Hej fellow mødre,
Jeg har virkelig brug for jeres råd. Min skønne dejlige stædige datter er nu 16 måneder og jeg har været noget blød med hende mht at sove. Jeg var sen til at lade hende falde i søvn selv og når hun vågnede tidligt om morgenen (ved en 4-5 tiden) kom hun indtil mig og sov videre i et par timer. Så begyndte dullen at synes at hun skal indtil mig når jeg går i seng eller et par timer senere. Vi gjorde det i et stykke tid for jeg er helt og aldeles imod at lade hende græde sig selv i søvn og jeg vil have at hun skal føle sig tryg.
Nu har jeg de sidste 14 dage ikke givet ind og taget hende med ind i seng, men hold op hun giver mig kamp til stregen. Hun vågner ved en 2-3 tiden nu og er halv vågen de næste 2-3 timer. Jeg er inde ved hende uden overdrivelse ca 8-10 gange i timen. Jeg giver sut, sørger for at bleen ikke er for våd. (hun tisser meget om natten og får stadig sin nat flaske.. I know, den skal snart væk, men vi nyder den begge to MEGET og hun falder aldrig i søvn mens hun får flaske og vi læser bog bagefter eller små sludre og nusser og så kommer hun over i sin seng hvor hun selv falder i søvn uden at jeg er i værelset med hende), jeg tager hende op og vugger for hvis det nu er nærheden hun har brug for. Jeg prøver at lade hende klynke lidt længere tid uden at det går over i gråd.. ja jeg føler jeg har prøvet alt!
Hun sover nu længere om morgenen fordi hun er træt, hendes middagslur er meget svingende og hun er træt og blevet meget morsyg og sut syg og vil gerne rende rundt med hendes sutteklud meget mere end hun normalt har ønsket... jeg føler lidt at vi går i den helt forkerte retning.. og så er jeg efterhånden ved at være noget træt og energien om dagen er påtvunget. Jeg er hjemmegående og passer en pige på hendes alder i mit hjem hele ugen. Min mand arbejder mellem 70-80 timer om ugen 6 dage om ugen, så det er mig der står for ALT! Hvilket absolut ikke ville være noget problem hvis jeg så i det mindste fik min søvn.
Håber I har nogle gode råd eller erfaringer I vil tage jer tid til at dele med mig.
Anmeld