skal det virkelig være en kamp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.749 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. maj 2010

NinaNymannMadsen

ja som spørgsmålet lyder.

hver gang vi skal putte vores datter er det en kamp om at få hende til at sove, og det kan da bare ikke passe(hun bliver 11 mdr snart) hun skriger og skriger og skriger som om det er en pinsel for hende. er nu begyndt at lade hende ligge til hun er faldet bare lidt ned og så gå ind til hende igen. jeg kan hverken nusse hende i søvn eller noget som helst.

er der ander der har det på samme måde eller hvad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2010

Svei

Hvad hvis du putter med hende til hun sover....eller synger for hende eller bare sidder ved hende,....kan det ikke hjælpe?

Anmeld

23. maj 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Ja,det har vi døjet meget med.I perioder går det helt fint,der lægger han sig bare til at sove med det samme,uden en lyd,men når det er allerværst kan der gå 1 time med skrig og skrål...og det bliver desværre kun værre af at vi går ind til ham.

Lige nu døjer vi med at han sætter sig op,og i øvrigt er begyndt at vågne kl. 6,hvor han plejer at sove til mindt kl. 8.Håber bare det også er en fase

Men det er også nu,9-12 mdr.,at de skulle have den mest urolige søvn,har jeg hørt.Der sker en masse,både fysisk og psykisk,og det påvirker dem selvfølgelig også om natten,så hold ud.Hvis hun før har sovet fint,kommer det nok igen.Sig til dig selv : Det er en fase,det er en fase

Held og lykke.

Anmeld

24. maj 2010

NinaNymannMadsen

Yrsa skriver:

Hvad hvis du putter med hende til hun sover....eller synger for hende eller bare sidder ved hende,....kan det ikke hjælpe?

alt det jeg plejer at gøre med hende. det hjælper ikke. synger for hende, nusser hende, vugger hende i mine arme, ligger sammen med hende i min seng har jeg også prøvet, sidder inde ved hende. der er bare intet der hjælper

Anmeld

24. maj 2010

NinaNymannMadsen

Pernilleh skriver:

Ja,det har vi døjet meget med.I perioder går det helt fint,der lægger han sig bare til at sove med det samme,uden en lyd,men når det er allerværst kan der gå 1 time med skrig og skrål...og det bliver desværre kun værre af at vi går ind til ham.

Lige nu døjer vi med at han sætter sig op,og i øvrigt er begyndt at vågne kl. 6,hvor han plejer at sove til mindt kl. 8.Håber bare det også er en fase

Men det er også nu,9-12 mdr.,at de skulle have den mest urolige søvn,har jeg hørt.Der sker en masse,både fysisk og psykisk,og det påvirker dem selvfølgelig også om natten,så hold ud.Hvis hun før har sovet fint,kommer det nok igen.Sig til dig selv : Det er en fase,det er en fase

Held og lykke.

ja okay. hun har før været okay nem at putte så det jo nok bare en periode hun skal igennem. men når hun så først sover så sover hun også helt til klokken 6 halv 7 næste morgen og det jo fint nok.

Anmeld

24. maj 2010

Leonora

Astasmor skriver:

ja som spørgsmålet lyder.

hver gang vi skal putte vores datter er det en kamp om at få hende til at sove, og det kan da bare ikke passe(hun bliver 11 mdr snart) hun skriger og skriger og skriger som om det er en pinsel for hende. er nu begyndt at lade hende ligge til hun er faldet bare lidt ned og så gå ind til hende igen. jeg kan hverken nusse hende i søvn eller noget som helst.

er der ander der har det på samme måde eller hvad?

Hej

Vi købte boget "godnat og sov godt". Læste den hele før vi gik i gang (er ik ret stor og er let læselig). I løbet af ca 5 dage sov hun med det samme og sov igennem....Kan kun anbefale den.....

Den fortæller ik kun noget om søvn men også om de vaner man giver de små..

KH Louise

Anmeld

24. maj 2010

NinaNymannMadsen

Leonora skriver:

Hej

Vi købte boget "godnat og sov godt". Læste den hele før vi gik i gang (er ik ret stor og er let læselig). I løbet af ca 5 dage sov hun med det samme og sov igennem....Kan kun anbefale den.....

Den fortæller ik kun noget om søvn men også om de vaner man giver de små..

KH Louise

okay. det kunne være jeg skulle se om jeg kan finde den måske

Anmeld

24. maj 2010

Leonora

Astasmor skriver:

okay. det kunne være jeg skulle se om jeg kan finde den måske

det synes jeg helt bestemt i skal..kan også lånes på biblio....

Vi startede med den da Leonora var ca 5 måneder og har ik haft problemer siden....de små fatter hurtigt når man holder fast i sin mening. Og selvom de første 5 dage var hårde og man følte sig som den ondeste mor så mener jeg at man gør sit barn en stor tjeneste ved at lære dem at sove (uden at skulle holdes i hånd, synges for, have lys tændt eller falde i søvn i mors seng)

KH Louise

Anmeld

24. maj 2010

NinaNymannMadsen

Leonora skriver:

det synes jeg helt bestemt i skal..kan også lånes på biblio....

Vi startede med den da Leonora var ca 5 måneder og har ik haft problemer siden....de små fatter hurtigt når man holder fast i sin mening. Og selvom de første 5 dage var hårde og man følte sig som den ondeste mor så mener jeg at man gør sit barn en stor tjeneste ved at lære dem at sove (uden at skulle holdes i hånd, synges for, have lys tændt eller falde i søvn i mors seng)

KH Louise

okay. det vil jeg da se på.

Anmeld

24. maj 2010

<3

Seneste undersøgelser viser at langvarig gråd og at lade "dem græde ud" kan ikke kun som man forestiller sig ændrer på forholdet til moren/faren men også i ekstreme tilfælde give hjerneskade.

http://fpn.dk/liv/born_unge/article2049416.ece

Jeg kan anbefale bogen "Sov igennem uden gråd" fx her http://www.saxo.com/dk/item/elizabeth-pantley-sov-igennem-uden-graad-haeftet.aspx eller kan lånes på bibliotekket.

Også ellers tænk på om det kan være ørerne eller om der er andet der kan påvirke hendes putning? Er der dårlig stemning derhjemme, er du stresset, skal hun lægges en halv time før/efter, er hun inde i et udviklingsspring eller har hun måske bare alt for meget tøj på?

Børn kan mærke mere end man tror de kan, men de er så afhængige af at mor og far er der for dem at nogengange kan det som vi synes som "normalt" være afgørende for sådan en lille en. Vi indførte først en sovepolitik da vores søn var noget ældre - over 1 år. Jeg synes ikke at man kan forvente så meget af et så lille barn. Men det er en holdningssag, om man er strukturel eller om man forsøger at følge barnets rytme. Jeg mener at barnets rytme er at fortrække for jeg ved at jeg ikke ved alt om mit barn, og derfor må jeg også stole på at det fortæller mig om der er noget der skal ændres. Jeg tror din datter prøver at fortælle dig "noget", men hvad dette noget er og om du kan gøre noget ved det, er ikke sikkert.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.