Vil egentlig ikke noget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

453 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. maj 2010

Heidi B

men skal bare have luft!!!

Jesper er igang imorges med at bage boller og rugbrød til Mikkel!!! Ida kommer ud og køkkenet og spørger om det er boller til morgenmad, men Jesper svarer så at det er til Mikkel. Så siger damen "Du bager da aldrig til mig, Far"

Undsyld, men så tændte jeg af. Manden bager rugbrød til os alle, og kage når hun skal have med i skole. Så er hun misundelig på at han bager specielle boller til ham.... Krafthelvede.... Hun skulle leve en måned med glutenallergi skulle hun.

Sorry, men lige der kammede jeg over....

Normalt kan jeg godt se når hun bare vil have sin fars opmærksomhed, og det nogengange er svært at man ikke bor sammen med sin mor OG far. Men måske er det fordi vi har haft en diskussion om legoland for nyelig. Anden og laaang historie....

Ikke altid nemt når der følger børn med i forholdet!!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2010

Stumpen

Hmm synes den er lidt svær.. Nu huske jeg -igen- ikke lige hendes alder, men hun lyder som en typisk teenager...

Jeg synes virkelig at du skal få Jesper til at tage en snak med hende om hvad det vil sige at være en (sammenbragt)familie og samtidig tror jeg du skal passe på ikke at se surt på alt hvad damen siger, for er hun en typisk teenager, så hører brokken sig nok til, men da du ikke har mødrefølelserne med i dette, bliver hun nok nemmere en irriterende kontaktsøgende pestilens..

Måske Jesper skulle lave nogte bare med hende, hvis hun har brug for det....

Anmeld

23. maj 2010

Munder

Det er bare noget at det sværeste med dine - mine - vores børn.

I vil jo altid være en form for konkurrenter om hans tid. Har ingen råd, vil bare sende en krammer din vej

Anmeld

23. maj 2010

Heidi B

Stumpen skriver:

Hmm synes den er lidt svær.. Nu huske jeg -igen- ikke lige hendes alder, men hun lyder som en typisk teenager...

Jeg synes virkelig at du skal få Jesper til at tage en snak med hende om hvad det vil sige at være en (sammenbragt)familie og samtidig tror jeg du skal passe på ikke at se surt på alt hvad damen siger, for er hun en typisk teenager, så hører brokken sig nok til, men da du ikke har mødrefølelserne med i dette, bliver hun nok nemmere en irriterende kontaktsøgende pestilens..

Måske Jesper skulle lave nogte bare med hende, hvis hun har brug for det....

Hej Anja.

Tak for svar... Godt og konstruktivt, og jeg er helt enig!!! Men det er som om hun trykker på nogle andre knapper hos mig når hun bliver forkælet-Ida.

Og det hænger helt sikkert sammen med hun ikke er "min".

Nu har jeg bare levet med i 8 år at hun er bange for at gå glip af noget. Før vi fik Jeppe og Mikkel, lavede vi ikke så meget når vi ikke havde hende, og det resulterede jo i at de dage hun var hos os, skulle vi tit noget.

Efter Jeppe og Mikkel er kommet, har vi jo en "normal" hverdag, og får vi besøg eller skal på besøg tager vi ikke hensyn til om hun er der eller ej. Og hun gennem læser familiekalenderen hver gang hun kommer, for at se havd vi har lavet og hvad vi skal lave!

I år er det så uheldigt at Jesper har ferie i uge 24+25+26(hans ferie ligger fast laaaaangt ud i fremtiden), for Ida og hendes mor er altid i Tyrkiet i uge 25+26. Så Ida kommer hos os i uge 27, hvor jeg så har ferie og Jesper har et par dage. De dage skal vi så i bon bonland og Cirkus summarum. Mens Ida er i Tyrkiet tager vi til jylland, til farmor, for hun er ikke hjemme i 26+27+28, da hun vandre. Hun har så inviteret os i Legoland. Stor krise for Ida. Gav hende så valget at hun kunne holde ferie med os i 25+26+27, og komme med i legoland men så ikke komme til Tyrkiet. Det sagde hun så nej til. Men det har virkelig kostet mange konflikter at vi skal i legoland mens hun er væk, og jeg må indrømme at min holdning til at vi skal være ærlige overfor hende med hvad der sker, har fået et knæk.

Hun kan også blive sur hvis hun finder ud af Jesper har lavet æblegrød til drengene en af de dage hun ikke er her.

Ved godt hun er teenager, og synes generelt det går godt, men der er denne ene knap hun kan trykke på...

Igår var hun og jeg alene sammen fra halv ti om formiddagen til halv ti om aftenen. Det gik strålende.

Ida bliver 14 til juli!!!

Anmeld

23. maj 2010

Heidi B

Munder skriver:

Det er bare noget at det sværeste med dine - mine - vores børn.

I vil jo altid være en form for konkurrenter om hans tid. Har ingen råd, vil bare sende en krammer din vej

Tak Dorte!!!

Anmeld

23. maj 2010

Stumpen

Heidi B skriver:

Hej Anja.

Tak for svar... Godt og konstruktivt, og jeg er helt enig!!! Men det er som om hun trykker på nogle andre knapper hos mig når hun bliver forkælet-Ida.

Og det hænger helt sikkert sammen med hun ikke er "min".

Nu har jeg bare levet med i 8 år at hun er bange for at gå glip af noget. Før vi fik Jeppe og Mikkel, lavede vi ikke så meget når vi ikke havde hende, og det resulterede jo i at de dage hun var hos os, skulle vi tit noget.

Efter Jeppe og Mikkel er kommet, har vi jo en "normal" hverdag, og får vi besøg eller skal på besøg tager vi ikke hensyn til om hun er der eller ej. Og hun gennem læser familiekalenderen hver gang hun kommer, for at se havd vi har lavet og hvad vi skal lave!

