Efter en dejlig laang ferie på Bali har vi så sluttet vores ferie af på børneafdelingen på Holbæk sygehus :-(
Loke begyndte allerede den 6 maj at klage over ondt i maven og et par dage efter fik feber meget kraftige mavekramper og siden dire.
Vi fik noget mixtur til ham som tog toppen af kramperne og feberen forsvandt efter 1 døgn men hans mave blev aldrig helt god.. det var meget op og ned. Den ene time var han okay og næste time havde han smerter og meget dire.
Nå men hejm kom vi da og jeg ringede til lægen fredag (3 dage efter hjemkomst), da jeg ikke syntes hans mave var gået helt iorden, selvom vi var kommet hjem. lægen sagde vi skulle give ham ris og kartofter og holde ham fra mælk men ellers ville de ikke se ham.
Søndag morgen fik han høj høj feber og vi ringede til vagtlægen som ville se os en time efter. Vi havde selv målt hans temperatur til 40,1 og 40,3
Vagtlægen kiggede ikke længe på Loke før hun ringede til børnemodtagelsen som så ville se os. Og derefter gik det rimeligt stærkt med en indlæggelse på børneafdelingen, masser af blodprøver, drop med væske,stikpiller, medicin og pencelin samt isolation.. kunne sgu dårligt nå at følge med.Hans febernåede 40,7 før de slog den ned.
pt. ligger han der stadig.. Peter har sovet hos ham begge dage og har hørt en lille fugl synge om, at han ihvertfald ikke kommer hjem i morgen så vi håber på onsdag.
Div. blodprøver, urinprøver, aff. prøver har ikke vist noget unormalt så pt. venter vi på svar på blodprøverne som MEGET GERNE skulle udlukke malaria.
Vi får ikke svar før om nogle dage da de skulle sendes til Slagelse og først bliver det i morgen tidlig pga. de dumme helligedage (ja sorry men lige nu ville jeg gerne have hverdage så tingene kunne gå en smule hurtigere)
Han er meget ked og utryg ved hele situationen og det er så hårdt at gå fra ham om aftenen. han græder helt vildt meget og bliver ved at sige "mig med hjem". Han spørger mig hele tiden om jeg vil hjælpe ham med at tage vanten af (forbindingen som sidder uden om droppet) og han er ybt ulykkelig.
Hans feber er pt. faldet.. men de siger derude at de jo også holder den nede..
Syntes det er sindsygt hårdt at have sin lille 3 årrige liggende derude. De kunne ikke stikke ordentligt da han skulle have lagt droppet så efter 2 forsøg måtte jeg forlade stuen, kunne simpelthen ikke mere. Da jeg kom ind igen var Peter også helt opløst pyyy-ha.
Vi håber på det bedste.. at det "bare" er en dum bakterie fra Bali som har slået Loke helt omkuld og så vil jeg meget gerne snart have min lille trold hjem igen.
Kh Sofie
PS: Lige et par billeder af vores lille trold..