Kravler dit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

924 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. juni 2008

KHS

Jeg har tvillinger på 10 måneder. De er så forskellige som nat og dag! Den ene kravler og rejser sig (halvt) op, men den anden har endnu ikke lært at kravle. Jeg tror heller ikke, han nogensinde lærer det! Han sidder og leger (kommer dog lidt rundt ved at "humpe" frem på numsen) og kikker på at hans bror kommer omkring.
Han lader ikke til, at det går ham på. Hans bror henter legetøj til ham og de leger fint sammen.
Mit spørgsmål er så: er der nogle af jer, der har oplevet at jeres barn ikke lærte at kravle, men alligevel rejste sig op og begyndte at gå en dag?
Det ville være dejligt at høre om der er andre, der har stået i samme situation...for selvfølgelig bekymrer det da et mor-hjerte lidt at hendes 10 måneder gamle søn ikke kravler...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2008

*sara*

Jeg har ikke selv oplevet det, men min venindes storebror har heller aldrig kravlet, en dag rejste hans sig bar op, og så gik han.. Lidt vildt, men det kan lade sig gøre.. :D

Hilsen Sara

Anmeld

15. juni 2008

charlottekri

Jeg har også hørt om tilfælde hvor barnet ikke lærte at kravle, så det er ikke helt unormalt

Anmeld

15. juni 2008

Christinahr

Aia har aldrig kravlet.

Hun hoppede rundt rundt på røven når hun ville frem, og skal da hilse at sige hun kom frem :P

Hun begyndte at gå som et årige, så synes egentlig hun er godt med motorisk alligevel.

Idag hvor hun er 16 mdr, kravler hun stadig ikke rigtigt. Det er mere abegang eller også rejser hun sig og går (?)

Anmeld

15. juni 2008

lonemus

Min datter på snart 2 år kravlede ikke meget....hun var del godt 9 mdr før hun prøvede lidt, men hun hoppede mere frem på gulvet. Hun gik så da hun var 1 år. Det har altså aldrig givet problemer.

Min søn på 10 mdr kravler bare derudad - han startede da han var 8 mdr. Han vil både gerne kravle og hoppe fremad. Han er nu begyndt at gerne vil gå, når vi holder ham i begge hænder. Han rejser sig op ad ALT og kan så gå sidelæns langs f.eks. bordet!!

Jeg tror ikke du skal være bekymret, det er SÅ forskelligt - ligesom sproget!

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.