Et ? om igangsættelse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

643 visninger
10 svar
0 synes godt om
30. maj 2010

Hyner

Hej tøser

Nu er jeg jo så derhenne hvor vi skal snakke igangsættelse med JM, men hvordan vil de gøre og hvornår er det tid??

Jeg havde inderligt håbet jeg skulle slippe for den samtale, for synes bare min nervøsitet stiger mig til hovedet...

Hyner -ingen tegn kun på psykisk terror

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2010

Stumpen

Altså jeg har ingen gener haft gennem mine graviditeter ved Mathilde var jeg til samtale 41+5 og blev sat igang vha stikpiller, da alt var lukket for neden og jeg skulle modnes inden.. Ved Vicroia var jeg til samtale 42+0 og blev sat igang 42+1 også vha af piller, da jeg igen var lukket og skulle modnes...

Pøj pøj med det..

Anmeld

30. maj 2010

Hyner

Stumpen skriver:

Altså jeg har ingen gener haft gennem mine graviditeter ved Mathilde var jeg til samtale 41+5 og blev sat igang vha stikpiller, da alt var lukket for neden og jeg skulle modnes inden.. Ved Vicroia var jeg til samtale 42+0 og blev sat igang 42+1 også vha af piller, da jeg igen var lukket og skulle modnes...

Pøj pøj med det..

Okay, hvor lang tid gik der så inden fødslen gik i gang?? Har hørt at det også kan tage yderligere 5 dage fra de er lagt op og til de virker... Ved ikke om det er mig der har hørt forkert..

Anmeld

30. maj 2010

Stumpen

Hyner skriver:

Okay, hvor lang tid gik der så inden fødslen gik i gang?? Har hørt at det også kan tage yderligere 5 dage fra de er lagt op og til de virker... Ved ikke om det er mig der har hørt forkert..

Med Mathilde fik jeg pille op 41+5 og 41+6 og fødte 42+0 efter ca 7 timers veer eller mangel på samme samlignet med fødslen med Victoria..

Med Victoria fik jeg en pille op 42+1 om formiddagen yderlig en pille op 42+2 om formiddagen og 2 sidst på aftenen.. Veerene startede omkring midnat og jeg fødte 5.20.. Dog skal det siges at mine veer begyndte at gå i sig selv igen og alt mislykkedes for personalet på fødestuen, men ud kom ungen da..

Jeg er en af de heldige, der først har fået smerter/veer fra fødslen er gået i gang.. Men både min søs og veninde blev også sat igang vha piller og begge fik snyde veer fra start af og til de fødte og for min søsters vedkommende var der tale om 48 timer og for min veninde 12-24 timer husker det ikke lige...  

Men måske er din krop mere klar end min var og de kan nøjes med at løsne dine hinder...

Anmeld

30. maj 2010

Stumpen

Hyner skriver:

Ps vedbge fødsler havde jeg lidt fostervand og havde jeg ikke født 42+3 med Victoria så skulle jeg have haft hviledag med pille og så startet forfra, men det tror jeg ikke ville have været aktuelt, så tror jeg det var blevet ks...

Anmeld

31. maj 2010

Hyner

Hvor er jeg glad for du gider svare, synes godt nok jeg tænker med totalt forvirret pt...

Får du pillerne ved JM og hun ligger dem op eller får du dem med hjem og I selv skulle ligge dem op?? For jeg læser det som om i kom hjem i mellemtiden, er det korrekt??

Anmeld

31. maj 2010

Stumpen

Hyner skriver:

Hvor er jeg glad for du gider svare, synes godt nok jeg tænker med totalt forvirret pt...

Får du pillerne ved JM og hun ligger dem op eller får du dem med hjem og I selv skulle ligge dem op?? For jeg læser det som om i kom hjem i mellemtiden, er det korrekt??

Jamen det er så lidt..

Nej, de bliver lagt op af en jm inde på sygehuset..

Først bliver der kørt en strimmel for at se om bebs har det godt, derefter bliver der lagt en pille op og der bliver kørt en strimmel i ca en halv time, for at holde øje med bebs igen og derefter kan du gå hjem igen...

Så det kan blive til en del køreture... Vi bor 30 min fra sygehuset, så på dag to var vi derinde om formiddagen og så igen om eftermiddagen, hvor VIctorias hjerterytme steg rigtig meget, så vi skulle gå en halv time og få kørt endnu en strimmel derefter og hvis ikke det var blevet bedre, så skulle vi komme inden sengetid igen  men alt gik i sig selv igen, så vi kome først ind igen kl 4, hvor hun så kom en times tid efter...

Anmeld

31. maj 2010

Tut

Jeg blev sat i gang begge gange.

1. gang 13/7-2007 (41+0) Fik lagt en stikpille op kl. 9, men det gav kun plukkeveer, men alligevel var jeg lidt udvidet da vi kom på hospitalet igen kl. 15, så jeg fik taget vandet kl. 16, og fik veer med det samme, og fødte kl. 22.53.

Totalt lige under 7 timer.

2. gang 25/11-2009 (38+5) Fik taget vandet kl. 18.15, fik veer kl. 18.30 og fødte kl. 20.31

Totalt 2 timer og 16 minutter.

Så her er der KUN gode oplevelser med det.

Held og lykke med det.

Knus Mette

Anmeld

31. maj 2010

Hyner

Tak for svar begge to, så blev jeg da lidt klogere på det punkt...

Så må vi se hvad det egentligt ender med for mig...

Knus

Anmeld

31. maj 2010

Stumpen

Hyner skriver:

Tak for svar begge to, så blev jeg da lidt klogere på det punkt...

Så må vi se hvad det egentligt ender med for mig...

Knus

hvordan gik samtalen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.