Er det veer eller er jeg helt gal på den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

892 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. maj 2010

MortilTheodor

Hej alle sammen,

Nu har jeg læst lidt på tidligere indlæg, men er stadig i tvivl om, hvorvidt jeg selv har haft veer de sidste par dage. Jeg har nemlig ikke rigtigt haft plukkeveer i løbet af graviditeten (og hvis jeg har, har jeg vist ikke rigtig mærket det!).

Det startede onsdag aften med, at jeg begyndte at få vedvarende niv i underlivet, der sådan "bølgede" om i lænden, min mand prøvede så at tage tid på dem over et par timer og de varierede fra 40-70 sekunder, hvor jeg måtte koncentrere mig om vejrtrækningen med alt fra 3-10 mins interval. De gik så desværre i sig selv i går eftermiddags efter ca. 20 timer, og nu kommer de meget sporadisk, men er stadig så kraftige, at jeg må stoppe op og "trække vejret".

Jeg fik et tjek på FG igår aftes, da jeg blev lidt bekymret for bettemanden, da jeg ikke havde mærket meget til ham - han har det godt, min livmoderhals er udslettet og jeg er 1 cm åben. Men da jeg så forklarede mine smerter for JM, sagde hun at det "bare" var kraftig murren i underlivet og ikke rigtige veer...hun sagde, at veer skulle starte med at spænde ovenfra på maven og bevæge sig nedad mod underlivet...hva siger I - tror I, hun måske kan have misforstået mig? Jeg ved jo ikke som førstegangsfødende, hvordan veer skal føles eller hvor de skal sidde...

Det blev lidt langt, men tak fordi I læste med så langt og håber, der er et par stykker, der kan give nogle gode input  

Jeg vil bare gerne snart have min lille mand ud!

// Auner83 - 41+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2010

thessemarie

Øhm.. Jeg havde det på samme måde da jeg var gravid første gang.. JEg ringede også til JDM kl 5 om morgenen for jeg var sikker på at der var gang i noget havde haft den fornemmelse i 1 times tid og kun 3 min mellem hver "fornemmelse".. Hun mente dog at det bare var den der murren som du beskriver..

Efter længer tids overtalen fik jeg lov til at komme ind.. Men skulle bare tjekkes inden jeg ville blive sendt hjem igen.. Boede 2 min fra sygehuste på gåben, så tog ingenting med..

Men kl 8 fødte jeg .. Jeg fik aldrig mere veer end den murren...

Så du kan jo også være en som mig der ikke får "rigtige" veer...

Pøj pøj med det...

Anmeld

21. maj 2010

MortilTheodor

thessemarie skriver:

Øhm.. Jeg havde det på samme måde da jeg var gravid første gang.. JEg ringede også til JDM kl 5 om morgenen for jeg var sikker på at der var gang i noget havde haft den fornemmelse i 1 times tid og kun 3 min mellem hver "fornemmelse".. Hun mente dog at det bare var den der murren som du beskriver..

Efter længer tids overtalen fik jeg lov til at komme ind.. Men skulle bare tjekkes inden jeg ville blive sendt hjem igen.. Boede 2 min fra sygehuste på gåben, så tog ingenting med..

Men kl 8 fødte jeg .. Jeg fik aldrig mere veer end den murren...

Så du kan jo også være en som mig der ikke får "rigtige" veer...

Pøj pøj med det...

Tak for dit svar! Min svigermor har heller aldrig haft rigtig voldsomme veer og min mor har heller ikke givet udtryk for at hendes var slemme, så måske du har ret i at det ikke bliver værre end dem jeg har nu, men så må jeg jo bare væbne mig med tålmodighed og vente på at de bliver regelmæssige

Anmeld

22. maj 2010

Snuffler25

Auner83 skriver:

Tak for dit svar! Min svigermor har heller aldrig haft rigtig voldsomme veer og min mor har heller ikke givet udtryk for at hendes var slemme, så måske du har ret i at det ikke bliver værre end dem jeg har nu, men så må jeg jo bare væbne mig med tålmodighed og vente på at de bliver regelmæssige

Noget nyt her til morgen?

Anmeld

22. maj 2010

MortilTheodor

Snuffler25 skriver:

Noget nyt her til morgen?

Nej ingen aktiv fødsel endnu - desværre  

Men har dog haft tegnblødning her til morgen, så håber og krydser alt hvad jeg har for at fødslen snart bliver aktuel!

Anmeld

22. maj 2010

Snuffler25

Auner83 skriver:

Nej ingen aktiv fødsel endnu - desværre  

Men har dog haft tegnblødning her til morgen, så håber og krydser alt hvad jeg har for at fødslen snart bliver aktuel!

jeg krydser med

Held og lykke!

Anmeld

23. maj 2010

Muffinmus

hmm, jamne lyder bare som mine onde plukveer, dem havde jeg lfere uger inden jeg fødte, men alle er forskellige jo:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.