Redningsplan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.072 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. maj 2010

Mi

Så fløj der lige 22000 kr ud af vinduet og ned i det fælles konkursbo. Vi mister 22000kr i børnepenge om året, første år bliver det 7500 kr når kompensationen regnes med. Det betyder noget når man skal til at gå hjemme og manden ikke har nogen særlig stor indtægt. FUCK!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2010

Lone Jakobsen

kender det godt. vi mister noget lign. bestemt ikke sjovt. jeg arbejder godt nok, men tabet er stadig stort.

Anmeld

31. maj 2010

MoarTil4

ih hvor jeg godt kan følge dig -

jeg emmer af harme over, at storbørnsfamilien skal rammes så hårdt.

jeg har oplevet at mange har den holdning "at man jo selv vælger at få børn osv osv" og samfundet jo ikke skal betale for at nogle ønsker børn.......

men gad vide hvad befolkningen ville sige til at få taget størstedelen af deres BEFORDRINGSFRADRAG -  folk vælger jo i princippet også selv hvor langt væk de søger arbejde eller hvad??

For ikke at tale om alle de skattepenge som går til at refundere folks rentefradrag, fordi de har lån - øh folk vælger jo også selv at lave lån......

Helt urimeligt at gå så hårdt efter lige præcis familier med flere børn

Vi bliver selv ramt forholdsvis hårdt, da vi venter barn nr. 4.... øv siger jeg bare

Anmeld

31. maj 2010

Soap

Ser lige på News, at nu skal ALLE børnefamilier uanset antal, beskæres med 5% i børnechecken.

Og loftet går fra 30.000 kr op til 35.000 kr årligt pr børnefamilie.

Istedet for en overgnag på 2 år, bliver det nu 3 år.

Og en børnefamilie kan nu højest miste 12.000 kr om året 

Dettes synes jeg så er en langt mere fair model

For hvorfor skulle folk med 1 og 2 børn slet ikke være med til at betale regningen med alle de andre??

Men mener stadigt en indkomst afhængig model ville være langt det bedste 

Anmeld

31. maj 2010

Mi

Det lyder mere fair, også at overgangen bliver længere. Jeg syntes som sådan ikke at der er noget galt i at der er et loft over hvor stor en ydelse man kan modtage i børnefamilieydelse, men det skal have en længere periode at blive udfaset over og loftet skal hæves. Nu mangler de bare at fjerne efterlønnen, så begynder jeg da at tro på at de virkelig vil skære alle over en kam og ikke single enkelte grupper ud.

Anmeld

31. maj 2010

MoarTil4

ja fint at alle skal betale 5% -

meeeeen i f.eks vores familie bliver vi skåret 21,5% ned i BFY, det er desværre stadig en stor forskel.

Men det er selvfølgelig bedre end oprindeligt forslag......der skulle vi være skåret 46% ned i børnepengene.......

Dejligt at der er lyttet lidt - men ærgeligt at det ikke bare kunne være alle som gik en fast %del ned i BFY

Anmeld

31. maj 2010

Mi

Jeg tror at det er fornuftigt at have et loft et eller andet sted, for et eller andet sted skal der jo spares. Men nu får folk da i det mindste en bedre mulighed for at omstille deres økonomi efter det. Så håber jeg bare at de også finder ud af at de midaldrende også skal betale, for de har da deres på det tørre i langt de fleste tilfælde, og kan godt tåle at bridrage til konkursboet.  

Anmeld

31. maj 2010

MoarTil4

MarianneSonne skriver:

Jeg tror at det er fornuftigt at have et loft et eller andet sted, for et eller andet sted skal der jo spares. Men nu får folk da i det mindste en bedre mulighed for at omstille deres økonomi efter det. Så håber jeg bare at de også finder ud af at de midaldrende også skal betale, for de har da deres på det tørre i langt de fleste tilfælde, og kan godt tåle at bridrage til konkursboet.  

det med loft er ikke det som rykker. Prøv at se min udregning - jeg synes ikke at regeringen kan være bekendt at stille med sådan noget:

Jeg har regnet spareplanen efter ved at trække tal i statistikker om børnefamilier osv og regne gennemsnit-BFY ud for alle børn. Det er selvfølgelig ikke nøjagtige tal, men det giver et udmærket billede af, at tingene fordeler sig helt skævt.

I gennemsnit vil vi i Danmark spare ialt 1.614.068.625 kr (1,6 milliarder) ved spareplan om BFY.

Der er ialt ca. 615.201 børnefamilier til at betale.

Heraf er der ca 90.035 familier med 3 børn,
15.908 familier med 4 børn og
4678 familier med 5 børn eller derover.
Det er altså ialt ca 110.621 børnefamilier, som bliver hårdt ramt (de skal betale ca. gns. kr. 20.412 pr. år, hvilket svarer til ca. gns. 2000 kr. pr md.),
og alle familierne i denne gruppe skal tilsammen betale et beløb på ialt kr. 1.075.545.286 (næsten 1,1 milliard) af den samlede besparelse.

Modsat er der
213.342 familier med 1 barn
273.238 familier med 2 børn
Det er ialt i denne gruppe ca 486.580 børnefamilier, som bliver knap så hårdt ramt (de skal "blot" betale 5% af BFY, hvilket svarer til ca i gns. kr. 682,- pr. barn pr. år, altså 57 kr. pr måned pr. barn)
Familierne skal tilsammen betale et beløb på ialt ca. kr. 538.523.294,- (538 millioner) af den samlede besparelse.

Mine udregning siger, at hvis man blot havde bedt alle børnefamilier om at betale 15% af BFY pr. barn, ville det i gennemsnit være en besparelse på kr. 2077 pr. barn pr. år (altså ca. 173 kr. pr barn pr. md).

Det kunne samlet give en besparelse på ialt ca. kr. 2.320.278.624 (lidt over 2,3 milliarder). Altså over 700 millioner kr. mere end den nuværende spareplan giver. Og denne ville oven i købet være mere retfærdig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.