Akut kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

978 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. maj 2010

smokin

Pga en kæmpebaby i maven (efter scanning) er jeg nu i risiko for akut kejsersnit. Jeg vil meget gerne høre om det, fordi jeg er meget nervøs for det. Gør det ondt at blive bedøvet? Hvor hurtigt går der fra man skal beslutter det skal laves, til det rent faktisk er foretaget?

KH
Zette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2010

Klumpe-dumpe

Pga en kæmpebaby i maven (efter scanning) er jeg nu i risiko for akut kejsersnit. Jeg vil meget gerne høre om det, fordi jeg er meget nervøs for det. Gør det ondt at blive bedøvet? Hvor hurtigt går der fra man skal beslutter det skal laves, til det rent faktisk er foretaget?

KH
Zette

Hejsa,

Jeg synes det gjorde en smule ondt, at få lagt spinalblokaden... Men det skal så også lige siges, at ham lægen forsøgte 5 gange før det lykkes 6. og sidste gang.(Jeg er svær at stikke, så tror det er derfor)

Mht. hvor hurtigt det skal gå, ved et aks. så deler man det op som følgende:

RØD: Barnet skal ud hurtigst muligt, og man kommer i fuld narkose. (Når der er meget fare for mor og barn) Der må ikke være pårørende tilstede.

Gul: Barnet skal ud inden 30 min. man forsøger spinalblokade. Der må være pårørende tilstede. (Dette var hvad jeg fik)

Grøn: Barnet skal ud inden for et døgn.

Håber det gav dig lidt svar på det, ellers er du velkommen til at skrive.

Anmeld

26. maj 2010

XXSS

Jeg fik akut kejsersnit. Jeg havde fået lagt epidural i ryggen, så den brugte de til kejsersnittet. Det gjorde ikke ondt, hverken bedøvelsen eller kejsersnittet (men havde jo også veer). Det tog en halv time fra jeg lå på operationsbordet og til jeg igen lå på opvågningen - så det er en kort affære . De laver snittet tager baby ud, undersøger baby og så kommer det over til farmand bagefter (som gerne måtte være med hos mig). Så bliver man syet/limet og så retur til opvågningsafsnittet.

Du har ikke nogen grund til bekymring.

Anmeld

26. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Zette skriver:

KH
Zette

jeg har selv fået planlagt kejsersnit...

nej, jeg synes ikke det gjorde ondt at blive bedøvet.... det gør kun ondt hvis de rammer en nerve.... så de skal du ikke bekymre dig om! det der gør ondt, er bagefter.... arret... men det er til at leve med, bare man tager smertestillende....

fra de gik igang med mig til vores datter var ude tog det maks 6 minutter:0) (altså der var jeg bedøvet osv...)

Anmeld

26. maj 2010

SHERO

Jeg fik lagt et drop i ryggen, og jahh det gjorde lidt ondt.. (blev lagt om efter jeg havde fået det mod veerne først) Efter beslutningen som kejsersnit gik det VILDT hurtigt. Jeg har ikke rigtig nogen tidsfornemmelse, men mor mor siger der gik 15-20 min fra vi kørte fra fødestuen til han var ude og jeg var lappet sammen... :-) Det var ret stressende, men det var mest fordi jeg ikke viste om han ville overleve da de ikke kunne finde hans hjertelyd i 10 min.

Synes det der var mest voldsomt var chokket fra den rolige stemning fra fødestuen med 1 jm, til en oprationsstuen med 8-10 mennesker.

Jeg synes faktisk det hele gik så hurtigt at jeg knap nok kunne nå at følge med. Men efterfølgende på opvågningen var det bare SÅ hyggeligt, og så gik tiden ligepludseligt langsomt igen... :-) Held og lykke, AK eller ej. :-)

Anmeld

26. maj 2010

Betteisen

Zette skriver:

KH
Zette

Hejsa...

Tænkte bare hvor stor en "kæmpe baby" er. Skal nemlig væktscannes i morgen. Fik gult kejsersnit med min den første og synes ikke det gjorde ondt at få bedøvelse (havde også veer). Der gik max ½ time fra beslutningen var taget til "bettefisen" var ude.

Knus fra Louise

Anmeld

26. maj 2010

Malthesmoar

Tanja78 skriver:

Jeg fik akut kejsersnit. Jeg havde fået lagt epidural i ryggen, så den brugte de til kejsersnittet. Det gjorde ikke ondt, hverken bedøvelsen eller kejsersnittet (men havde jo også veer). Det tog en halv time fra jeg lå på operationsbordet og til jeg igen lå på opvågningen - så det er en kort affære . De laver snittet tager baby ud, undersøger baby og så kommer det over til farmand bagefter (som gerne måtte være med hos mig). Så bliver man syet/limet og så retur til opvågningsafsnittet.

Du har ikke nogen grund til bekymring.

Samme tur fik Jeg, var hurtigt og effekttivt

Ville gerne gøre det igen...hvis det var nødvendigt

Pøj pøj

Mvh

Anmeld

26. maj 2010

XXSS

Malthesmoar skriver:

Samme tur fik Jeg, var hurtigt og effekttivt

Ville gerne gøre det igen...hvis det var nødvendigt

Pøj pøj

Mvh

Jeg tager den igen bare med planlagt kejsersnit.

Anmeld

26. maj 2010

smokin

anistu skriver:

Hejsa...

Tænkte bare hvor stor en "kæmpe baby" er. Skal nemlig væktscannes i morgen. Fik gult kejsersnit med min den første og synes ikke det gjorde ondt at få bedøvelse (havde også veer). Der gik max ½ time fra beslutningen var taget til "bettefisen" var ude.

Knus fra Louise

Kæmpe baby er i skønnet 31% over gennemsnit og vejer idag 38+0 4200 gram på scanning. Men der er flere ting i at babyen er stor. Normale fødende kan jo sagtens føde børn på både 4 og 5 kg, men jeg har sukkersyge og så kan børnene blive uheldig store og derfor vil man helst ikke have dem over 4 kg.

Udover det har jeg en sygdom i tyktarmen, så det gør rigtig rigtig ondt her i slutfasen i mine tarme. Og derfor vil de også gerne hjælpe med af med smerterne, men alt skal jo planlægges og tilrettelægges.

Anmeld

27. maj 2010

Betteisen

Zette skriver:

Kæmpe baby er i skønnet 31% over gennemsnit og vejer idag 38+0 4200 gram på scanning. Men der er flere ting i at babyen er stor. Normale fødende kan jo sagtens føde børn på både 4 og 5 kg, men jeg har sukkersyge og så kan børnene blive uheldig store og derfor vil man helst ikke have dem over 4 kg.

Udover det har jeg en sygdom i tyktarmen, så det gør rigtig rigtig ondt her i slutfasen i mine tarme. Og derfor vil de også gerne hjælpe med af med smerterne, men alt skal jo planlægges og tilrettelægges.

Okay... du er lige en dag før mig, terminsmæssigt. Min den sidste vejede 4530g og lå helt forkert, så det er derfor de er opmærksommepå str. her. Jeg har fået at vide, at hvis fosterskønnet siger over 40% af normalen, skal vi overveje et kejsersnit... denne gang dog planmæssigt, så det bliver spændende idag.

Pøj pøj med det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.