Er det vand i kroppen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.299 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. maj 2010

Low

Jeg ved ikke om jeg har kommet det ind i det rigtige emne.

Jeg var ved min jordemoder igår og jeg fortalte hende at når jeg vågnede op om morgnen så sov mine finger meget men det gik/går over når jeg lavede nogle øvelser med mine finger. Hun sagde også at farven på min hud lignede at jeg havde vand i kroppen. Det er ikke noget der genere mig og det er ret nyt... jeg har måske haft det sådan i 2 uger. Hun sagde at det ikke betød noget. Så da jeg kom hjem sad jeg at en eller anden årsag og trykkede ind på mit skinneben og så fandt jeg ud af at jeg nærmest lavede et aftryk ind i benet på mig selv. Jeg kunne/kan lave buler og det ser faktisk ret voldsomt ud.

Er det normalt, og er det vand i kroppen?

Hilsen Ditte, 37+4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2010

VIPpigen

Low skriver:

Jeg ved ikke om jeg har kommet det ind i det rigtige emne.

Jeg var ved min jordemoder igår og jeg fortalte hende at når jeg vågnede op om morgnen så sov mine finger meget men det gik/går over når jeg lavede nogle øvelser med mine finger. Hun sagde også at farven på min hud lignede at jeg havde vand i kroppen. Det er ikke noget der genere mig og det er ret nyt... jeg har måske haft det sådan i 2 uger. Hun sagde at det ikke betød noget. Så da jeg kom hjem sad jeg at en eller anden årsag og trykkede ind på mit skinneben og så fandt jeg ud af at jeg nærmest lavede et aftryk ind i benet på mig selv. Jeg kunne/kan lave buler og det ser faktisk ret voldsomt ud.

Er det normalt, og er det vand i kroppen?

Hilsen Ditte, 37+4

Det er vand i kroppen, du kan også se det på den måde hvis du forstuer foden, selvom du kan se den er hævet, hvis du så trykker på den, og kan lave en fordybning så er der fordi du har vand i det område. Altså det samme som du beskriver der. En ide hvertfald til benene er at få dem op at ligge over hjertehøjde(samme regler som når du forstuer en anden del af kroppen) Så når du ligger på sofaen, eller hvis du læser inden du skal sove, så smid nogen puder under benene, så løber væsken op til kroppen, og kan evt nemmere finde "ud" gennem din urin...

Anmeld

29. maj 2010

Low

VIPpigen skriver:

Det er vand i kroppen, du kan også se det på den måde hvis du forstuer foden, selvom du kan se den er hævet, hvis du så trykker på den, og kan lave en fordybning så er der fordi du har vand i det område. Altså det samme som du beskriver der. En ide hvertfald til benene er at få dem op at ligge over hjertehøjde(samme regler som når du forstuer en anden del af kroppen) Så når du ligger på sofaen, eller hvis du læser inden du skal sove, så smid nogen puder under benene, så løber væsken op til kroppen, og kan evt nemmere finde "ud" gennem din urin...

Okay.. det vil jeg gøre så . Takker . Jeg blev bare helt "forskrækket" da jeg så det og tænkte: Hvad er dog det???.

Men jeg er da glad for at høre at det er "normalt"

Anmeld

29. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Low skriver:

Okay.. det vil jeg gøre så . Takker . Jeg blev bare helt "forskrækket" da jeg så det og tænkte: Hvad er dog det???.

Hej Hej
det er helt sikkert vand i kroppen;0)

Du kan med stor fordel gå i varmtvandsbassin i svømmehallen, trykket fra vandet udefra vi afhjælpe vandet lidt:0) desuden er det godt at drikke rigeligt med vand, det hjælper til sådan at mere tisses ud

Knus

Anmeld

29. maj 2010

VIPpigen

Low skriver:

Kan jeg godt forstå. Jeg oplevede det for nogen år tilbage en varm sommerdag hvor jeg havde gået ALT for meget (var ikke gravid) og blev helt bange da jeg kunne lave de fordybninger indtil min mor forklarede det var tegn på væske i benet. Så ingen bekymring... og som ka-ri-na også skriver kan svømmehallen også hjælpe meget

Anmeld

29. maj 2010

Low

ka-ri-na skriver:

Hej Hej
det er helt sikkert vand i kroppen;0)

Du kan med stor fordel gå i varmtvandsbassin i svømmehallen, trykket fra vandet udefra vi afhjælpe vandet lidt:0) desuden er det godt at drikke rigeligt med vand, det hjælper til sådan at mere tisses ud

Knus

Jeg er begyndt at drikke meget vand for tiden. Tak for tippet . Jeg har også en stor lyst til at tage i svømmehallen, så det vil jeg sgu gøre, forkæle mig selv lidt .

Anmeld

29. maj 2010

Low

VIPpigen skriver:

Kan jeg godt forstå. Jeg oplevede det for nogen år tilbage en varm sommerdag hvor jeg havde gået ALT for meget (var ikke gravid) og blev helt bange da jeg kunne lave de fordybninger indtil min mor forklarede det var tegn på væske i benet. Så ingen bekymring... og som ka-ri-na også skriver kan svømmehallen også hjælpe meget

Er det også normalt at få det selv om man ikke er gravid?

Ved du hvorfor man får vand i kroppen, hvorfor det opstår? Jeg aner det ikke

Anmeld

29. maj 2010

VIPpigen

Low skriver:

Er det også normalt at få det selv om man ikke er gravid?

Ved du hvorfor man får vand i kroppen, hvorfor det opstår? Jeg aner det ikke

Det opstår fordi dine muskler og led bliver overbelastet, og kroppens måde at beskytte dem på er ved at danne væske i det område som er belastet.

Jeg har for 3½ år siden været ude for en arbejdsulykke, og fordi ledet i min fod er så smadret, så når jeg tager min skinne af om aftenen går der 5 min og så har jeg en fod du ikke kan se en ankel på. Det er så virkelig slemt nogen gange. Men der er simpelthen fordi kroppen gør alt for at beskytte det belastede område.

Men mener der er flere grunde når man er gravid, så er det ikke kun pga overbelastning, men vidst noget med du bare har nemmere ved at få vand i kroppen. Er faktisk ikke sikker helt på hvorfor du får det som gravid!!???? hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.