Har I fortalt det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

635 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. maj 2010

IAH

Hej allesammen

Jeg er bare nysgerrig..

Har I fortalt andre at I er blevet gravide? Og hvem har I så sagt det til...?

Jeg spørger fordi, jeg jo er nødt til at lyve lidt hele tiden over for veninderne (fx om hvorfor jeg er så træt). Jeg har kun fortalt det til min mor og selvfølgelig min mand.

Samtidig er der et par stykker af mine veninder, der går til skrappe fertilitetsbehandlinger pga PCO, så jeg er ikke sikker på at de ligefrem deler glæden med mig, hvis I forstår.

Iben

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

Diana...

Ja vi offentlig gjorde det faktisk igår og alle blev overrasket og glade 

Anmeld

25. maj 2010

CamiRon

Vi sagde det da ci opdagede det for et par uger siden. Det gjorde vi også da vi ventede vores datter. Selvom det er tidligt er det dejligt at dele glæden med nogen og hvis nu (7-9-13) at noget skulle gå galt vil vi være glade for at folk ved det, så det forstår hvorfor vi ik lige er i hopla!

Anmeld

25. maj 2010

Mettemus

Vi har også sagt det. Vi havde ellers planlagt at vente til efter NF, men vi kunne alligevel ikke vente. Desuden var det besværligt at blive ved med at holde det hemmeligt (fx var jeg 100% ædru da jeg sammen med en veninde holdt stor 25 års fødselsdag - det var der rigtig mange der spurgte ind til). Så mennesker omkring os var begyndt at lugte lunten, og så ville vi bare gerne selv fortælle det i stedet for at blive overhalet indenom af rygter.

Vi har sagt det til den nærmeste familie og venner + på vores fælles arbejde (fordi jeg blandt andet skulle have fri for at komme til scanning). Men vi har ikke sagt det fx på facebook, det må komme senere (hvis det overhovedet blir, jeg er ikke helt sikker)

Mette nu 6+2 i stedet for 6+5

Anmeld

11. juni 2010

piadas

Jeg fortalte det til min mor to dage efter, jeg havde testet positiv (da var jeg ca. 5+0), fordi hun kom forbi og hun bor et stykke væk, så jeg ser hende ikke hver dag. Derudover ringede jeg til en rigtig god veninde, som er jordemoder, dagen efter testen var positiv, fordi jeg bare havde så meget brug for at fortælle det til én, og så kunne jeg jo samtidig få nogle gode råd! Jeg regner forøvrigt også med, at hun skal være min jordemoder gennem hele forløbet ...

Vi har ikke fortalt det til vores to andre børn endnu, da jeg godt lige vil være lidt mere sikre på, at det ikke går i vasken, men jeg har aldrig aborteret før, så hvorfor skulle jeg gøre det denne gang?!!

Vi regner dog med at fortælle dem det ca. 1. juli, hvor jeg vil være omkring 9-10 uger henne, for jeg kan slet ikke vente med at se deres reaktioner - de har nemlig ind i mellem nævnt, at de også gerne vil have en baby, hvis vi har været på barselsbesøg hos en veninde eller lign. De vil forøvrigt være ca. 6½ og 9½ år, når jeg skal føde, så jeg regner med, de skal være mine små hjælpere - de har dog sagt, at hvis de nogensinde får en lillebror eller -søster, vil de ikke skifte ble !!

Når børnene har fået det at vide, fortæller jeg det også på arbejde, for vi bor et ret lille sted, så der vil ikke gå særlig lang tid, fra børnene får det at vide, før det rygtes og jeg synes, det vil være lidt, at min arbejdsplads ikke får det at vide af mig...

Puha, det blev da vist en lang smøre, men det er rart at kunne snakke om det herinde, nu når vi gerne vil vente lidt med at fortælle det til resten af verden )

Anmeld

11. juni 2010

Marco2

Har ikke fortalt det til nogen endnu.

Dette er min 4. graviditet og er hundeangst for igen at miste så denne gang venter jeg til jeg er længere henne.

Alt afhængig af hvornår jeg skal til NF bestiller jeg selv en scanning i midten af juli, så jeg ved om der er noget levedygtigt inden jeg tager på ferie. Ellers er det en god chance for at drukne sorgerne endnu engang

AG - 6+1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.