Bønnesalat - Update :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.124 visninger
7 svar
0 synes godt om
21. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det lykkes mig at lave en bønnesalat igår. Den blev et MEGA hit. Altså faktisk så meget så husbonni spurgte om jeg ikke laver den igen i aften, når vi får gæster

Også min veninde, der jo var nybagt vegetarmor, var vild med den, så det var jo mega skønt.

Jeg stykkede sammen, af forskellige ting I sagde og hvad jeg havde liggende herhjemme, så det blev således:

1 dl kogt bulgur
1 god håndfuld grønnebønner, lige kogt op et øjeblik.
Marinaden:
2/3 oliven olie
1/3 æbleeddike
En god klat dijon sennep
En god klat honning
lidt salt

Derudover:
1 orange peber i små tern
nogen forårsløg i små stykker
En god håndfuld halve cherrytomater

Jeg lavede marinaden. Så kogte jeg bulguren og hældte marinaden over. Så blandede jeg de lige opkogte bønner sammen med bulguren og stillede dem i køleskabet og vendte det engang imellem...

Da det var koldt blandede jeg de andre ting i...

Og altså - det var jo så et kæmpe stort hit - jeg spiste det ikke selv, da bulgur og bønner ikke liiiiige er min ynglings hehe... Men altså alle dem der spiste det var ellevilde og der var også så hun kan spise af det idag Så det var jo skønt.

Tak for hjælpen alle sammen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2010

JulieE

Mums det lyder lækkert!!!! Jeg er heller ikke særlig god til at bruge bulgur, men det der lyder altså lækkert.

Og super, at barselisten blev glad for det!!!

Knam!

Anmeld

21. maj 2010

N&J

de der bønner, er det de japanske/kinetiske eller hvad de nu er??? eller hvad er det for nogle bønner???

Anmeld

22. maj 2010

Moderator

N&J skriver:

de der bønner, er det de japanske/kinetiske eller hvad de nu er??? eller hvad er det for nogle bønner???

Sådan nogen almindelige grønne nogen i en pose fra fryseren

Anmeld

22. maj 2010

N&J

Zafir skriver:

Sådan nogen almindelige grønne nogen i en pose fra fryseren

Tak ;O)

Anmeld

22. maj 2010

otlitrom

Jeg blev så fristet at jeg måtte lave pastasalat med bønner i, igår Den blev god! Selv manden spiste det!

Jeg kunne ikke overskue at lave den bønnesalat du havde lavet, men jeg er rimelig sikker på, at den må smage godt

Anmeld

23. maj 2010

TbCp

Zafir skriver:

Det lykkes mig at lave en bønnesalat igår. Den blev et MEGA hit. Altså faktisk så meget så husbonni spurgte om jeg ikke laver den igen i aften, når vi får gæster

Også min veninde, der jo var nybagt vegetarmor, var vild med den, så det var jo mega skønt.

Jeg stykkede sammen, af forskellige ting I sagde og hvad jeg havde liggende herhjemme, så det blev således:

1 dl kogt bulgur
1 god håndfuld grønnebønner, lige kogt op et øjeblik.
Marinaden:
2/3 oliven olie
1/3 æbleeddike
En god klat dijon sennep
En god klat honning
lidt salt

Derudover:
1 orange peber i små tern
nogen forårsløg i små stykker
En god håndfuld halve cherrytomater

Jeg lavede marinaden. Så kogte jeg bulguren og hældte marinaden over. Så blandede jeg de lige opkogte bønner sammen med bulguren og stillede dem i køleskabet og vendte det engang imellem...

Da det var koldt blandede jeg de andre ting i...

Og altså - det var jo så et kæmpe stort hit - jeg spiste det ikke selv, da bulgur og bønner ikke liiiiige er min ynglings hehe... Men altså alle dem der spiste det var ellevilde og der var også så hun kan spise af det idag Så det var jo skønt.

Tak for hjælpen alle sammen!

Skægt...
Havde ikke lige set din tråd før jeg smed min ind
Min mand lavede en salat meet lig din, igår... nøj den var god!

Anmeld

23. maj 2010

Moderator

TbCp skriver:

Skægt...
Havde ikke lige set din tråd før jeg smed min ind
Min mand lavede en salat meet lig din, igår... nøj den var god!

det var da skægt!! Tom var også helt vild med den.... Også 2. og 3 dag i træk!! FNIS...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.