Til dot.d

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2010

Nemesis

Dot D skriver:

Det var godt du kunne lide den Det tog også lidt justering før den var, som jeg ville have den. Når man tænker på, at det var en lidt tør chokoladekage vi fik til en børnefødselsdag, SÅ er den blevet rigtig GOD

Hej fra Dot

Ps. hvis nu du er bedre til computer end mig, kunne du så  måske sætte den ind under "opskrifter"?

ja det kan du da tro jeg gerne vil :-) tror da nok jeg kan finde ud af det :-)

Den er virkelig god så det har du gkort godt!

:-) Sisse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2010

Dot D

ladydan1 skriver:

ja det kan du da tro jeg gerne vil :-) tror da nok jeg kan finde ud af det :-)

Den er virkelig god så det har du gkort godt!

Tak tak, og tak, jeg er nemlig bedre til kager end til computer, hi hi hi

Anmeld

21. maj 2010

Nemesis

Dot D skriver:

Tak tak, og tak, jeg er nemlig bedre til kager end til computer, hi hi hi

hihihih nu er den da lagt ind :-)

har du prøvet at fryse den?? Jeg tænker på om den så krummer mindre.

Anmeld

21. maj 2010

Dot D

ladydan1 skriver:

hihihih nu er den da lagt ind :-)

har du prøvet at fryse den?? Jeg tænker på om den så krummer mindre.

Det har jeg ikke endnu, men den krummer ikke rigtigt når jeg laver den. Men den ene af mine Jack Sparrow kager, som var med drømmekagebunde, blev frosset med fondant og det hele, den var mere svampet da den kom op, vil tro det samme gælder den her slags. For de minder jo lidt om hinanden, bare lys og mørk.... Har besluttet med mig selv, at jeg skal prøve at komme lidt(læs MEGET) hakket mørk chokolade i, det kan kun gøre den endnu bedre

Anmeld

21. maj 2010

Nemesis

Dot D skriver:

Det har jeg ikke endnu, men den krummer ikke rigtigt når jeg laver den. Men den ene af mine Jack Sparrow kager, som var med drømmekagebunde, blev frosset med fondant og det hele, den var mere svampet da den kom op, vil tro det samme gælder den her slags. For de minder jo lidt om hinanden, bare lys og mørk.... Har besluttet med mig selv, at jeg skal prøve at komme lidt(læs MEGET) hakket mørk chokolade i, det kan kun gøre den endnu bedre

ja tror da bestemt også en masse hakket mørk chokolade kun kan gøre den bedre..mums.

Her har den da krummet, men den har så også stået en dag inden jeg har skåret i den.

Men lækker det er den altså!

Tænkte på bare at fryse selve chokoladekagen.

Anmeld

21. maj 2010

Mussen2

ladydan1 skriver:

ja tror da bestemt også en masse hakket mørk chokolade kun kan gøre den bedre..mums.

Her har den da krummet, men den har så også stået en dag inden jeg har skåret i den.

Nu har jeg læst selve opskriften, for jeg vil så gerne kunne bage en lækker (nem) kage---- men jeg forstår slet ikke hvordn man bager den???? Hvad er det for noget med en sytråd og noget?

Er det ikke en bradepandekage? Og skal der glasur på?

Mon ikke den ville være god at bage til fødselsdag

Anmeld

21. maj 2010

Dot D

ladydan1 skriver:

Jeg tror godt du kan gøre det uden det gør noget. Jeg skærer over når den er næsten helt kold,  men også nogle gange dagen efter, synes ikke den krummer så meget, men det kan jo være at vi gør det forskelligt. Her er et billede af en jeg skar over da den var næsten kold

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

21. maj 2010

Dot D

Mussen2 skriver:

Nu har jeg læst selve opskriften, for jeg vil så gerne kunne bage en lækker (nem) kage---- men jeg forstår slet ikke hvordn man bager den???? Hvad er det for noget med en sytråd og noget?

Sytråden er til at skære den over med, hvis du skal have flere lag . Du kan godt lave den som bradepande, og den er fin med glasur på. Jeg bruger den i kager med forskellige cremer og mousser i og så pyntet med fondant. Manden fik en med på arbejde i går, den var uden noget indeni også med en chokoladesmørcreme ovenpå. Den blev spist så sådan kan du også gøre

Anmeld

21. maj 2010

Nemesis

Mussen2 skriver:

jo det er en bradepandekage og du kan godt komme glasur på. det med sytråd osv er hvis man skal bruge den til bunde i en lagkage. :-)

Så du bager den i bradepande hvis du vil have det eller putter den i springforme hvis du vil have runde kager :-)

Sisse - som har bagt i bradepanden

Anmeld

21. maj 2010

Nemesis

Dot D skriver:

Jeg tror godt du kan gøre det uden det gør noget. Jeg skærer over når den er næsten helt kold,  men også nogle gange dagen efter, synes ikke den krummer så meget, men det kan jo være at vi gør det forskelligt. Her er et billede af en jeg skar over da den var næsten kold

den er godt nok flot! Når du bager i springforme hvor store og hvor mange bruger du så til den mængde der er i opskriften??

Min krummede meget mere end din kan jeg se, men tror det hænger sammen med at den først blev skåret til i str og så delt. så den kunne krumme fra 3 sider hvor den var skåret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.