råd mod luft i maven på de små

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.858 visninger
8 svar
0 synes godt om
25. maj 2010

M.O.A.R.

hej tøser..

søger gode råd mod luft i maven på de små..

vores lille søn lider meget af det og han havde en heeeel dag hor han skreg og skreg, og faldte først til ro efter han havde pruttet..

håber der er nogen der har nogle vise ord

Malene - med lille Simon på 17 dage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

serinasmor

det kan hjælpe at massere maven blidt i cirkelbevægelser med uret .... eller cykle med de små søde babyben

Anmeld

25. maj 2010

Bare mig..

MaleneF skriver:

hej tøser..

vores lille søn lider meget af det og han havde en heeeel dag hor han skreg og skreg, og faldte først til ro efter han havde pruttet..

Kigger lige med her.. For vores datter har det samme problem nogen dage, og aner ikke mine levende råd..

Marikka, mor til Nicoline på 8 dage..

Anmeld

25. maj 2010

Mathilde

Cykle med benene som der bliver skrevet og sørge for at han bøvser efter hvert måltid...

Hvis det er slemt kan Mylicon dråber hjælpe, men det synes jeg du skal snakke med sp om.

Jeg lagde nogle gange Celina på min mave mens jeg lå halvt ned i sofaen, altså mave mod mave, og så med hendes hoved ved mit hjerte. Det virkede også tit

Anmeld

25. maj 2010

B&J

nemlig ellers få dem til af bøvse 2-3 gange mens de spiser det gjorde vi med vores og det hjalp en del

Anmeld

25. maj 2010

perzona

Prøv og se om det er muligt at de ikke sluger for meget luft når de bliver ammet, ved godt det kan være svært.....og se om I kan holde ca.3 timer mellem hver ammning ellers kommer der for meget gang i tarmsystemet. Hold øje med afføringen. De skal helst have afføring 1-2 gange om dage ellers kunne det tyde på at der er lidt vrøvl med maven.

Håber at I kan bruge nogle af rådene

Hilsen

Jeannette

Anmeld

25. maj 2010

N&J

Jeg gjorde udover det overstående det at jeg masserede hendes fødder, det hjalp syntes jeg og jeg gør det stadig hvis hun har ondt i maven. 

Anmeld

25. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Med Laura har vi sørget for at bøvse hende grundigt af og i øvrigt holde hende på højkant i mindst en halv time efter endt amning HVER gang hun har spist - også selvom hun falder i søvn! Det har virkelig virker godt, og nu behøver vi ikke have hende oppe helt så længe

Anmeld

25. maj 2010

XXSS

MaleneF skriver:

hej tøser..

Hvis det ikke hjælper med at cykle og masserer - så kog noget kamillethe med en lille teske sukker i og giv ham på flaske (før anvendelse af dråber). Det hjalp på vores datter da hun var mindre, hun fik ikke hele flasken, men noget af den og derefter "faldte hun til ro" - slappede af i maven, det var super effektivt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.