Silekone ammebrikker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

867 visninger
8 svar
0 synes godt om
26. maj 2010

Mariekjellerup

Hej

Jeg vil hører om der er nogen, som har prøvet at amme med ammebrikker?

Om det er godt eller skidt.

Knus marie 26+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2010

Happy

Hej, jeg ammermed ammebrikker og det fungerer rigtig fint synes jeg.

Fik dem på hospitalet da hun havde svært ved at få fat i mine brystvorter og burde have vænnet hende til ikke at bruge ammebrikker mere, men jeg synes det er nemt og så er det ikke så hårdt mod vorten:-)

Anmeld

27. maj 2010

L-Mortil3

Jeg ammede med brikker da mine vorter var blevet til 2 store gabene sår, desværre var mine vorter så ødelagt, at brikkerne kun gjorde smerten større.

Men jeg tror de havde fungeret hvis det kun var et lille bitte sår jeg havde haft...

Anmeld

27. maj 2010

Patrick07

jeg havde et lille sår, så forsøgte mig med dem... men syntes slet slet ikke de fungerede for mig.

Anmeld

27. maj 2010

MiMa

Jeg ammede med ammebrikker i en periode, hvor jeg havde sår på brystvorterne og brystbetændelse. Da først sårene var helet begyndte jeg igen at amme uden ammebrik en gang imellem og til sidst brugte jeg dem ikke mere.

I en periode, da brystbetændelsen og sårene var værst kunne jeg dog ikke amme (heller ikke med ammebrikker), så da malkede jeg ud og gav ham mælken på flaske.

Anmeld

27. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hej

Jeg ammede med brikker de første næsten 3 måneder. Jeg startede med dem da jeg har flade brystvorter og hun ikke kunne få ordentligt fast og det fungerede bare super godt med brikkerne

Jeg forsøgte en MANGE gange at vænne hende fra brikkerne og amme uden, men hun kunne ikke finde ud af det Men til sidst blev jeg enig med mig selv om at der egentlig heller ikke var nogen grund til at vænne hende fra for jeg havde MASSER af mælk, og så var det heller ikke mere besværligt at koge osv

En dag blev vi låst ude ved et uheld og vi havde ikke suttebrikkerne med, så vi SKULLE have det til at fungere uden... Og siden da har jeg ikke brugt dem, for det ER nu lettere at knappe op, knappe på, og så er det overstået

Skriv endelig hvis du har spørgsmål!

Jeg var rigtig glad for at amme med suttebrikker og oplevede kun 2 gange at der gik hul (første uge efter fødslen, og det var helet inden næste amning). Jeg brugte Pigeon ammebrikker (de halvmåneformede) og har dem stadig (også i pusletasken) - just in case

Knus Caroline

Anmeld

27. maj 2010

Mariekjellerup

Tak for svarene.

det er ikke fordi jeg har flade brystvorter jeg vil bruge dem, fordi mine strutter helt vild, men fordi for 2 år siden fik jeg lavet en BFO og lige siden har jeg ikke haft den samme følelse i mine brystvorter, de gør rigtig ondt. så derfor jeg overvejer det.

Anmeld

27. maj 2010

klmf

Jeg brugte kun ammebrikker og det var det eneste, der kunne få ham til at få 'fast'... Han spiste ret ofte, så jeg købte et par mere, sådan jeg ikke skulle rende og skolde det samme par heeeeele tiden

Anmeld

27. maj 2010

Tulle28

Jeg brugte ammebrikker, da jeg havde en ordentlig flænge i den ene brystvorte - AV!!! Jeg startede med en fra apoteket (anede ikke der fandt forskellige slags) og den virkede absolut ikke! Den var alt, alt for stor og silikonen for tyk. Så det droppede jeg og bed smerten i mig et par uger.... HUUULK!!! Men så besluttede jeg mig for at se i en babybutik om de havde noget smart, og der var det så jeg opdagede at man rent faktisk kan få dem i forskellige former og størrelser. Så jeg fik en mindre en fra Avent, hvilket betød at jeg kunne amme uden smerter for første gang i en måned!! Og flængen helede på 3 dage. Så jo, jeg synes ammebrikker er en fantastisk opfindelse, det gælder bare om at finde dem som passer til dine bryster.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.