Havde termin 12/5. Og der skete intet. Kristi Himmelfartsferien kom og gik og der skete intet. Mandag d. 17/5 havde jeg begyndende småveer, gik alligevel og rodede lidt i haven. Hen mod aften bider det lidt mere og lægger mig, og så går det mere eller mindre i sig selv.
Kl. 22 siger jeg til min mand at jeg går i seng for jeg føler mig lidt utilpas. Omkring midnat tager jeg tid på veerne der er nu mellem 5-10 minutter mellem og jeg kan stadig sove mellem veerne. Kl. 0300 ændre veerne karakterer og jeg siger til Karsten (min mand) at jeg går ud og tager et bad på dette tidspunkt er der 5-6 minutter mellem og veerne varer ca. 40-50 sek. Efter en ½ times tid under bruseren kalder jeg på ham og siger han skal køre ud med de to store piger og så komme hurtigt hjem for nu skal vi til og afsted. Nu er der 3-4 minutter mellem veerne.
Kl. 03:50 kører vi til OUH (Odense Universitets Hospital) - vi har ca. 40 minutters kørsel dertil. Kl. 04:40 bliver vi indlagt på fødeafdelingen, og jeg er 5-6 cm åben.
Kl. 06:00 får jeg presseveer og må stille og roligt presse med. Der sker ikke rigtigt noget og jordemoderen mærker på hovedet og siger han står skævt i bækkenet og kan ikke komme ned gennem fødselskanalen. Og derfor bliver der tilkaldt en ekstra jordemoder. Samtidig med at jeg presser forsøger de at hjælpe ham gennem bækkenet.
Kl.06:55 føder jeg en 3574 g stor og 55 cm lang dejlig dreng som skal hedde Anders.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld