Småtspisende dreng....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

661 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. maj 2010

Kaufie

Jeg er ved at blive enormt frustreret over Williams spisevaner - eller rettere mangel på samme...

Han spiser utrolig lidt - og hvis ikke lige menuen falder i hans smag, så siger han bare "færdig" - og beder om lov til at gå fra bordet.

Til morgenmad plejer han at få havregryn med rugfras og mælk - nu vil han KUN have det hvis der kommer banan i - og så er det stort set kun banan-bidderne han spiser. 

Til formiddag spiser han gladeligt havregrød i dp - eller en grovbolle/knækbrød eller hvad vi har. 

Til frokost har han altid kunnet spise 1-2 hele skiver rugbrød - men det er han også stort set stoppet med. Selv i dp kigger han bare på maden, men spiser meget lidt.

Til eftermiddag bliver han tilbudt rugbrød igen, hvis han ikke har spist til frokost - men det bliver max 1/2 skive. Ellers frugt, som han faktisk heller ikke rører.

Til aftensmad er han helt vild hvis vi får koldskål, risengrød eller noget med brød (tortillas, pita, flûtes) men det er kun brødet han spiser.... En gang imellem kan der ryge en frikadelle eller fiskefrikadelle ned - men det er langt fra hver gang.

Sammenlagt synes jeg jo det er aaalt for lidt til en aktiv dreng i hans alder.... Men vi er meget obs på ikke at gøre et problem ud af det - for han vokser jo og er fint aktiv - og laver også noget i bleen 1-2 gange om dagen, så noget MÅ der jo komme igennem... Men for søren det er frustrerende.....

Er der andre meget småtspisende unger i juigruppen? Og hvad gør I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2010

Lise

Simon har også perioder hvor han spiser meget lidt. Jeg sørger for at han bliver tilbudt mad på "normale" tidspunkter, og så regner jeg med at han spiser hvis han har behov for det. Jeg er enig i at det er frustrerende når han slet ikke spiser noget en hel dag, eller flere dage i træk, men så længe han er glad og aktiv og ikke vågner om natten af sult, så gør jeg ikke mere...

Er der ikke ét måltid hvor han spiser igennem? Har hørt at det er meget normalt at små børn har et yndlingsmåltid, og hvis de bare spiser nogenlunde normalt dér, så er det faktisk lige meget om de spiser andre måltider.

Anmeld

22. maj 2010

Anja

Det er fuldstændig Elias du beskriver

Vores erfaring fra Jonas er, at børns appetit bare varierer meget og i perioder spiser de meget og andre ingenting. Vi har derfor valgt, at vi ikke gå så meget op i det. Bare de for tilbudt god, sund og varieret mad mange gange i løbet af dagen så man VED at de kan vælge at spise, mere kan man ikke gøre.

Anmeld

22. maj 2010

Kaufie

Tak for svar - og det er jo også det vi er kommet frem til - at så længe han er aktiv og ikke vågner af sult om natten, så må det være ok.

Efter middagsluren har han et par gange spurgt om kiks, men jeg har tilbudt ham rugbrød, hvilket han ikke ville have - så derfor fik han ingenting. Han fandt dog selv de små riskiks i skabet og har kværnet en 10 stykker af dem - så lidt kommer der da ned.

Det plejer at være morgenmad og frokost, der er hans hovedmåltider, derfor plejer jeg heller ikke at blive bekymret over at han ikke spiser til aften. Men når nu dp også fortæller, at han de sidste par dage næsten ikke har spist hos hende heller - så.....

Nå, men i aften laver jeg kylletter og pasta - og så en pandekage til dessert - så ved jeg ihvert fald han spiser hvis han er sulten....

Anmeld

22. maj 2010

ka li ja

det kunne også sagtens være arthur det der.....

han er heller ikke så interesseret i mad for tiden... ingen frokost fik han, næsten ingen morgenmad.. 2 pærer, og en kvart pølse, og 4 cocktail tomater til aften...  han ender med at blive en streg i luften...

men kan huske det fra xander også. han havde også de perioder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.