Lige lidt herfra..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

435 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. maj 2010

JustAnotherName

Puuh, jeg er balderet, som i bombe-smadret hammer-banke TRÆT.
Men så kan man da mærke sig selv ...eller noget  

Jeg er jo startet med at arbejde. Og det er SKØNT. Men også HÅRDT.
Jeg tror jeg bliver rigtig rigtig glad for det. Men det er svært i begyndelsen at være ny og skulle lære beboerne at kende, og vide hvad de formår og ikke formår, og hvordan de lige skal tages, og hvad der skal gøres ......rigtig mange informationer, løft og ting at skulle huske. Men ja - jeg kommer jo nok ind i det ligeså stille. Og så tror jeg, at jeg vil trives rigtig godt med det arbejde.

Ansøgning til SOSU-uddannelse, med start til september, er sendt afsted.
Jeg får svar på, om jeg er optaget, den 24 Juni... Så jeg håber på, at det er dét jeg så skal til dén tid. Så kan jeg indtil da arbejde som fast afløser (med supplerende dagpenge).

Nå - men nu skal det handle lidt om Celina.
Hun har været lidt af en rumpenisse de sidste mange nætter.
Det er skismer hårdt at kombinere nyt arbejde, og morgenvagter kl. 7-15 med en lille pige, som ikke sover om natten 

Jeg havde to morgenvagter, tirsdag og onsdag.
Om onsdagen skulle Kenneth også på døgnvagt, så han tog sofaen om natten, for at kunne sove uforstyrret. Dén mulighed havde jeg jo så desværre ikke. Så frøkenen tillod mig ikke at få sovet mere fra klokken 3:55 om natten og frem til at jeg skulle op og afsted på arbejde. Og lige efter arbejde, skulle jeg jo hente pigerne fra vuggestue igen, og være alene om dem, da Kenneth er afsted i 24 timer.
Og natten i nat var mindst ligeså rodet. Der var forskellen dog bare, at jeg først sov klokken 4 om natten 
....og stod op, da vækkeuret kimede igen klokken 7 .....for jeg skulle afsted med pigerne (inden Kenneth fik fri), da jeg var indkaldt til et møde på FOA (om ledighed) ....Og da jeg kom hjem igen fra dét møde, så lå der skam også en indkalelse til samtale på jobcentret.
De er skismer hurtige!! Jeg har været ledig i 3 uger nu!!
Og nu vil de til at finde en aktivering til mig snart.

Så de seneste par dage, har jeg bare kørt og kørt som en duracel-kanin.
Men nu er batterierne også ved at være flade. Jeg har i gennemsnit sovet 3 timer om natten de sidste par nætter, og oveni været i indkøring på job i 8 timer om dagen og alene med børnene.

Og så skal vi holde fødselsdag i vuggestuen imorgen. Så der skulle lige laver "smiley kiks", pølsehorn ...og så får de en ostehaps 

Og lørdag kommer min side af familien til fødselsdag. Så der skal bages boller og laves lagkage.

Søndag er Kenneth igen afsted på job. Så skal mig og pigerne bare hygge os, og slappe af og have en rolig dag.

Og mandag (helligdag) kommer Kenneths side af familien så til fødselsdag.
Så der skal også lige bages og stilles an.

Huset trænger til at blive gjort seriøst rent, inden vi får besøg.
Men energien er bare nul.

Jeg glæder mig til alt det her. Men jeg glæder mig også lidt til det er ovre.

HVOR ER DET BARE fåå-gin VILDT, AT MIN LILLE CELINA ER 1 ÅR PÅ LØRDAG!

Jeg slutter lige af med et par billeder fra idag, hvor vi grillede i haven
Det sidste foto er af projektet med at lave "prinsesse smiley-kiks"

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2010

TbCp

Puha Katrine... kan sørme godt forstå hvis du er bombet

En ting er ikke at få sin nattesøvn når man går hjemme på barsel.... men når man skal passe sit job er det GODT NOK svært at hænge sammen!

Håber hun snart begynder at sove om natten igen så der lige kan kommer lidt energi på!

Anmeld

21. maj 2010

ChatH

JustAnotherName skriver:

Jeg tror jeg bliver rigtig rigtig glad for det. Men det er svært i begyndelsen at være ny og skulle lære beboerne at kende, og vide hvad de formår og ikke formår, og hvordan de lige skal tages, og hvad der skal gøres ......rigtig mange informationer, løft og ting at skulle huske. Men ja - jeg kommer jo nok ind i det ligeså stille. Og så tror jeg, at jeg vil trives rigtig godt med det arbejde.

Jeg får svar på, om jeg er optaget, den 24 Juni... Så jeg håber på, at det er dét jeg så skal til dén tid. Så kan jeg indtil da arbejde som fast afløser (med supplerende dagpenge).

Det er skismer hårdt at kombinere nyt arbejde, og morgenvagter kl. 7-15 med en lille pige, som ikke sover om natten 

Om onsdagen skulle Kenneth også på døgnvagt, så han tog sofaen om natten, for at kunne sove uforstyrret. Dén mulighed havde jeg jo så desværre ikke. Så frøkenen tillod mig ikke at få sovet mere fra klokken 3:55 om natten og frem til at jeg skulle op og afsted på arbejde. Og lige efter arbejde, skulle jeg jo hente pigerne fra vuggestue igen, og være alene om dem, da Kenneth er afsted i 24 timer.
Og natten i nat var mindst ligeså rodet. Der var forskellen dog bare, at jeg først sov klokken 4 om natten 
....og stod op, da vækkeuret kimede igen klokken 7 .....for jeg skulle afsted med pigerne (inden Kenneth fik fri), da jeg var indkaldt til et møde på FOA (om ledighed) ....Og da jeg kom hjem igen fra dét møde, så lå der skam også en indkalelse til samtale på jobcentret.

