Dåb i andet sogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.188 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. maj 2010

FrkLarsen

Hej Piger.

Jeg vil igen spørge jer om hjælp, i er jo så gode til at svare  

Jeg er allerede begyndt at tænke over hvordan jeg få ansøgt om dåb i et andet sogn, jeg bor i Hvalsø men vil meget gerne have min pige døbt i sct olai kirke i Helsingør, da hele min familie og jeg selv er døbt der. 

Hvor skal jeg henvende mig for at kunne få orden på det i god tid? 

Kamilla 29+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

dorthemus

FrkLarsen skriver:

Hej Piger.

Jeg vil igen spørge jer om hjælp, i er jo så gode til at svare  

Jeg er allerede begyndt at tænke over hvordan jeg få ansøgt om dåb i et andet sogn, jeg bor i Hvalsø men vil meget gerne have min pige døbt i sct olai kirke i Helsingør, da hele min familie og jeg selv er døbt der. 

Hvor skal jeg henvende mig for at kunne få orden på det i god tid? 

Kamilla 29+3

Det kan du godt fordi du selv har tilknytning til kirken. Jeg vil også have min datter døbt i den kirke jeg er døbt og konfirmeret i.

Jeg har bare tænkt mig at ringe dertil og så spørge/bestille en dato

Anmeld

25. maj 2010

FrkLarsen

dorthemus skriver:

Det kan du godt fordi du selv har tilknytning til kirken. Jeg vil også have min datter døbt i den kirke jeg er døbt og konfirmeret i.

Jeg har bare tænkt mig at ringe dertil og så spørge/bestille en dato

Tak for svar 

Min mor mente bare at jeg skulle skrive en LANG ansøgning om HVORFOR jeg ville have hende døbt der og bla bla bla .

Men super at det ikke er sværere  

Anmeld

25. maj 2010

klmf

Prøv bare at ringe til præsten eller kordegnen det pågældende sted. du ha jo tilknytning til stedet, så det burde ikke være noget problem. Tror ikke de er så strenge med det...

Anmeld

25. maj 2010

Pige2009

Du skal bare ringe til kirkekontoret ved den kirke, du ønsker barnet døbt i. Så kan du bestille dato for dåben der, og det er intet problem, når du selv har tilknytning til kirken.

Så den ansøgning kan du godt skyde en hvid pil efter

K.h. Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.