I år er det så uheldigt at Jesper har ferie i uge 24+25+26(hans ferie ligger fast laaaaangt ud i fremtiden), for Ida og hendes mor er altid i Tyrkiet i uge 25+26. Så Ida kommer hos os i uge 27, hvor jeg så har ferie og Jesper har et par dage. De dage skal vi så i bon bonland og Cirkus summarum. Mens Ida er i Tyrkiet tager vi til jylland, til farmor, for hun er ikke hjemme i 26+27+28, da hun vandre. Hun har så inviteret os i Legoland. Stor krise for Ida. Gav hende så valget at hun kunne holde ferie med os i 25+26+27, og komme med i legoland men så ikke komme til Tyrkiet. Det sagde hun så nej til. Men det har virkelig kostet mange konflikter at vi skal i legoland mens hun er væk, og jeg må indrømme at min holdning til at vi skal være ærlige overfor hende med hvad der sker, har fået et knæk.

Hun kan også blive sur hvis hun finder ud af Jesper har lavet æblegrød til drengene en af de dage hun ikke er her.

Ved godt hun er teenager, og synes generelt det går godt, men der er denne ene knap hun kan trykke på...

Igår var hun og jeg alene sammen fra halv ti om formiddagen til halv ti om aftenen. Det gik strålende.

Ida bliver 14 til juli!!!

Jøsses.... Kan godt forstå at du er frustreret og din grænse er nået.. Hun får jo trods alt en tur til Turkiet som hendes brødre så ikke får....

Hmmm, set fra hendes side, så er hun jo klart jaloux og føler at hun går glip af noget...

Men denne krise kunne jo have været undgået, hvis Jesper og hans x havde talt sammen og ønsket ferie forskudt, havde dette kunnet være en mulighed??

Dermed ikke sagt at jeg tager hendes parti, for synes godt nok at hun lyder som sin sag at have med at gøre, men synes samtidig det er synd for hende at jeres ferie og hendes mors ferie overlapper, så hun går glip af en masse skæg...

Men det med at hun går gennem jeres kalender og ser hvad hun misser og bliver sur over at Jesper laver noget specielt til drengene, mens hun er hos sin mor, det skal stoppes, for det kan ikke være anderledes, jeres hverdag kan ikke stå på stand by mens hun er hjemme hos moar...

Anmeld

24. maj 2010

Heidi B

Lige præcis med ferien, kunne vi sikkert godt have meldt ud til hendes mor tidligt, men de har været i Tyrkiet i uge 25+26 de sidste 5 år, de er mellem 10-20 venner med børn der tager afsted hvert år, så det havde nok ikke ændret noget. Næste år har han ferie i 33+34+35, det er sikkert udenfor skolernes ferie, så må vi se hvad der så sker!

Normalt kan jeg jo godt ignorere at hun lusker rundt og læser kalender og ser i køleskabet hvad hun er gået glip af, men lige præcis det med at Jesper bager til Mikkel, da kan jeg ikke tage hun fremhæver.

Skrev faktisk i en periode på kalenderen hvad vi fik til aftensmad, fordi Jesper synes han lavede det samme. Det gør jeg ikke mere, for hun kunne finde på at sige, Aj helt ærligt fik i frikadeller igår... Nu holder hun øje med rabarberne. For hun elsker rabarbergrød, så det kan vi ikke lave med mindre hun er her.

Nu lyder alt det her meget negativt, det er det altså ikke kun!!!!

Synes normalt at det går fint, og det er mest når hun bliver forkælet-Ida jeg kammer over.

Hun er en super store søster og en rigtig god pige det meste af tiden.

Anja, tak for din ærlighed, det er dejligt, for det kan man bruge til noget!!!!

Anmeld

24. maj 2010

Stumpen

Heidi B skriver:

Lige præcis med ferien, kunne vi sikkert godt have meldt ud til hendes mor tidligt, men de har været i Tyrkiet i uge 25+26 de sidste 5 år, de er mellem 10-20 venner med børn der tager afsted hvert år, så det havde nok ikke ændret noget. Næste år har han ferie i 33+34+35, det er sikkert udenfor skolernes ferie, så må vi se hvad der så sker!

Normalt kan jeg jo godt ignorere at hun lusker rundt og læser kalender og ser i køleskabet hvad hun er gået glip af, men lige præcis det med at Jesper bager til Mikkel, da kan jeg ikke tage hun fremhæver.

Skrev faktisk i en periode på kalenderen hvad vi fik til aftensmad, fordi Jesper synes han lavede det samme. Det gør jeg ikke mere, for hun kunne finde på at sige, Aj helt ærligt fik i frikadeller igår... Nu holder hun øje med rabarberne. For hun elsker rabarbergrød, så det kan vi ikke lave med mindre hun er her.

Nu lyder alt det her meget negativt, det er det altså ikke kun!!!!

Synes normalt at det går fint, og det er mest når hun bliver forkælet-Ida jeg kammer over.

Hun er en super store søster og en rigtig god pige det meste af tiden.

Anja, tak for din ærlighed, det er dejligt, for det kan man bruge til noget!!!!

Selvfølgelig er hun ikke en stor plage hele tiden, men synes godt nok hun er strid omkring det med at gå glip af det ene eller det andet, som jeg skrev i går jeres liv kan jo ikke gå på stand by i de 2 uger hun ikke er hos jer..

Ser Jesper det slet ikke som et problem.. Er han konfliktsky når det gælder hende, kunne godt forestille mig at det er svært at stille sig op foran sin datter, når man nu kun har hende 3 dage ud af 14...

ps: det var så lidt.. Konstruktive svar er nu de bedste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.