Hjælpp mig kære kageeksperter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2010

mariamiss6

roenlund skriver:

Det var det jeg gjorde... og ifølge manden smagte det mums

Så kommer der lige et spørgesmål fra mig hvis nogen kan svare... er det noget med at man skal bruge tylose hvis man vil lave blomster og lign??? og hvad børster i kagerne med så i kommer af med alt flormelissen... jeg brugte en bagepensel men synes stadig den var sådan helt mat...

Til at starte med skal du forsøge at undgå at der overhovedet kommer flormelis på oversiden af MMF'en.... Det KAN lade sig gøre
Og ellers er der ikke andet at gøre end at børste med pensel, måske en der er lidt stiv i det.....

Man SKAL ikke bruge tylose, men jeg ved at mange af de professionelle bruger tylose, det skulle vidst tørre både hurtigere og hårdere op. Så det på den måde er lettere at bevare den form man har lavet, uden at blomsten eller figuren når at klaske sammen inden den er gennem tør.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2010

Josesmor

mariamiss6 skriver:

Hvorfor prøver du dig ikke først med MMF? så slipper du for at indkøbe tylose og glukose.... du skal bare bruge vand, olie, flormelis, og skumfiduser, og det farve du nu vil have....

Okay det vil jeg prøve. Men kan jeg bruge alm frugtfarve så??

Anmeld

30. maj 2010

mariamiss6

Sama skriver:

Okay det vil jeg prøve. Men kan jeg bruge alm frugtfarve så??

Det kan du godt, men den røde bliver kun lyserød, og den grønne bliver kun sådan en grøn á la den der bruges her på siden, og den blå bliver baby blå... Så kan du blande en temmeligt underlig lilla af den røde og den blå, men det er så også det... og du bruger meget mere flormelis, og din dej vil enten være temmeligt klistret, eller temmeligt tør....

Så hvis du kan nøjes med de farver til din første kage, så kan du godt bruge frugtfarver, men hvis du regner med at du skal lave mange kager i fremtiden, så ville jeg helt sikkert købe de pastafarver med det samme....

Anmeld

30. maj 2010

Josesmor

Okay, tak for det

Anmeld

30. maj 2010

Pige2009

Sama skriver:

Jeg kunne vildt godt tænke mig at prøve og bage en kage, 3 lag, men lækkert fyld og fondant på toppen. men er ikke den store kok og behøver jeres hjælp

Har i nogle godt opskrifte på bunde, jeg ville kunne lave?? Og noget lækkert fyld.. Tænkte det kunne være noget sødt og lidt surt (evt. jordbær??)

Og mit næste problem er så hvordan jeg laver fondanten... Har i ikke nogle opskrifter jeg må arve en kopi af Har forsøgt at søge det på nettet, men de er meget forskellige de opskrifter jeg finder. Kommer i glukose og tylose i jeres?? Og hvor finder jeg dette?? Samt farvepastaen..

Håber i kan hæjlpe mig.. Planen er jeg vil bage en lækker kage til min nære veninde, som jeg skal besøge i weekenden.. Glemte hendes fødselsdag i Torsdage  og må helt sikkert lige gøre det godt igen

Kom så piger, frem med de gode råd !!!

Hej Kageentusiast

Hvorfor skriver du ikke til Mariamiss6 og spørger hende om hun kan sende kagehæftet til dig? Det er enkelt, overskueligt og lige til at gå til Deri finder du desuden svar på alle dine spørgsmål.

Det hæfte er simpelthen genialt!  Jeg står selv og skal i gang med min første kage til næste weekend, og suger til mig af viden fra det hæfte.

K.h. Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.