Gode erfaringer/råd seriously wanted

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

655 visninger
3 svar
0 synes godt om
29. maj 2010

MissMammy

Hej fellow mødre,

Jeg har virkelig brug for jeres råd. Min skønne dejlige stædige datter er nu 16 måneder og jeg har været noget blød med hende mht at sove. Jeg var sen til at lade hende falde i søvn selv og når hun vågnede tidligt om morgenen (ved en 4-5 tiden) kom hun indtil mig og sov videre i et par timer. Så begyndte dullen at synes at hun skal indtil mig når jeg går i seng eller et par timer senere. Vi gjorde det i et stykke tid for jeg er helt og aldeles imod at lade hende græde sig selv i søvn og jeg vil have at hun skal føle sig tryg.

Nu har jeg de sidste 14 dage ikke givet ind og taget hende med ind i seng, men hold op hun giver mig kamp til stregen. Hun vågner ved en 2-3 tiden nu og er halv vågen de næste 2-3 timer. Jeg er inde ved hende uden overdrivelse ca 8-10 gange i timen. Jeg giver sut, sørger for at bleen ikke er for våd. (hun tisser meget om natten og får stadig sin nat flaske.. I know, den skal snart væk, men vi nyder den begge to MEGET og hun falder aldrig i søvn mens hun får flaske og vi læser bog bagefter eller små sludre og nusser og så kommer hun over i sin seng hvor hun selv falder i søvn uden at jeg er i værelset med hende), jeg tager hende op og vugger for hvis det nu er nærheden hun har brug for. Jeg prøver at lade hende klynke lidt længere tid uden at det går over i gråd.. ja jeg føler jeg har prøvet alt!

Hun sover nu længere om morgenen fordi hun er træt, hendes middagslur er meget svingende og hun er træt og blevet meget morsyg og sut syg og vil gerne rende rundt med hendes sutteklud meget mere end hun normalt har ønsket... jeg føler lidt at vi går i den helt forkerte retning.. og så er jeg efterhånden ved at være noget træt og energien om dagen er påtvunget. Jeg er hjemmegående og passer en pige på hendes alder i mit hjem hele ugen. Min mand arbejder mellem 70-80 timer om ugen 6 dage om ugen, så det er mig der står for ALT! Hvilket absolut ikke ville være noget problem hvis jeg så i det mindste fik min søvn.

Håber I har nogle gode råd eller erfaringer I vil tage jer tid til at dele med mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2010

Mum33

Lyder som om I skal tage en seriøs kold tyrker m hende. Det er skide hård, fordi man føler sig som en elendig mor når de græder så voldsomt, men i den alder skal de altså vænnes til at sove igennem også uden mad. Vores SP sagde allerede ved 1 års aldren at natflasken skulle væk, da han ellers ville vågne fordi han skulle spise.

Jeg ville tage kampen op. Rutine putning og så gå ind til hende hver 5-10 min. Rolig sige godnat, giv hende sutter og ud igen (kommer i ca til 100 gange første nat). Ikke op eller mad eller andet. En uges tid (sikkert uden meget søvn for jer ) så burde den være der. God fornøjelse.

Anmeld

29. maj 2010

line melias mor

I.E.K. skriver:

Lyder som om I skal tage en seriøs kold tyrker m hende. Det er skide hård, fordi man føler sig som en elendig mor når de græder så voldsomt, men i den alder skal de altså vænnes til at sove igennem også uden mad. Vores SP sagde allerede ved 1 års aldren at natflasken skulle væk, da han ellers ville vågne fordi han skulle spise.

Jeg ville tage kampen op. Rutine putning og så gå ind til hende hver 5-10 min. Rolig sige godnat, giv hende sutter og ud igen (kommer i ca til 100 gange første nat). Ikke op eller mad eller andet. En uges tid (sikkert uden meget søvn for jer ) så burde den være der. God fornøjelse.

lige mine ord. jeg har selv været rigtig dum til at tage min datter op når hun græd når jeg skulle putte hende og når kæresten så skulle putte hende kunne han starte forfra. han har meget mere styr på det end mig.(tror bare det er hårdere generalt for mødre at deres børn græder) nu har han puttet hende i en uge for at kører hende ind i det igen og jeg kan love dig for det virker. de tre første var de hårdeste men det jo minimalt hvor længe de græder og i sidste ende er det jo det bedste for både børn og forældre. men det er hårdt er også glad for jeg havde min kæreste til at tage de første par dage ellers havde jeg nok stadig kæmpet med det. det er jo klart de ikke vil sove i deres seng igen når vi tager dem ind i vores.

Anmeld

29. maj 2010

MissMammy

hej piger,

Tusind tak for jeres svar.

Hun har sovet igennem uden mad fra hun var 3 uger, men ja I har fuldstændig ret, den flaske skal væk. Vidste det godt, men åhhhh det er så hyggeligt og ja det er nok sværest for mig, men hun må så nu sige at hendes sidste flaske bliver imorgen...  Far siger at det er ikke fair jeg fik den sidste. Griner.

Og ja jeg vil helt sikkert følge at lade hende give sig i 5-10 minutter inden man går derind igen, men det er som I siger noget af det sværeste man kan som mor at ikke trøste sin guldklump.

Jeg har kørt det andet i 2 uger nu som jeg skrev og absolut intet fremskridt.

tak for gode svar og jeg ville krydse alt hvad jeg krydse kan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.