hjææælp - barselsspørgsmål for nyudlært

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

971 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. maj 2010

Malene84

hey tøser,

Jeg kan simpelthen ikke finde svar på nettet - så nu spørg jeg her. Er der nogen der ved hvad satsen for en nyudlært pædagog på barselsdagpenge, får udbetalt om måneden?

Og hvor længe barsel har jeg?

Jeg er færdiguddannet om 14 dage - og starter derefter på dagpenge fra 1. juli - men er LOST!!!!!!

KRAM

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2010

Lullaby

Jamen så er det da kommunens sats  og et år vel

Anmeld

29. maj 2010

Malene84

MorpåSjælland skriver:

Jamen så er det da kommunens sats  og et år vel

PAS  hehe. Er det virkelig 12 mdr. lige ud?

Anmeld

29. maj 2010

Lullaby

Malene84 skriver:

PAS  hehe. Er det virkelig 12 mdr. lige ud?

Jeps

Anmeld

29. maj 2010

Anne85

Mon ikke reglerne er de samme som de er for mig som sygeplejerske? Nå men jeg har ret til 46 uger efter jeg har født.... og så er der forskel på om du er helt nyuddannet eller om du har været ude og arbejde - jeg kan ikke huske om det er 3 eller 6 måneder du skal have været ude og arbejde - men hvis du er helt nyuddannet får du (ihvertfald som sygeplejerske) kun dimittend sats som er 3085 kr om ugen kontra de 3.760 kr. jeg får om ugen fordi jeg har nået at arbejde et år efter jeg blev uddannet 

Anmeld

29. maj 2010

Malene84

Anne85 skriver:

Mon ikke reglerne er de samme som de er for mig som sygeplejerske? Nå men jeg har ret til 46 uger efter jeg har født.... og så er der forskel på om du er helt nyuddannet eller om du har været ude og arbejde - jeg kan ikke huske om det er 3 eller 6 måneder du skal have været ude og arbejde - men hvis du er helt nyuddannet får du (ihvertfald som sygeplejerske) kun dimittend sats som er 3085 kr om ugen kontra de 3.760 kr. jeg får om ugen fordi jeg har nået at arbejde et år efter jeg blev uddannet 

surt - men forståeligt nok at jeg så får mindre!!! jeg er helt ny

Anmeld

29. maj 2010

Anne85

Malene84 skriver:

surt - men forståeligt nok at jeg så får mindre!!! jeg er helt ny

Ja det er lidt sur røv.... jeg synes dælme også det er surt at gå fra fuld løn med diverse tillæg osv til en sølle dagpenge sats... der skal vist klemmes lidt baller sammen det næste års tid

Anmeld

29. maj 2010

K&S

Malene84 skriver:

hey tøser,

Jeg kan simpelthen ikke finde svar på nettet - så nu spørg jeg her. Er der nogen der ved hvad satsen for en nyudlært pædagog på barselsdagpenge, får udbetalt om måneden?

Og hvor længe barsel har jeg?

Jeg er færdiguddannet om 14 dage - og starter derefter på dagpenge fra 1. juli - men er LOST!!!!!!

KRAM

Satsen tør jeg ikke gætte på, det er vist meget forskelligt alt afhængig af mange faktorer...!

Men mht. længden af barsel, vil jeg gætte på (uden at vide det med sikkerhed) at det er kommunens "standard" barsel, du er berettiget til :

14 + 32 uger

Hver forælder har vist ret til 32 ugers barsel hver (efter de første 14 uger, som er forbeholdt moren) - men I har kun ret til dagpenge i sammenlagt 32 uger, men ellers kan de deles, som I har lyst til - håber det, jeg har skrevet, giver mening?! 

Katja

Anmeld

29. maj 2010

henh01

Satserne er som overfor beskrevet - omkrin 3000 kr om ugen hvis ikke du når at arbejde 37 timer i tre mdr.. MHT længden så tror jeg at du får fra din fagforenig i det første halve år og derefter fra kommunen som alle andre offentlig ansatte. Du skal bare huske at melde dig ind i Bupl eller anden fagforenig senest 14 dage efter sidste eksamen.

Anmeld

30. maj 2010

E.T

Her satserne, de var godt nok svære at finde

http://www.bm.dk/Tal%20og%20tendenser/Satser%20for%202010.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.