Soleksem - nogle gode råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.148 visninger
5 svar
0 synes godt om
22. maj 2010

Cwurtz

Natten til idag og hele dagen idag har været dejlig i solen, - men T. har fået en masse soleksem. Vi har aldrig oplevet det før. Jeg har smurt ham med solcreme 30 og han har haft kasket på. Alligevel er der kommet en del soleksem i ansigtet, nakken og på armene.

Hvad kan jeg gøre mod kløen?

En ærgerlig mor, der må op flere gange i nat  for at trøste

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2010

Stumpen

Dejligt at have dig tilbage  Håber at alt er ok?

Med kløen ved jeg ikke rigtig hvad du kan gøre, men der hvor han har kløe skal du give ham tøj udenpå de næste par dage så forsvinder det igen... Jeg har de sidste par år fået soleksem på mine arme, når jeg har fået for meget sol.. Efter et par dage er det gået væk og ikke kommet igen inden året efter... Håber at det er det samme hos T.

Anmeld

24. maj 2010

Cwurtz

Tak Stump

Alt vel her. Jeg skal MD scannes den 11/6 og glæder mig helt vildt til at få kønnet at vide.

Han har stadig knopper, men det er på vej væk. Han kløer stadig, - noget af det, er der ligefrem kommet sår på. Det er også i ansigtet, så det er lidt træls. Men jeg håber, at det "bare" er, fordi huden skal vænne sig til solen her i starten af sæsonen. Det har nu været nogle hårde nætter, hvor han vågner op, er urolig, varm og klør sig meget.

Tak for svar

Knus C.

Anmeld

24. maj 2010

Stumpen

Synes det lyder til at det er meget ekstremt soleksem, måske du skulle prøve apoteket...hvis det skulle komme igen, så han ikke klør  sig så meget at der kommer for mange ar...

Spændende med scanningen

Anmeld

25. maj 2010

Cwurtz

Tja, du har muligvis ret i, at det rent faktisk slet ikke er soleksem. Pædagogen på stuen mener, at der er tale om eksem forårsaget af græs. Jeg har dog aldrig mødt det før, - hverken på ham, min mand eller mig selv. Hun siger, at flere af ungerne i BH har det ligenu.

Nå, men holder lidt øje og ser tiden an...

Thanks a milion...

Anmeld

25. maj 2010

Stumpen

Var så lidt

Giv liiige et prej når du ved nærmere, for synes også det lyder underligt at flere børn lider af det samme....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.