sin nummer tre i Svendborg om fredagen og kom hjem om søndagen - men det er da bedre end OUH, hvor det helt sikkert kun ville være ambulant. Vi var førstegangsfødende, så min kæreste skulle ikke hjem og passe nogle andre børn, så han var medindlagt hele tiden vi var der, det går de meget op i, hvilket også er godt.
Så mine anbefalinger er KUN gode!! Jeg er sygeplejerske på Svendborg Sygehus, så jeg skulle ellers være den første til at lægge mærke til, om de var nogle k*******
Ha' en rigtig god fødsel...
Anmeld