Så kender vi også børneafdelingen indefra :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

988 visninger
11 svar
0 synes godt om
25. maj 2010

Sofie

Efter en dejlig laang ferie på Bali har vi så sluttet vores ferie af på børneafdelingen på Holbæk sygehus :-(

Loke begyndte allerede den 6 maj at klage over ondt i maven og et par dage efter fik  feber meget kraftige mavekramper og siden dire.

Vi fik noget mixtur til ham som tog toppen af kramperne og feberen forsvandt efter 1 døgn men hans mave blev aldrig helt god.. det var meget op og ned. Den ene time var han okay og næste time havde han smerter og meget dire.

Nå men hejm kom vi da og jeg ringede til lægen fredag (3 dage efter hjemkomst), da jeg ikke syntes hans mave var gået helt iorden, selvom vi var kommet hjem. lægen sagde vi skulle give ham ris og kartofter og holde ham fra mælk men ellers ville de ikke se ham.

Søndag morgen fik han høj høj feber og vi ringede til vagtlægen som ville se os en time efter. Vi havde selv målt hans temperatur til 40,1 og 40,3

Vagtlægen kiggede ikke længe på Loke før hun ringede til børnemodtagelsen som så ville se os. Og derefter gik det rimeligt stærkt med en indlæggelse på børneafdelingen, masser af blodprøver, drop med væske,stikpiller,  medicin og pencelin samt isolation.. kunne sgu dårligt nå at følge med.Hans febernåede 40,7 før de slog den ned.

pt. ligger han der stadig.. Peter har sovet hos ham begge dage og har hørt en lille fugl synge om, at han ihvertfald ikke kommer hjem i morgen så vi håber på onsdag.

Div. blodprøver, urinprøver, aff. prøver har ikke vist noget unormalt så pt. venter vi på svar på blodprøverne som MEGET GERNE skulle udlukke malaria.

Vi får ikke svar før om nogle dage da de skulle sendes til Slagelse og først bliver det i morgen tidlig pga. de dumme helligedage (ja sorry men lige nu ville jeg gerne have hverdage så tingene kunne gå en smule hurtigere)

Han er meget ked og utryg ved hele situationen og det er så hårdt at gå fra ham om aftenen. han græder helt vildt meget og bliver ved at sige "mig med hjem". Han spørger mig hele tiden om jeg vil hjælpe ham med at tage vanten af (forbindingen som sidder uden om droppet) og han er ybt ulykkelig.

Hans feber er pt. faldet.. men de siger derude at de jo også holder den nede..

Syntes det er sindsygt hårdt at have sin lille 3 årrige liggende derude. De kunne ikke stikke ordentligt da han skulle have lagt droppet så efter 2 forsøg måtte jeg forlade stuen, kunne simpelthen ikke mere. Da jeg kom ind igen var Peter også helt opløst pyyy-ha.

Vi håber på det bedste.. at det "bare" er en dum bakterie fra Bali som har slået Loke helt omkuld og så vil jeg meget gerne snart have min lille trold hjem igen.

Kh Sofie

PS: Lige et par billeder af vores lille trold..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

lene

Puha sikke en omgang, stakkes Loke, håber at snart bliver frisk til at i kan få hjem igen

God bedring med

Knus Lene

Anmeld

25. maj 2010

karina1980

håber at han snart er klar igen, og håber at det ikke er malaria, kan nu godt forstå han ikke har lyst til at være derude.

god bedring

Anmeld

25. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Puha det lyder godtnok grumt

Håber han snart får det bedre. Krydser alt for at det er noget 'rimelig' harmløst..

Jeg havde fået blindtarmsbetændelse på vej hjem fra thailand engang og da lå jeg på hosp i flere dage, og skreg af smerte, fordi de sagde at det 'bare var parasitter'. Da de åbnede mig, var det lige ved at gå galt...

Så godt de får ham undersøgt grundigt!!!... og ærgeligt med de der prøver at det skulle tage så længe...

GOD bedring med ham...

Anmeld

25. maj 2010

tumle81

Øv nej da. Det lyder bare ikke som en rar oplevelse...

Det var godt at I fik kontakt til vagtlægen og blev sendt videre...

Jeg håber at de finder ud af hvad det er, og derefter kan kurere lillemanden så han kan få lov til at komme med hjem igen...

God bedring med ham...

Knus Kathrina

Anmeld

25. maj 2010

Fines mor

Pyhaa det lyder ikke rart, jeg håber i snart får et svar på jeres prøver!!! ;-((

Anmeld

25. maj 2010

Muslingen

Nårh stakkels lille mand. Det er bare så synd! Håber ikke det er malaria men bare en lille parasit som kan behandles nemt.

Knus Fie

Anmeld

25. maj 2010

holbøll

pu-ha en grim oplevelse for Jer, men er da glad for at det er først er gået galt med ham efter I er landet i Dk. Godt han ikke skulle indlægges på Bali. Jeg håber I snart får svar på prøverne og at han hurtig kan behandles.

Varme tanker og god bedring med ham. Knus Carina

Anmeld

25. maj 2010

Susan1978

ei for helvede Sofie.. sikke da noget lort, for at sige det mildt...

eiiii håber sgu som du siger det bare er en "dum bakterie", så han snart kan komme hjem igen...

årh ha altså.. lille mus..

al den god bedring i verden til Loke. og masser af krammer til mor og far, det har i vist brug for.

Anmeld

27. maj 2010

Manne

Hej Sofie.

God bedring med ham.. Håber han har fået det bedre - lille pus.

Har I fået nogle svar på prøver? Håber da snart der er lidt afklaring for Jer.

Knus Marianne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.