mad til 4.mdr 6.mdr osv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.724 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. maj 2010

B&J

hej alle sammen...

nu så jeg priserne på grød i butikkerne de er altså lidt dyre...

kan man ikke lave noget selv??? nogle der har nogle super opskrifter de vil dele og lige fortælle hvor gammel de må være før de må spise det

1000 mange tak...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

B&J

- skriver:

Du får nok en bog af din sundhedsplejerske når han når de 4 mdr.

det håber jeg da lyder virkelig dejligt hvis man selv kunne lave noget

Anmeld

25. maj 2010

Patrick07

Jeg har købt en MEGA god bog med opskrifter og barnets aldre før den må få den pågældende grøn/mos... Er på arbejde lige nu, men hvis du er interesseret i at få navnet på bogen og self. forfatteren så er du velkommen til at sende en PM til mig

Anmeld

25. maj 2010

Decoban

man får/køber denne bog ved sp eller på apoteket (men kan hentes grstis online) http://www.sst.dk/publ/Publ2009/CFF/boern/mad_2009.pdf

der har jeg fået alle opskrifterne fra, som jeg har brugt til simone, syntes den er rigtig god...

Simone kunne bedst lide risgrød, som jeg kogte på 2dl vand og ½dl rismel, og så 4 ske hipp mme i når det var afkølet til 60 grader... og så lidt frugtmos på....

Anmeld

25. maj 2010

Pige2009

Jeg kan varmt anbefale sundhedsstyrelsens bog, som Decoban også har linket til. Derudover har jeg en bog, som jeg købte i Bilka eller Føtex til 29,- "Sund mand til babyer og tumlinger". Begge bøger er super gode

Laura startede først på grød, da hun var 5 mdr. Vi startede med majs-, boghvede- og risgrød. Risgrøden kan de dog godt få hård mave af pga. indholdet af stivelse.

Man kan købe både majs-, boghvede- og rismel i de fleste supermarkeder. Jeg kan anbefale poserne fra Urtekram, da de er økologiske og til at betale sig fra.

K.h. Linda

Anmeld

25. maj 2010

B&J

Decoban skriver:

man får/køber denne bog ved sp eller på apoteket (men kan hentes grstis online) http://www.sst.dk/publ/Publ2009/CFF/boern/mad_2009.pdf

der har jeg fået alle opskrifterne fra, som jeg har brugt til simone, syntes den er rigtig god...

Simone kunne bedst lide risgrød, som jeg kogte på 2dl vand og ½dl rismel, og så 4 ske hipp mme i når det var afkølet til 60 grader... og så lidt frugtmos på....

sidder og læser den lyder bare super god den bog mange tak

Anmeld

25. maj 2010

siw84

kan klart anbefale bogen ´god mad til småfolk´af Anne-Dorte Gjerulff..

der er opskrifter på vælling og grød som de må få når de er 4 mdr og på mad når de er 6 mdr og op til et år.. super bog

knus siw

Anmeld

25. maj 2010

Trolde_mor

Fandt lige det her indlæg - der er lidt forslag til bøger bl.a.

https://www.baby.dk/debat/25197pi1/ordet-er-frit/alt-for-meget-sukker-i-babygroed.aspx

Har selv sund mad til babyer og tumlinger - købt for 30 kr. på tilbud i bilka, men kan også købes i føtex - normalpris er vist omkring 50 kr

Har kun hørt godt om den og glæder mig til selv at benytte den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.