gode råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

935 visninger
12 svar
0 synes godt om
19. maj 2010

Kløver

Ja har ikke prøvet dette før, så søger lige lidt råd inden jeg begiver mig igang.

Nu har jeg endelig fundet en lejlighed til at kunne få lov at prøve at lave en mmf kage, det bliver til min søster, og planen er en alm str lagkage til ca 15-17 personer, men en figur på toppen(en mobiltelefon)

nogle ideer, eller gode råd modtages med kyshånd, da jeg ikke er helt med på det der mmf, kan man lave figurer direkte af det eller hvordan.....

håber på svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2010

iris-mor

jeg følger lige med, for vil også gerne vide om man kan lave figurer i MMF.

ida

Anmeld

20. maj 2010

Kløver

iris-mor skriver:

jeg følger lige med, for vil også gerne vide om man kan lave figurer i MMF.

ida

ja håber på svar, for ved ikke hvad det er man laver figurne i, om det er ren marzinpan(tror det ikke) eller om det er fondant eller mmf eller hvad man gør det i, har aldrig prøvet at lave sådanne slags kager før

Anmeld

20. maj 2010

Miss.Sunshine

Altså jeg har selv lavet mmf for første gang, så jeg er ikke det store geni,men jeg tror du kan lave figurer med det samme. Jeg rullede mit ud og lagde på kagen og samlede så resten. Det kunne jeg godt forme pynt ud af

Anmeld

20. maj 2010

Kløver

Miss.Sunshine skriver:

Altså jeg har selv lavet mmf for første gang, så jeg er ikke det store geni,men jeg tror du kan lave figurer med det samme. Jeg rullede mit ud og lagde på kagen og samlede så resten. Det kunne jeg godt forme pynt ud af

så mmf, en er en fast/delvis flydense masse, man kan rulle ud ligesom dej og lægge over kagen ?

Anmeld

20. maj 2010

roenlund

jeg "lytter" også lige, læser alt hvad der er om kager og håber på at få mod på at prøve selv inden længe...

Anmeld

20. maj 2010

Kløver

roenlund skriver:

jeg "lytter" også lige, læser alt hvad der er om kager og håber på at få mod på at prøve selv inden længe...

hehe vi er efterhånden nogle stykker, der er lyttere, men vi kan jo håbe, npgle af de mere garvede har et par gode råd i ærmet

Anmeld

20. maj 2010

Miss.Sunshine

Maja84 skriver:

så mmf, en er en fast/delvis flydense masse, man kan rulle ud ligesom dej og lægge over kagen ?

Ja det er det Meget smidigt mens det er nylavet. Knus

Anmeld

20. maj 2010

quity

Mmf kan godt minde om en dej eller modellervoks. Når det er nylavet kan man arnejde med det, både rulle det ud og lave figurer af det. Ud fra hvad andre har skrevet herinde, så kan man sagtens lave figure nogle dage inden man skal bruge dem på kagen.

mmf kan sagtens gemmes til senere brug, i lufttætte poser og i køleskabet. Når du skal bruge det igen, så start med at gi det 10 min. i microovn. Endelig ik formeget, da det smelter indefra og bliver flydende igen

Anmeld

26. maj 2010

LifeIsGreat

quity skriver:

Mmf kan godt minde om en dej eller modellervoks. Når det er nylavet kan man arnejde med det, både rulle det ud og lave figurer af det. Ud fra hvad andre har skrevet herinde, så kan man sagtens lave figure nogle dage inden man skal bruge dem på kagen.

mmf kan sagtens gemmes til senere brug, i lufttætte poser og i køleskabet. Når du skal bruge det igen, så start med at gi det 10 min. i microovn. Endelig ik formeget, da det smelter indefra og bliver flydende igen

Uhh du mener 10 SEKUNDER.. endelig ikke 10 MINUTTER

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.