2. jordemoder besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

617 visninger
5 svar
0 synes godt om
22. maj 2010

NoName

Ja så var jeg i onsdags til 2. jordemoder besøg. Alt er som det skal være, næsten. Jeg fik af vide at jeg har taget for meget på +20 kg. og at alle de plukkeveer jeg har haft har arbejdet godt, så lile pigen ligger allerede nu med hovedet godt nede i bæknet, så fik besked på at slappe mere af og tage mine plukkeveer mere alvorligt. Men pga jeg også har taget meget på skal jeg også huske at motionere, synes bare de to er svære at kombinere, da jeg også får plukkeveer når jeg går en tur.

Jeg skulle jo torsdag have været til 3D skanning for 3. gang da lille pigen jo de forrige 2 gange har ligget så vi ikke kunne se hende ordentlig, men jeg valgte at aflyse, efter jordemoderbesøget, da chancen for at hun har flyttet/vendt sig er minimal. Så det var lidt træls, men fik da kigget ind til hende 2 ekstra gange.

Majken 30+3 - der nu også har lidt vand i benene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2010

LinLin

Ja det er da lidt svært at kombinere  Jeg har også mange plukveer - så fik lige lægen til også at scanne livmoderhalsen i går, da jeg var til hjertescanning - den var fin lang heldigvis...

Jeg var lige på vægten i morgen:  +10 kg  - sidste gang var det +8 på det tidspunkt og +11 til sidst, så håber vi kan ende på max +15 ...

- men vi skal nok komme af med det hele igen

Anmeld

22. maj 2010

NoName

ja det er jeg da også sikker på, før eller siden kommer vi vel af med det igen... Synes bare det er en lidt træls vægt stigning, når jeg ved jeg ikke spiser ret meget slik og div. men self rugbrød sætter sig jo også...

Anmeld

23. maj 2010

Anne85

Ja det er squ ikke nemt at kombinere de to ting... det har jeg også virkelig måtte sande i denne graviditet  Og gu er det røv og nøgler at tage så mange kilo på... min vægt siger også +18-19 kg og jeg HADER at kigge mig selv i spejlet eller se billeder af mig selv... men jeg ved at det nok skal komme af igen (frygter dog de første par måneder efter fødslen hvor jeg ved at man bare har en forventning om hurtigt at komme tilbage til sin egen krop, men man bare ligner sårn en der er i 20 uge eller lignende og stadig ikke kan hoppe i sine gamle bukser)

Men pas nu på dig selv... tag de plukveer alvorligt og lyt til din krop

Anmeld

28. maj 2010

Tina2

noname skriver:

Ja så var jeg i onsdags til 2. jordemoder besøg. Alt er som det skal være, næsten. Jeg fik af vide at jeg har taget for meget på +20 kg. og at alle de plukkeveer jeg har haft har arbejdet godt, så lile pigen ligger allerede nu med hovedet godt nede i bæknet, så fik besked på at slappe mere af og tage mine plukkeveer mere alvorligt. Men pga jeg også har taget meget på skal jeg også huske at motionere, synes bare de to er svære at kombinere, da jeg også får plukkeveer når jeg går en tur.

Jeg skulle jo torsdag have været til 3D skanning for 3. gang da lille pigen jo de forrige 2 gange har ligget så vi ikke kunne se hende ordentlig, men jeg valgte at aflyse, efter jordemoderbesøget, da chancen for at hun har flyttet/vendt sig er minimal. Så det var lidt træls, men fik da kigget ind til hende 2 ekstra gange.

Majken 30+3 - der nu også har lidt vand i benene

Kender godt det med vægten.... Jeg har taget + 25 kg og + 31 kg på de andre gange og pt er jeg i uge 24 og har taget + 11-12 kg på (har ikke været på vægten i et par uger og sidst stod den på + 10 kg) så jeg ender godt deroppe af igen....

Jeg har aldrig fået noget negativt at vide med vægten hos læge/JM. Har selv taget det op da det irriterede mig, og de sagde at nogle altså bare tog mere på end andre, og jeg har smidt det ret nemt de andre gange. Første gang tog det 4 mdr at smide det hele (+ 5 kg ekstra) og 2. gang tog det 9 mdr....

Mange gange er dem der tager mest på også dem som smider flest kg i mdr'ne efter fødslen.... Jeg smed begge gange 15 kg den første uge efter fødslen og da min søn var 9 uger havde jeg smidt 22 kg ud af de 31 kg..... Så det skal nok gå :-)

Anmeld

29. maj 2010

NoName

Anne85 skriver:

Ja det er squ ikke nemt at kombinere de to ting... det har jeg også virkelig måtte sande i denne graviditet  Og gu er det røv og nøgler at tage så mange kilo på... min vægt siger også +18-19 kg og jeg HADER at kigge mig selv i spejlet eller se billeder af mig selv... men jeg ved at det nok skal komme af igen (frygter dog de første par måneder efter fødslen hvor jeg ved at man bare har en forventning om hurtigt at komme tilbage til sin egen krop, men man bare ligner sårn en der er i 20 uge eller lignende og stadig ikke kan hoppe i sine gamle bukser)

Men pas nu på dig selv... tag de plukveer alvorligt og lyt til din krop

Jeg skal nok... nu er ferien ovre, og jeg skal slappe helt af nu... jeg skal jo heldigvis ikke tænke på arbejde eller noget kun mig og lille pigen... super...

bliver dejligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.