Det med FAR barsel... Hvordan er det nu?!...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

569 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså - er det bare MIG, eller var der noget der var blevet lov-bestemt???...

Med 2 uger indenfor de første 14 uger, efter babyen er født og 2 uger indenfor de næste 32 uger, efter babyen er født???...

Og de var øre-mærket til far??? UDEN at det påvirker resten af barslen???...

Jeg ville syntes det var skønt at far var hjemme lidt mere sammen med os, men herhjemme, er vi også enige om at JEG har babserne, JEG har mavsen og JEG tjener færrest penge, så derfor ska jeg naturligvis have et helt års barsel (desuden har jeg også sparet op osv. så det ikke går udover vores økonomi i dagpengeperioden).

Men hvordan finder man ud af det? Hvor har I fået det atvide med barslen og far-barsel osv? Jeg kan bare ikke hitte ud af de dersens papirer han har fået med hjem. Eller jeg har fået udfyldt det ene og fået kopieret vandrejournalen, så han er hjemme med os de første 14 dage Skønt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2010

lululupo

Hmmmm jeg mener det kommer an på overenskomst, nogen har vist lige fået 3 uger kontra de 14 dage, desværre ikke manden min Håber det kommer jeg mere tilgode!!!

Anmeld

23. maj 2010

Moderator

lululupo skriver:

Hmmmm jeg mener det kommer an på overenskomst, nogen har vist lige fået 3 uger kontra de 14 dage, desværre ikke manden min Håber det kommer jeg mere tilgode!!!

MMmm... OKay. Mente at det var noget der ikke var overenskomst agtig, men lovbestemt.... Men altså... Mmm HVis det er sådan, så er de tjo sådan...

Anmeld

23. maj 2010

merichs

Kan desværre ikke svare. Ved kun at der er særregler mht barsel i mit tilfælde fordi vi begge er offentlig ansat

Anmeld

23. maj 2010

Kvindemin

Det hedder sig at du har 4 uger før, derefter har du 14 uger (når barnet er født) - og det er jo der farmand skal bruge sine 2 uger. Derefter har i tilsammen 32 uger, som i helt selv må bestemme hvordan skal deles. Men farmand har desværre kun 2 uger.

Anmeld

23. maj 2010

Moderator

Chritinap skriver:

Det hedder sig at du har 4 uger før, derefter har du 14 uger (når barnet er født) - og det er jo der farmand skal bruge sine 2 uger. Derefter har i tilsammen 32 uger, som i helt selv må bestemme hvordan skal deles. Men farmand har desværre kun 2 uger.

Ja okay. der bliver ikke delt noget...

I øvrigt, ville far få kuk i låget af at gå og passe baby herhjemme... Sådan en mand er han ikke liiige. Men en god far at have hjemme. bare ikke alene med lillen.

Anmeld

23. maj 2010

Kvindemin

Zafir skriver:

Ja okay. der bliver ikke delt noget...

I øvrigt, ville far få kuk i låget af at gå og passe baby herhjemme... Sådan en mand er han ikke liiige. Men en god far at have hjemme. bare ikke alene med lillen.

Nej okay. Min vil meget gerne, og kunne sagtens klare det. Men for IKKE lov!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.