Hvor længe var I om at komme jer over fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.331 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. maj 2010

*may-girl.2010*

Ja, som sagt hvor længe var I om at komme jer over fødslen?

Her en uge efter fødslen har jeg stadig meget ondt i lænden ind imellem og må lægge mig ned for at slappe af. Jeg prøver at gå ture med barnevognen, men de bliver ganske korte, da jeg bliver hurtigt øm. Før fødslen var jeg i fin form og kunne gå lange ture lige til dagen før. Så rent psykisk er det svært for mig at acceptere at jeg bare ikke kan.

Men hvornår var I ovenpå igen? Er det normalt at stadig være mærket af det en uge efter?

Og så lige et ekstra spørgsmål om blødning. Må det stadig godt komme i klumper?

Ser frem til jeres svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2010

XXSS

Jeg tror det er helt normalt - det er en jo en proces, som man lige skal igennem. Jeg fik kejsersnit så jeg var ramt i flere uger efter.

Anmeld

29. maj 2010

line melias mor

jeg var hårdt ramt. jeg var blevet syet forneden og der gik omkring 6 uger før jeg var "normal" igen. det var bare hårdt. tror det er individuelt hvor hurtig man kommer sig og derfor også meget normalt

jeg blødte mange uger efter og der kom også nogle klumper ind imellem

Anmeld

29. maj 2010

Bare mig..

Hej sødte..

Det er nu 12 dage siden jeg fødte, og jeg har slet ikke været mærket af fødslen andet end to dage efter.. Jeg kan gå lange ture og gøre "som det passer mig". 

Jeg har dog haft meget ondt i klitoris. (spørg mig ikke hvorfor, for jeg er hverken flækket eller noget under fødslen) og det kom i lørdags..

Jeg bløder stadig, men det er ikke blod som i starten.. det er brunligt udflået, men meget af det.. Der kom, indtil for et par dage siden, også lidt klumper ved mig, og indimellem nogen store nogen.. Jeg spurgte sygeplejersken om det på sygehuset, og hun sagde, at det var helt normalt, det skulle bare gerne begynde og aftage inden alt for længe.. -Mine var sådan nogen rød/sorte klumper?

Marikka, mor til Nicoline, 12 dage gammel..

Anmeld

29. maj 2010

Corn

Din krop har jo lige gennemført en marathon og har nok bare brug for hvile til at samle sig og samle kræfter...

Og udflåd og blod fortsætter nok lidt endnu, da det er jo er blod fra et sår der hele, og derfor kan der komme klumpede "sår"rester med ud...

Anmeld

29. maj 2010

L-Mortil3

Det er helt normalt

Efter de første 4 dage var jeg nogenlunde ovenpå, jeg var hverken blevet syet, fået skrammer eller noget som helst, men jeg havde i ca 14 dage efter fødslen en forfærdelig "dunken" i skeden og klitoris, somom den hævede helt op, men det er der jo ikke noget at sige til, det er jo en kæmpe bedrift sådan en fødsel!

Nu kommer de samme smerter kun igen ved mens, så det er da altid noget

Anmeld

29. maj 2010

Diana...

Det kan tage et helt år før din krop er ovre graviditeten igen. Jeg selv tog det meget lang tid med mine mave muskler havde rigtig svært ved at komme sig og jeg kunne næsten ikke gå det første halve år fordi det begynde og gøre MEGA ond i maven og ned. 

Anmeld

29. maj 2010

mette-pigen :)

det er meget forskelligt fra person til person og fra fødsel til fødsel! der gik 3 mdr før jeg var ok for neden efter fødslen af mit første barn.. og et helt år efter fandt jeg sex meget ubehageligt men min sidste fødsel her for 15 mdr siden.. der var kun en smule blødning efterfølgende ellers var det som om jeg slet ikk lige havde født      fra mette-pigen

Anmeld

29. maj 2010

MyBaby

Jeg tror virkelig også, det er meget forskelligt, hvor hurtigt man er ovenpå igen. Jeg havde temmelig ondt de første par uger efter fødslen også selvom jeg ikke blev syet eller noget - det føltes som om, jeg hele tiden skulle holde på det forneden eller samle det op (hvis det giver mening:0). Og nu 7 uger efter kan jeg stadig indimellem mærke det forneden og i mine hofter, hvis jeg går en rigtig lang tur eller på anden måde anstreger mig for meget!

Du må bare væbne dig med lidt tålmodighed og give kroppen lidt tid - jeg tror, det er vigtigt, at du ikke overbelaster, men tager den med ro. Måske kan du komme udenfor på en lidt anden måde i stedet og få lidt luft - men jeg kan SÅ godt forstå dig, jeg synes også tiden efter fødsel var temmelig hård, fordi man var så medtaget. Heldigvis bliver det bedre for hver dag, der går... :0)

Mht. blødning så blødte jeg temmelig meget den første uge og derefter aftog det for hver dag og efter 3 uger blødte jeg slet ikke mere. Men ja, der må gerne være klumper i den første tid! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.