Amning vs erstatning ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

751 visninger
6 svar
0 synes godt om
27. maj 2010

Sillebob

Hej med jer.

Jeg er ny har paa siden og proever nu med mit foerste indlaeg

Jeg har en soen paa 5 1/2mrd og alt har faktisk koert lige efter bogen med ham.

Men her over de sidste par uger har det virket somom jeg ikke har nok maelk til ham. Han er begyndt at faa fast foede 1-2 gange om dagen, men naar jeg saa laegger ham til er det somom han helt mister interessen og kun sutter i ca 2-5 minutter. Sidst jeg fik ham vejet var han ikke steget saa meget i vaegt som han har gjort de oevrige maaneder - men heldigvis er hans vaegt stadig stigende og SP siger at det er helt ok. Hun mener ogsaa at der er maelk nok, og mener at jeg bare skal blive ved med at laegge ham til. Men jeg er lidt bange for at han ikke for nok.

Er der nogle af jer kaere moedre som har proevet noget ligende ? Altsaa afvising af brystet ? Hvis jeg malker ud vil han gerne tage flasken, men tit kan jeg ikke malke ret meget ud ad gangen

En anden ting er at jeg synes at der ligger et enormt pres paa moedre nu om dagen ang. amning. Foeler lidt at man SKAL amme og at MME er et NO GO. Jeg har proevet at give ham lidt MME og han virker glad og tilpas, men jeg har selv haft det lidt svaert ved at acceptere at han skal have MME.

Er I andre som har haft svaert ved at acceptere at I maatte give MME ?

1000 tak fordi I laeste med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2010

Cris

Ja, der kommer i perioder, synes jeg. De er meget mere på at kikke, hvad der sker rundt omkring dem end at sidde og amme. Jeg ville passe på, at de ikke ville få for meget mad i den alder, da det er stadig er mælk, som er vigtigts. Med mit første barn skulle jeg stoppe med at give ham, nu med nr2 er noget andet, for han ikke spiser med så meget lyst ligesom storbror. Og så er det bare at tilbyde dem hele tiden og det skal nok komme. Jeg har ammet min ældste i 15 måneder og den lille er nu kun 7 måneder og ammer en del men altid lidt op og ned.

Anmeld

27. maj 2010

line melias mor

Sillebob skriver:

Hej med jer.

Men her over de sidste par uger har det virket somom jeg ikke har nok maelk til ham. Han er begyndt at faa fast foede 1-2 gange om dagen, men naar jeg saa laegger ham til er det somom han helt mister interessen og kun sutter i ca 2-5 minutter. Sidst jeg fik ham vejet var han ikke steget saa meget i vaegt som han har gjort de oevrige maaneder - men heldigvis er hans vaegt stadig stigende og SP siger at det er helt ok. Hun mener ogsaa at der er maelk nok, og mener at jeg bare skal blive ved med at laegge ham til. Men jeg er lidt bange for at han ikke for nok.

Er der nogle af jer kaere moedre som har proevet noget ligende ? Altsaa afvising af brystet ? Hvis jeg malker ud vil han gerne tage flasken, men tit kan jeg ikke malke ret meget ud ad gangen

En anden ting er at jeg synes at der ligger et enormt pres paa moedre nu om dagen ang. amning. Foeler lidt at man SKAL amme og at MME er et NO GO. Jeg har proevet at give ham lidt MME og han virker glad og tilpas, men jeg har selv haft det lidt svaert ved at acceptere at han skal have MME.

jeg var sååå glad for at jeg kunne amme. efter 2 måneder spiste hun faktisk hele tiden hos mig og da jeg ikke syntes det kunne være rigtigt prøvede jeg at malke ud. opdagede så at jeg faktisk næsten ingenting havde i mine bryster. blev så super ked af det og satte mig bare til at tude. det var så frygteligt og en kæmpe skuffelse. vi måtte jo så ty til mme og nu er jeg faktisk glad for det. hun stortrives og er meget mere tilpas. sover bedre osv.

i min mødregruppe ammede ingen af pigerne simpelthen fordi de ikke ville. syntes de gik glip af så meget og følte mig faktisk lidt udenfor når de gav flaske og jeg ammede. men jeg ville aldrig have været foruden.

jeg syntes også der er et stort pres i sær fra familie og min sundhedsplejerske. men nu er det nu engang sådan man ikke selv bestemmer over sin krop og barn og man skal gøre det der er bedst for en selv og sin baby. så jeg siger am til man selv føler det ikke kører længere. lidt er trods alt bedre end ingenting

Anmeld

28. maj 2010

Sillebob

1000 tak for jeres svar Det er dejligt at vide at man ikke er helt alene som sine bekymringer. Og ja, som lille soede Line Melias mor siger saa er lidt amning jo bedre end ingenting

Anmeld

28. maj 2010

Svei

Mine to yngste drenge gad ikke ammes mere da de var 5 og 6 mdr. gammel og jeg syntes det var så skønt de selv valgte fra...jeg nød det i hvert fald og lyttede til hvad de havde brug for og det var ikke babs mere..

Anmeld

28. maj 2010

Halbschön

Sillebob skriver:

Hej med jer.

hejsa,

ja det lyder som min søn... Jeg ammede ham også til de der 5½ måned, og så fik han tænder og sagde i samme omgang fra til amning... Prøvede flere gange, men han ville ikke.. Jeg stoppede med amning og gik over til MME...

Det er FLOT at du har ammet så langt, så gi du bare MME ;-)

Anmeld

28. maj 2010

Pige2009

Hejsa og velkommen til siden

Min datter Laura er 7 mdr. og hun får 2 faste måltider om dagen foruden amning. Jeg kan huske, at hun også havde en periode omkring 5-5½ mdrs. alderen hvor hun ikke ville ammes Som min SP foreslog blev jeg ved med at forsøge, og det viste sig også, at det bare var en kort overgang. Det er nemlig på det tidspunkt, hvor mange babyer foretager et af de større tigerspring, så der sker så meget nyt omkring dem, at de simpelthen ikke har tid til at spise hos mor

Jeg synes du skal prøve lidt endnu med amning, hvis du gerne vil og ellers gå over til MME, for som en klog SP engang sagde:

"Det gode moderskab ligger ikke i brysterne"

K.h. Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.