Men nu er batterierne også ved at være flade. Jeg har i gennemsnit sovet 3 timer om natten de sidste par nætter, og oveni været i indkøring på job i 8 timer om dagen og alene med børnene.

Og så skal vi holde fødselsdag i vuggestuen imorgen. Så der skulle lige laver "smiley kiks", pølsehorn ...og så får de en ostehaps 

Og lørdag kommer min side af familien til fødselsdag. Så der skal bages boller og laves lagkage.

Søndag er Kenneth igen afsted på job. Så skal mig og pigerne bare hygge os, og slappe af og have en rolig dag.

Hold da op et show prinsessen kører med dig hva?kan sørme godt forstår du er træt..

Håber virkelig hun snart begynder at arte sig Men hvor ser jeres hygge i haven bare dejligt ud og kagerne skal da nok vække lykke det er helt sikkert!!

Og tænk hun bliver et år, synes næsten lige vi fik af vide at du ahvde født Men tiden flyver bare afsted.

Husk nu at passe på dig selv også!

Kæmpe chatarina

Anmeld

21. maj 2010

Ni-ko-li-ne

stooooooooooooop...... tænkte jeg:0)

hihi..... der er fart på.... jeg håber du snart kan få lov at lade lidt op... i får en masse dejlige oplevelser, og det virker som om i er gode til ikke at stresse fuldstændig uhæmmet:0) den egenskab må du gerne lære mig:0)

og tænk, ja, lille Celina er 1 år nu.... nu føler jeg mig halvgammel... jeg husker tydeligt at du var gravid... og det er fismer 1 år siden nu!

Anmeld

21. maj 2010

JustAnotherName

Tak for Jeres svar, søde piger.

Jeg er ret overbevist om, at Celina har fuld knald på et tigerspring lige for tiden. Hun har simpelthen rykket sig meget i den seneste tid. Så der er egentlig ikke noget at sige til det, hvis det også lidt er en reaktion - hun er jo både startet i vuggestue, amningen er stoppet, hun har lært at bestige trapper og gå med støtte fra bare en enkelt finger - og har fundet ud af, at hun også kan have en vilje, og en mening om tingene, og ytre sig.... Hehe, det ser bare funny ud, når hun laver "BU-HUU" fjæs, hvis ikke lige tingene går sådan, som hun gerne vil have det.

Hun er vist også ved at få flere tænder.
Og muligvis, tror jeg også, at hun drømmer ind imellem om natten.
Og som noget nyt i disse dage, så driller varmen også lidt!

Nå, men vi fik fejret det lille pus henne i vuggestuen i formiddags, og det gik bare godt. De hyggede sig, og nød lækkerierne ....især kiksene blev der spist flittigt af ...og selvfølgelig ostehaps - de hitter vist også næsten altid hos de fleste børn.

Celina fik en lille bog med dyr, i fødselsdagsgave fra vuggestuen, hvor der er føle- stykker i af dyrenes pels.

Der følger lige et par billeder....

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

21. maj 2010

Milka

JustAnotherName skriver:

shit mand du må være træt blev helt forpustet af at læse dit indlæg!

kan godt forstå du glæder dig til det hele er overstået!

vildt hyggeligt at i grillede i haven med højstolene udenfor de der smiley kiks ... er det bare kiks med glasur? hvad brugte du til øjnene og kom der en mund på?

knus

Anmeld

21. maj 2010

Ida.

JustAnotherName skriver:

Tak for Jeres svar, søde piger.

Jeg er ret overbevist om, at Celina har fuld knald på et tigerspring lige for tiden. Hun har simpelthen rykket sig meget i den seneste tid. Så der er egentlig ikke noget at sige til det, hvis det også lidt er en reaktion - hun er jo både startet i vuggestue, amningen er stoppet, hun har lært at bestige trapper og gå med støtte fra bare en enkelt finger - og har fundet ud af, at hun også kan have en vilje, og en mening om tingene, og ytre sig.... Hehe, det ser bare funny ud, når hun laver "BU-HUU" fjæs, hvis ikke lige tingene går sådan, som hun gerne vil have det.

Hun er vist også ved at få flere tænder.
Og muligvis, tror jeg også, at hun drømmer ind imellem om natten.
Og som noget nyt i disse dage, så driller varmen også lidt!

Nå, men vi fik fejret det lille pus henne i vuggestuen i formiddags, og det gik bare godt. De hyggede sig, og nød lækkerierne ....især kiksene blev der spist flittigt af ...og selvfølgelig ostehaps - de hitter vist også næsten altid hos de fleste børn.

Celina fik en lille bog med dyr, i fødselsdagsgave fra vuggestuen, hvor der er føle- stykker i af dyrenes pels.

Der følger lige et par billeder....

Pfeeeew Katrine det lyder da godt nok også til, at du har din sag for i øjeblikket!!

Det er jo tigerspringstid for vores to yngste i øjeblikket - Lina er ikke så mærket af det endnu, men det plejer at blive gradvist værre, så jeg gruer også for, at det topper lige, når hun skal starte i vuggestue! Jeg er jo så heldigvis så priviligeret, at jeg ikke skal på arbejde - og da slet ikke et helt nyt arbejde! Kan sgu godt forstå, at du føler dig bare en smuuule slidt og trææææt  du må drikke en masse kaffe  og  for bedre tider på søvnfronten!!

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.