Jeg er virkelig arrig lige nu >( I går kom Henrik tidlig hjem fra arbejde, dvs kl 16.30. Han havde det ikke godt, og gik direkte i seng. Han var lige oppe for at tage et bad og sige godnat til Jesse. Fair nok. Han tager på arbejde i morges, og aftalen er, at jeg gør rent i dag og han henter Jesse i dp, for min allergoeste venninde blev færdig som arkitekt i dag. Jeg ville gerne ind og sige tillykke. Kl. 9.30 i formiddags ringer han for at sige han er på vej hjem, for han er stadig syg. Jeg kan derfor ikke komme ind til min veninde og jeg når ikke at blive færdig med rengøringen inden han kommer hjem, og gerne vil have ro for han skal sove. Men jeg får da bagt nogle bananmuffins, for jeg havde planlagt at jeg vil hygge mig med Matador i aften, for Henrik har jo planer om at sove.
Så jeg sidder hele dagen inde i stuen og kan ikke fortage meget noget som helst. Røvkeder mig for at sige det lige ud. Jeg går ind til ham og spørger om jeg skal lave suppe til aften, og han siger ja tak. Jeg henter Jesse i dp og går i Brugsen. På hjemvejen tager jeg så lige 800 m hundelort-slalo, og alligevel lykkes det mig at køre en over med barnevognen og træde i resterne :'( Hvorfor f***** kan man ikke samle op efter sig? Der er hele tiden proppet med lort på det fortov. Jeg kunne godt tage en anden vej, men der er dagligt 800 m fri hesteskidning. Det er glæden ved at bo ved siden af en landbrugsskole >(
Jeg kommer hjem med en unge som skriger på den juice jeg har købt, en barnevogn fyld med hundeafføring og prøver at få hjulene af inden de kommer indenfor. Henrik står bare og kigger på mig! Tak for hjælpen siger jeg til ham. Jamen jeg har det dårligt. I det mindste kunne han have åbnet døren så Jesse kunne komme ind i køkkenet.
Jeg bruger så de næste 3 timer på at lave suppe FRA BUNDEN!!! til manden og da vi skal spise.....jeg har ikke lyst til noget. Da vi har spist går Jesse ind i soveværelset...Jeanne, gider du hente ham? Jeg sover. Og min første tanke er gid du sover ind. Ikke pænt, jeg ved det, men bare den mindste forkølelse og han er døden nær. Er det en typisk mande ting, eller er min kæreste bare et skvat?
Da jeg endelig har fået Jesse til at sove, jeg går ud for at gøre hjul rene...og så står det bare ned i stænger. Men nej, Jesse sover ikke, og det kommer Henrik og fortæller mig i stedet for at gå ind til drengen. Så mig af det våde overtøj, ind og putte knægten og der at nu har Henrik lagt sig på sofaen. Mig ud i regnen for at blive færdig, og da jeg kommer ind spørger jeg Henrik om hvorfor han ikke ligger i sengen. (?) Han vil gerne ligge på sofaen for ikke at få ondt i ryggen.
Nu sidder jeg så her. Og jeg får ikke set Matador, for vi ejer kun den ene sofa, og der ligger han og sover. Jeg sidder på en crappy kontorstol og er rasende >(
Det er vist ikke lige min dag i dag. Og i morgen skal han ikke på arbejde, men det kan jeg ikke tage mig af. Der er lagt planer for weekenden så der SKAL gøres rent og handles i morgen.
Og det skal ikke undre mig at han nok skal få smittet Jesse. Og grunden til at jeg ved det....det er nemlig min sidste ferieuge, så den skal jeg selvfølgelig bruge på at passe en syg dreng - og så skal han forresten vaccineres, og det kan man ikke med influenza. :@
Det blev vist lidt længere end jeg havde planlagt, men jeg er faldet lidt ned... 4 now!
Grrrrrr Jeanne
Anmeld