Erfaring med CULT cola/X RAY og større børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.365 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. maj 2010

Kloster

Hej..

Vores søn, Rasmus, på 12 år er meget glad for Cult og X ray. Men jeg er slet ikke overbevist om, at det er godt for BØRN.

Der er ingen alkohol i, men der er koffein i. Men det er der jo også i både the og alm cola.

Nu har han så været på lejerskole i Hillerød og er lige kommet hjem i dag. Her fortæller han, at alle drengene har drukket dem i et flæng.

Har I nogen erfaringer med dette?? Og hvordan skal jeg takle dette store hit? Ell er det bare mig, der lige skal følge med tiden??

VH Kloster - med en meget præ-teenager/ næsten teenager...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2010

Mumto3

Hmm.. jeg har ingen personlig erfaring, men det har da været en del fremme i medierne om at det ikke er godt for børn, små- teenagere at drikke så meget af det, som de ofte gør.

Var det en mulighed at sætte begrænsning på? Evt. søge lidt om det på nettet og læse om bivirkninger (rastløshed, søvnbesvær, manglende koncentrationsevne, nedsat indlæringsevne osv.) Bivirkninger er kun til stede ved et stort forbrug, men hvor grænsen går ved jeg ikke!!!

Anmeld

21. maj 2010

Mumto3

Hvordan ville du reagere hvis han drak 8 kander kaffe om dagen? For de to ting kan vist godt sammenlignes, da koffieindholdet er meget stort i Cult m.m.

Ville du acceptere det?

Anmeld

21. maj 2010

Kloster

Mumto3 skriver:

Hvordan ville du reagere hvis han drak 8 kander kaffe om dagen? For de to ting kan vist godt sammenlignes, da koffieindholdet er meget stort i Cult m.m.

Ville du acceptere det?

Hej.

Tak for svar.

Nej jeg ville bestemt ikke have, han drak flere kander kaffe, the ell cola hver dag.

Jeg går ind for børn er børn, men jeg vil også gerne "følge med tiden" og ikke have skyklapper på, for hvad tiden har ændret sig med, siden jeg selv var 12 år.

Men det er jo et hit, så derfor ville jeg så gerne høre, hvad andre gør i disse situationer.

Er jo lidt svært, når det er den første...

Tænker også sådan lidt: er det bare i en periode? Gider de virkelig blive ved med at bruge en formue på disse drikke?

VH Kloster

Anmeld

21. maj 2010

Soap

Min knægt på 11 år snart 12 år er også helt syg for at få lov men jeg har sat foden for døren og sagt nej, og forklaret ham grunden til hvorfor og sagt at han kan drikke den slags når han er gammel nok til selv at betale og bestemme 

Anmeld

21. maj 2010

Kloster

Soap skriver:

Min knægt på 11 år snart 12 år er også helt syg for at få lov men jeg har sat foden for døren og sagt nej, og forklaret ham grunden til hvorfor og sagt at han kan drikke den slags når han er gammel nok til selv at betale og bestemme 

Hej.

Og hvad er så grunden til, du har sagt nej??

Rasmus vil med glæde gerne selv betale for disse dyre drikke. Jeg betaler dem ikke. Men han vil gerne købe dem, for sine lommepenge.

Anmeld

21. maj 2010

Soap

Koffein er ikke for børn , og forklaret ham hvad koffein i store mængder kan gøre ved kroppen 

Lad ham evt selv google det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.