Hvordan ved man at man har en depression?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.691 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. maj 2010

Anonym trådstarter

Jeg står i den situation at jeg tror jeg har en depression eller sådan, men problemet er at jeg ikke ved hvordan man finder ud af det osv.
Jeg har det dagligt dårligt på den ene eller anden måde, jeg magter ikke og arbejde, hverken husligt eller job. Jeg er nede stort set hele tiden, kan blive trist og nedtrykt og sur over ingen ting. Jeg kan have diverse tanker (ikke gode). Jeg er sikker på at der sker det ene eller andet hvis man gør sådan og sådan. Jeg sover dårligt om natten, kan ikke falde i søvn og vågner om natten med tanker. Jeg kan ikke glæde mig over div. ting ser kun dårligt. Det er lidt af det.
Men jeg er bange for og kontakte lægen da jeg er bange for de vil benægte mig behandling til Projekt Baby, som vi er igang med udredning.

Hvad skal jeg gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

mariamiss6

Anonym skriver:

Jeg står i den situation at jeg tror jeg har en depression eller sådan, men problemet er at jeg ikke ved hvordan man finder ud af det osv.
Jeg har det dagligt dårligt på den ene eller anden måde, jeg magter ikke og arbejde, hverken husligt eller job. Jeg er nede stort set hele tiden, kan blive trist og nedtrykt og sur over ingen ting. Jeg kan have diverse tanker (ikke gode). Jeg er sikker på at der sker det ene eller andet hvis man gør sådan og sådan. Jeg sover dårligt om natten, kan ikke falde i søvn og vågner om natten med tanker. Jeg kan ikke glæde mig over div. ting ser kun dårligt. Det er lidt af det.
Men jeg er bange for og kontakte lægen da jeg er bange for de vil benægte mig behandling til Projekt Baby, som vi er igang med udredning.

Hvad skal jeg gøre?

Så skal du nok personligt og af egen lomme, uden om systemet kontakte en behandler af en art. jeg har dog ingen forstand på hvad slags behandler du kan have glæder af.... Men du lyder godt nok nedtrykt... Jeg håber virkelig du finder ud af det

god bedring

Anmeld

25. maj 2010

2721

Det bedste ville helt klart være at kontakte egen læge der så ville kunne sende dig videre i systemet til den rette behandling, da du helt klar lyder til at have de klasiske symptomer på en depression. kan selvfølgelig godt se at det bekymre dig hvis i ønsker at få hjælp til en graviditet. men samtidig kan det jo også være at det er fordi det ikke lykkes(hvis det et problem) at du er depri. ellers ja så må du som skrevet før betale af egen lomme får at komme hos en privat psykolog.

håber meget snart du får det bedre.fra en der selv har lidt af depression

Anmeld

25. maj 2010

Anonym trådstarter

2606peanut skriver:

Det bedste ville helt klart være at kontakte egen læge der så ville kunne sende dig videre i systemet til den rette behandling, da du helt klar lyder til at have de klasiske symptomer på en depression. kan selvfølgelig godt se at det bekymre dig hvis i ønsker at få hjælp til en graviditet. men samtidig kan det jo også være at det er fordi det ikke lykkes(hvis det et problem) at du er depri. ellers ja så må du som skrevet før betale af egen lomme får at komme hos en privat psykolog.

håber meget snart du får det bedre.fra en der selv har lidt af depression

økonomisk set ville jeg ikke have råd til selv og sørge for at få hjælp.
PB er ikke grund til jeg har det sådan her, for jeg havde det også før, men det er bare blevet værre.

Anmeld

25. maj 2010

2721

Anonym skriver:

PB er ikke grund til jeg har det sådan her, for jeg havde det også før, men det er bare blevet værre.

Tja så er den bedste løsning for dig nok at gå til lægen, jo længere tid man går ubehandlet desto være kan det blive.

Og hvis du virkelig har det så slemt, er det måske bedre at prøve at få det bedre og så derefter forsøge med at blive gravid, da kroppen jo slet ikke er i topform når man har det så skidt.

Anmeld

25. maj 2010

VIPpigen

Anonym skriver:

Har du brug for direkte hjælp til at blive gravid?? altså behandling og alt det??

Anmeld

25. maj 2010

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Har du brug for direkte hjælp til at blive gravid?? altså behandling og alt det??

vi er igang med udredning

Anmeld

25. maj 2010

VIPpigen

Anonym skriver:

vi er igang med udredning

Okai. Vil råde dig kraftigt til at gå til læge med det, der skal hjælp til for at løse det, hvis du har det så skidt. Og det er slet ikke noget at sætte et lille barn til verden i. Der er masser af hjælp at hente i vores system i dag, og der bliver ikke set ned på dig hvis du er depressiv, og du gerne vil have et barn, men det er klart en fordel at have lægen med inde over.

Jeg har været på antidepressiv i snart 9 år, blev fejl medicineret i starten, og gik til nogen samtaler på børne og ungdoms psyk, fik ny medicin, og hjælp. Det hjalp utrolig meget den gang. Havde en periode igen i 2008, hvor jeg var indlagt i 3 dage, hele verden ramlede bare (hvilket den kan gøre for dig hvis du ikke beder om hjælp nu). Gik til min læge i februar og forklarede hende vi gerne ville have barn, og derfor manglede jeg hjælp da den medicin jeg tog da ikke var kendt/prøvet under graviditet. Kørte den nye medicin ind, meget lavere dosis end jeg har fået, men har det vildt godt. En måned efter jeg ændrede mærke var den lille undfanget.

Ved godt det ikke er det samme, da jeg ikke skulle have hjælp. Men vil klart råde dig til at søge pro. hjælp, tror bestemt ikke det kan skade din sag, når du allerede nu forklare hvordan du har det, og kan komme i gang med evt, behandling. Om det er psyk. hjælp, eller medicinering, eller begge dele vil jeg ikke mene skulle betyde noget. Du er jo ikke så langt ude (endnu) at du er til fare for dig selv eller andre, af hvad jeg forstår.

Håber det kunne bruges, ellers må du skrive privat.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.