N&J skriver:
Jeg kan ikke selv bestemme mig for hvad der er bedst:
Vi havde faste pligter derhjemme og det var ikke derfor vi fik lommepenge, til gengæld fik jeg børnepenge fra 13 års alderen, men købte så også selv tøj, shampoo (ville ikke bruge det derhjemme), til sjov og spas (betalte selv bioture og andre sjove ting)
Pengene var små i vores familie og jeg kunne godt klare mig med de 600 kr. pr. mån.
Egentlig vil jeg gerne have at lommepengene ikke hænger sammen med pligter/ansvar i hjemmet, da jeg mener det er en samlet indsats i familien og derfor ikke noget man kan undlade at gøre, men hvordan fastsætter man så lommepenge.. er bare lidt forvirret og der er jo også lang tid til.. men.. er stadig nysgerrig efter hvad I har tænkt jer at gøre når den tid kommer..
Hvordan tænker du med fastsætter...beløbet eller?
Altså det kommer jo stille og roligt med det behov ungerne har...min søn på 13 år har INTET bhov for at have penge, han sparer stort set hver en krone han får også dem fra fødselsdage og har en del penge i banken...men ville han feks have bestemte mærker tøj og selv købe, så ville jeg bare tilpasse beløbet ud fra det.
Men altså, nogle giver på ugebasis, det gør min veninde for hendes børn bruger bare løs, men de unger har også altid fået og fået og stadig er der ikke meget system på det. Jeg har aldrig købt en masse udenfor nummer...så jeg tror og håber jeg kan påvirke mine børn positivt ved den her måde jeg gør.
Det med faste pligter synes jeg egentlig er en god idé, det overvejer jeg lidt, men omvendt gider jeg heller ikke gå og være politimand og holde øje....så indtil videre er det den her"DRENGE; nu skal alle rydde 10 ting op eller alle skal rydde op og er vi hurtige spiller vi et spil" 
Anmeld