ja endelig var det mig.
vi var en tur til overtidsvurdering i onsdags. hun vurderede det hele til at være i orden. men pga fødegangens tider, fik jeg en tid til igangsættelse næste morgen.
natten til torsdag fik jeg veer. det startede kl 2. meget kraftige veer. uden pause imellem. jeg gik i bad, det plejer at lindre på småveer. jeg havde en ide om at det ville tage en del tid, så manden kunne jo lige få lov til at sove et par timer mere. men kl 2:30 måtte jeg alligevel vække ham, så han kunne køre vores store pige op til legekammeraten. da han kom tilbage kl 3 havde jeg stadig voldsomme veer. helt uden pause. badet hjalp ikke en fis. manden ringede til fødegangen, som bad os komme med det samme.
jeg blev bakset i tøjet, ud i bilen. hvor jeg måtte sidde omvendt på knæerne. jeg kunne bare ikke sidde på numsen. da vi ankom til sygehuset var kl blevet 3:30. manden måtte en tur ned på skadestuen for at finde en kørestol. jeg kunne gå 2 skridt mellem veerne. så jeg blev plantet begvendt på knæerne i stolen, fragtet op på fødestuen.
her blev jeg undersøgt af en jm som sagde jeg var helt åben. på kun 2 timer. av for s.... der blev prøvet forskellige fødestillinger, men de fleste gjorde så ondt i mit bækken pga bækkenløsningen. det endte med at jm faldt et fødetoilet. sindsyg en mærkelig dims. men den virkede. efter 13 min, kl 5:43, med presseveer kom emil til verden. 55 cm lang og 4500 gram. dejlig fin og sund. han har dog sin søsters skæve tå, men pyt. den er til at leve med :-)
vi tog hjem efter 3 timer. så vi har rigtig hygget her hjemme alle 4 i pinsedagene. der har været en del efterveer og syning der gjorde ondt. men det går jo heldigvis over.
Anmeld