Stumpen skriver:
Hmm synes den er lidt svær.. Nu huske jeg -igen- ikke lige hendes alder, men hun lyder som en typisk teenager...
Jeg synes virkelig at du skal få Jesper til at tage en snak med hende om hvad det vil sige at være en (sammenbragt)familie og samtidig tror jeg du skal passe på ikke at se surt på alt hvad damen siger, for er hun en typisk teenager, så hører brokken sig nok til, men da du ikke har mødrefølelserne med i dette, bliver hun nok nemmere en irriterende kontaktsøgende pestilens..
Måske Jesper skulle lave nogte bare med hende, hvis hun har brug for det....

Hej Anja.
Tak for svar... Godt og konstruktivt, og jeg er helt enig!!! Men det er som om hun trykker på nogle andre knapper hos mig når hun bliver forkælet-Ida.
Og det hænger helt sikkert sammen med hun ikke er "min".
Nu har jeg bare levet med i 8 år at hun er bange for at gå glip af noget. Før vi fik Jeppe og Mikkel, lavede vi ikke så meget når vi ikke havde hende, og det resulterede jo i at de dage hun var hos os, skulle vi tit noget.
Efter Jeppe og Mikkel er kommet, har vi jo en "normal" hverdag, og får vi besøg eller skal på besøg tager vi ikke hensyn til om hun er der eller ej. Og hun gennem læser familiekalenderen hver gang hun kommer, for at se havd vi har lavet og hvad vi skal lave!
I år er det så uheldigt at Jesper har ferie i uge 24+25+26(hans ferie ligger fast laaaaangt ud i fremtiden), for Ida og hendes mor er altid i Tyrkiet i uge 25+26. Så Ida kommer hos os i uge 27, hvor jeg så har ferie og Jesper har et par dage. De dage skal vi så i bon bonland og Cirkus summarum. Mens Ida er i Tyrkiet tager vi til jylland, til farmor, for hun er ikke hjemme i 26+27+28, da hun vandre. Hun har så inviteret os i Legoland. Stor krise for Ida. Gav hende så valget at hun kunne holde ferie med os i 25+26+27, og komme med i legoland men så ikke komme til Tyrkiet. Det sagde hun så nej til. Men det har virkelig kostet mange konflikter at vi skal i legoland mens hun er væk, og jeg må indrømme at min holdning til at vi skal være ærlige overfor hende med hvad der sker, har fået et knæk.
Hun kan også blive sur hvis hun finder ud af Jesper har lavet æblegrød til drengene en af de dage hun ikke er her.
Ved godt hun er teenager, og synes generelt det går godt, men der er denne ene knap hun kan trykke på...
Igår var hun og jeg alene sammen fra halv ti om formiddagen til halv ti om aftenen. Det gik strålende.
Ida bliver 14 til juli!!!