Status...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

774 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. maj 2010

BellaT

Hvordan har I det? Hvordan har baby det? I maven eller herude?

Jeg er idag i uge 37+4 og har det sååå skidt idag. Har onde mens-agtige smerter og niv. Det er nu ikke noget nyt med de gener. Har bare en dårlig dag idag. Og lille Malia derinde er lidt stille idag. Det gør ikke mit humør bedre.

Jeg tog en middagslur med min dreng idag, efter at have hentet ham i børnehaven og jeg har åbenbart lagt i en forkert stilling for pludselig vågnede jeg og lå helt stiv af skræk for at røre mig. Det gjorde så ondt i det nederste af maven. Og hvad sker så? Jeg får et hosteanfald! AAVV! Det gjorde simpelthen så ondt. Er lidt stolt af at jeg ikke skreg og vækkede min søde sovende dreng.

Jeg burde gå i seng, men orker det ikke. Hundene skal ud at tisse, kattene skal ind og jeg skal i bad... Arbejde arbejde arbejde!

Heldigvis er der ikke længe til mit kejsersnit nu. Glæder mig så meget til at kramme og kysse hende.

Et brokke-indlæg fra mig. Sorry.

Håber I andre har haft en bedre dag end mig idag.

fra Helle..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2010

LISBETH:-)

Her har jeg rigtig rigtig mange plukveer, og smerter i fødekanalen :-) Synes maven er ved at være rigtig rigtig tung og bærer på - men baby blev også vuderet til at veje min. 3700 g mandag i sidste uge, så jordmor mente at jeg skulle forberede mig på at det var en 4,5 kg baby der ville komme ud.

Jeg synes den sidste uge er gået helt vildt langsomt, men det er nok fordi jeg nu kan se målstregen i forude. Jeg skal have PKS på tirsdag. Åhhh jeg glæder mig bare så meget, men er også begyndt at være vildt spændt og en lille smule nervøs.

Anmeld

23. maj 2010

linemus

Her er jeg jo heldigvis ovre alt graviditetsbøvlet Hvor er det bare SKØNT! Jeg døjer dog stadig med mit bækken, som ikke er helt på plads endnu efter fødslen (og bækkenløsning), og det er som om det "skavrer", når jeg går. Så siger det klik, hver gang jeg tager et skridt - højst ubehageligt, men lægen mente ikke det gjorde noget. Det skulle nok går over om senest 3-4 mdr. 

Sofie er bare den skønneste baby, og jeg nyder hende alt hvad jeg kan og snuser al babyduft til mig. Det er definitivt sidste gang, vi har sådan en bette størrelse, og jeg har ikke spor travlt med, at hun skal vokse sig stor. Samtidig nyder jeg den nærhed og afslappethed og masser af tid jeg kan have med hende, som jeg ikke havde sidste gang, hvor vi fik tvillinger. Det var der simpelthen bare ikke tid til dengang, og der var hele tiden en mere, der skulle have opmærksomhed.

Hun vågner kun én gang om natten og falder hurtigt i søvn igen, så det kan jeg kun rose hende for Om dagen har hun også sovet meget, men har på det sidste haft svært ved at falde i søvn, selvom hun virker træt - måske pga. maveproblemer.

Så er der lige det møg med min brystbetændelse, nu i version 2. Håber det er sidste gang, for det er bare ikke sjovt

Knus Line

Anmeld

23. maj 2010

linemus

BellaT skriver:

Hvordan har I det? Hvordan har baby det? I maven eller herude?

Jeg er idag i uge 37+4 og har det sååå skidt idag. Har onde mens-agtige smerter og niv. Det er nu ikke noget nyt med de gener. Har bare en dårlig dag idag. Og lille Malia derinde er lidt stille idag. Det gør ikke mit humør bedre.

Jeg tog en middagslur med min dreng idag, efter at have hentet ham i børnehaven og jeg har åbenbart lagt i en forkert stilling for pludselig vågnede jeg og lå helt stiv af skræk for at røre mig. Det gjorde så ondt i det nederste af maven. Og hvad sker så? Jeg får et hosteanfald! AAVV! Det gjorde simpelthen så ondt. Er lidt stolt af at jeg ikke skreg og vækkede min søde sovende dreng.

Jeg burde gå i seng, men orker det ikke. Hundene skal ud at tisse, kattene skal ind og jeg skal i bad... Arbejde arbejde arbejde!

Heldigvis er der ikke længe til mit kejsersnit nu. Glæder mig så meget til at kramme og kysse hende.

Et brokke-indlæg fra mig. Sorry.

Håber I andre har haft en bedre dag end mig idag.

fra Helle..

Hej Helle

Hvordan går det med dig nu? Er du kommet i bedre humør? Det ér bare ikke sjovt sidst i graviditeten, når generne er værst og ventetiden føles som en evighed. Der er dog ikke længe til nu - lige pludselig har du hende i armene, og så føles det bare som om hun har været der altid Hvornår skal du have ks? Er det planlagt?

Knus Line

Anmeld

23. maj 2010

linemus

Her har jeg rigtig rigtig mange plukveer, og smerter i fødekanalen :-) Synes maven er ved at være rigtig rigtig tung og bærer på - men baby blev også vuderet til at veje min. 3700 g mandag i sidste uge, så jordmor mente at jeg skulle forberede mig på at det var en 4,5 kg baby der ville komme ud.

Jeg synes den sidste uge er gået helt vildt langsomt, men det er nok fordi jeg nu kan se målstregen i forude. Jeg skal have PKS på tirsdag. Åhhh jeg glæder mig bare så meget, men er også begyndt at være vildt spændt og en lille smule nervøs.

Hej Lisbeth

Ih, hvor er det spændende. Nu er der kun 2 dage tilbage Dejligt med en stor baby - de er altså lækre Min første vejede 4650 g og var så fin og færdig.

Hvordan kan det være du skal have pks? Undskyld, hvis du har fortalt det, men jeg kan jo undskylde mig med ammehjerne nu Fik du også Amalie ved ks?

Held og lykke i overmorgen! Jeg glæder mig til at høre alt om det.

Knus Line

Anmeld

23. maj 2010

LISBETH:-)

linemus skriver:

Hej Lisbeth

Ih, hvor er det spændende. Nu er der kun 2 dage tilbage Dejligt med en stor baby - de er altså lækre Min første vejede 4650 g og var så fin og færdig.

Hvordan kan det være du skal have pks? Undskyld, hvis du har fortalt det, men jeg kan jo undskylde mig med ammehjerne nu Fik du også Amalie ved ks?

Held og lykke i overmorgen! Jeg glæder mig til at høre alt om det.

Knus Line

Hej Line,

Ja, nu kan det næsten ikke blive tættere på, og jeg glæder mig bare rigtig meget!!!!!

Jeg fødte vaginalt sidste gang, men det var en meget lang, hård og kaotisk fødsel. Hvor der skete en masse menneskelige fejl, der gjorde at Amalie var meget tæt på at dø og derfor fik vi en meget hård start med efterfølgende mange mange problemer. Bla. kunne jeg først holde hende rigtigt da hun var 3 dage gammel, det var fandme hårdt!!! Hun har dog ingen men idag. (Bortset fra en stor seperations angst)

Derfor har jeg selv valgt at jeg ville have PKS denne gang, så jeg har kunne være tryg ved at skulle føde igen, og så jeg forhåbentlig kan få en positiv oplevelse denne gang, uden panik og kaos.

Jeg skal nok over spamme med billeder når det er overstået og vi er kommet hjem :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.