Leonora skriver:
Hej
Jeg er uddannet sygeplejerske med speciale i hjertesygdomme og et EKG kan vise mange ting
. Når du fortæller at du har haft bryst smerter gennem noget tid er det første man ku være beskymret for er at der skulle være ilt mangel i dit hjerte...og det kan man med det samme se i på et EKG.Så hvis det havde været tilfældet havde du fået det afvide med det samme. Ellers kan man se om der skulle være problemer med din hjerte rytme. Men dette giver sjældent de symptomer du beskriver....Dette ville give åndenød og uregelmæssig puls.
Smerter i brystet kan skyldes meget andet end hjertet. Det kan være bryst musklen eller smerter i ryggen der vha nerve baner giver smerter i brystet. Stress kan også give de symptomer du fortæller om. Men det er da godt at de har lavet et EKG så hjerte problemer kan udelukkes. 
Ved ik om du kan bruge mit svar men jeg håber snart du får det bedre.
KH Louise
jo det kunne jeg godt bruge, det hele gik bare lidt stærkt, og jeg tror min læge ønskede at udelukke at det netop var noget med hjertet, men vi har desvære en del problemer i den henseende og med blodpropper i familien, så det er altid bedre at være på den sikre side.
Men som jeg kunne forstå det så ville resultaterne blive sendt videre til min egen læge, hun sagde ikke så meget sygeplejesken jeg var inde ved og havde min datter med, så det skulle bare overstås..
Men tak for svaret
Anmeld