En opsumering omrking loft på bfy...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

676 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. maj 2010

Svei

ret mig hvis jeg tager fejl.(og super at man ikke kan rette slå og stavefejl i overskrift.,...NOT....)

Der er et loft på 30.000kr, dvs en familie kan ikke modtage mere. Det ekstra de enlige får bliver ikke rørt. En familie med dine mine og vores børn er en familie og derfor er der også loft på dem som en hel familie. Men hvis en mor og far har feks fire børn og tager to børn hver er der ikke loft på? Er det korrekt forstået...hmm...det kan man jo spekulere i..men sådan er det jo.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2010

Lone Jakobsen

Yrsa skriver:

ret mig hvis jeg tager fejl.(og super at man ikke kan rette slå og stavefejl i overskrift.,...NOT....)

Der er et loft på 30.000kr, dvs en familie kan ikke modtage mere. Det ekstra de enlige får bliver ikke rørt. En familie med dine mine og vores børn er en familie og derfor er der også loft på dem som en hel familie. Men hvis en mor og far har feks fire børn og tager to børn hver er der ikke loft på? Er det korrekt forstået...hmm...det kan man jo spekulere i..men sådan er det jo.

jeg troede at det tilskud som enlige får (ekstra og ordinær) også blev berørt. ellers kan man da seriøst stille sig undrende op. for så ville jeg spare penge ved at flytte med 2 af børnene....meen det gør jeg så i forvejen....da jeg ville få boligsikring, tilskud til børnepasning osv.

og vil stadig ikke bytte

Anmeld

29. maj 2010

Svei

nutche skriver:

jeg troede at det tilskud som enlige får (ekstra og ordinær) også blev berørt. ellers kan man da seriøst stille sig undrende op. for så ville jeg spare penge ved at flytte med 2 af børnene....meen det gør jeg så i forvejen....da jeg ville få boligsikring, tilskud til børnepasning osv.

og vil stadig ikke bytte

Nej, det røres HELDIGVIS ikke...og stadig må man ikke glemme at enlige er alene om alt det et par er to om. Og så er boligsikring og delvis eller hel friplads ikke for enlige men alle som tjener under et bestemt beløb...mange enlige får kun lige de der 1200kr pr barn hver 3. måned og intet andet

Synes du virkelig det tillæg skulle fjernes eller troede du bare det blev fjernet...?

Anmeld

29. maj 2010

Lone Jakobsen

Yrsa skriver:

Nej, det røres HELDIGVIS ikke...og stadig må man ikke glemme at enlige er alene om alt det et par er to om. Og så er boligsikring og delvis eller hel friplads ikke for enlige men alle som tjener under et bestemt beløb...mange enlige får kun lige de der 1200kr pr barn hver 3. måned og intet andet

Synes du virkelig det tillæg skulle fjernes eller troede du bare det blev fjernet...?

jeg troede de blev fjernet. synes bestemt ikke de sku. men synes så slet ikke at de sku pille ved børnepengene.

men med hensyn til de regler der i forvejen eksistere med hensyn til at være alene....ja dem kender jeg alt til. hvis jeg blev alene igen ville min "husstands inkomst" jo også falde, jeg ville blive tvunget i leje bolig....og ville derfor være berettiget til både friplads og boligsikring.

håber der forklarede bedre hvad jeg mente med mit indlæg.

Anmeld

29. maj 2010

Pige2009

nutche skriver:

og vil stadig ikke bytte

Det er kun selve grundbeløbet der bliver berørt Tillægget forbliver det samme...

K.h. Linda

Anmeld

29. maj 2010

Lone Jakobsen

Baagøe skriver:

Det er kun selve grundbeløbet der bliver berørt Tillægget forbliver det samme...

K.h. Linda

ja det ku jeg forstå på eva det synes jeg er super...har flere veninder der er enlige mødre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.