Pjewha

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.029 visninger
12 svar
0 synes godt om
26. maj 2010

Tikki

Nu synes jeg snart, der godt må komme lidt bedre tider. Synes lige vi har fået styr på det praktiske med skilsmisse osv. og nu må tingene bare gerne køre. 

Og hvad så...jo, så skal vi nu have et bekymringsmøde i vuggestuen ang. Malthe - øv   og så alligevel, så er det jo godt nok, for jeg er jo selv bekymret for ham. Han er 18 måneder lige om lidt, men siger kun: "hej hej" og ellers så pludrelyde. Han nynner meget og laver melodier, men der er intet sprog. Derudover er han ikke særlig social - han er rigtig god til at lege selv og fordyber sig meget nemt i sin leg. Han opsøger ikke kontakt med mindre han er sulten, træt eller har brug for lige at sidde lidt. Og det er sjældent, han opsøger andre børn. Han efterligner sjældent - dvs. han ikke klapper, peger, eller vinker på opfordring eller hvis jeg gør det. Han har først lige lært at løfte armene op, når jeg spørger, hvor stor han er. Han er heldigvis en glad og sprudlende dreng.

Med til historien hører, at han er ørebarn og lige har fået dræn i for nogle måneder siden samt at han ofte er syg med snot, hoste, feber og lungebetændelse som følgevirkning af RS-virus, han var indlagt med, da han var 14 dage.  

Jeg ved jo godt at det kan have en stor indvirkning på det hele, hvis man ikke kan høre og er meget syg, men han har mange træk, der minder om infantil autisme, så jeg er faktisk bekymret for det.

Tror jeg har brug for lige at høre noget fra jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2010

bette

¨har ingen råd eller lign.. ville bare fortælle at jeg har læst dit indlæg.. og føler med dig..

håber det blir bedre med ham med tiden. men det er da dejligt folk er obs på ham .

Anmeld

26. maj 2010

ivfmarie

årha da... det er da træls for dig at skulle døje med bekymringer  om Malthe overni alt det andet - det gør mig ondt.

Trælst er det da at du har mistanke om at der kunne være noget galt, men det er da godt at vuggeren er obs på det, og tager fat om det nu.. hvis der er noget galt, så er de helt sikkert parate til at hjælpe alt hvad de kan.

Dejligt at høre fra dog, og selv om det er lidt trist. Håber at du ellers har det ok.

Knus og tanker fra Marie

Anmeld

26. maj 2010

Anja

Det lyder godt nok hårdt. Men trods alt er det dejligt, at både du og vuggestuen er opmærksomme på, at han måske er lidt bagud. Det kan jo altså sagtens være ørerne, der spiller ind, specielt mht sproget. Elias havde heller ikke ret meget sprog i den alder og han fik dræn første gang, da han var 11 mdr. Han taler okay alderssvarende nu, men vi gik længe og undrede os lidt over, at han ikke udviklede sproget hurtigere.

Jeg kan godt se, at det er lidt bekymrende mht det sociale, men har ikke lige nogle erfaringer eller guldkorn.

Anmeld

26. maj 2010

Kaufie

Sender lige sådan en her:

Jeg kender ikke noget til hverken det at være ørebarn eller autisme - så derfor kan jeg ikke rigtig komme med noget nyt.

Men godt der nu sættes ind, så du forhåbentlig kan få vished om der skulle være noget man/du kan gøre. Selvom det da bestemt ikke er dét du har behov for oven i alt det andet!

Anmeld

26. maj 2010

Tikki

Tak for kram - dejligt

Ja, det er godt, der er obs på det.....det kan jo også godt være, det "blot" er ørene og hans personlighed...og at jeg er fagskadet. Jeg har heller ikke haft den samme tid til ham i kommunikationen som med Iza og har faktisk ofte "glemt" at henvende mig til ham i små dagligdagssituationer, fordi han er så god til at underholde sig selv. Jeg tror, vi har tænkt, at han alligevel ikke forstod så meget endnu - altså set ham som lille lidt for længe, hvis I forstår. Og ligeledes har vuggestuen, fordi der - siden han startede i januar og til nu, hvor der er ansat en ny pædagog - kun har haft medhjælpere på stuen. Han kommer ofte til at sidde selv, fordi han ikke gør så meget væsen af sig andet end når han er træt eller sulten.  

Nå, men jo..jeg har det bedre - det er en sej proces synes jeg godt nok. Men dagene er heldigvis bedre nu. Så stille og roligt fremad - og så lige nogle skridt tilbage, når sådan noget med børnene så dukker op. Heldigvis taler vi godt sammen og er god til at være forældre sammen, så det letter det hele lidt.  

Anmeld

26. maj 2010

ivfmarie

26. maj 2010

Stumpen

Jeg sender en kæmpe krammer i din retning.. Den er godt nok svær den med bette-manden, men du må ikke bebrejde dig selv noget, jeg er sikker på at du har gjort det du fandt bedst og har haft overskud til...

Men råd til hvad der kan gøres har jeg dog ikke, så håber at der kommer noget konstruktivt ud af mødet i vuggeren...

Anmeld

26. maj 2010

Mie A

og så vil jeg lige tilføje at Lærke, som er fra oktober 08 - er på samme niveau sprogligt, som Malthe er.

Anmeld

27. maj 2010

Tikki

Mie A skriver:

og så vil jeg lige tilføje at Lærke, som er fra oktober 08 - er på samme niveau sprogligt, som Malthe er.

Åh det er jeg glad for at høre...hvis du forstår  jeg er ikke så panikagtig i dag, men håber dog snart vuggestuen har tid til at tale med os.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.