Kære Vibeke 
Jeg kan desværre alt for godt forstå, hvor ked af det, du er blevet over diagnosen. Jeg fik den selv lige omkring 1. februar, efter at have prøvet at blive gravid i 9 mdr. - uden held. Og den var ikke sjov at få!
Men jeg kan glæde dig med, at der er lys i sigte!!! Jeg var hos en fabelagtig gynækolog i Århus (Ågaard, egen klinik i Skejby). Jeg fik fortalt en masse om, hvad PCO er, og hvorfor man får det. Og det resulterede i køb af bogen "Spis dig gravid" + kostvejledning af en prof. kostvejleder. Jeg lagde min kost om 100%. Rørte ikke et stykke sukker, fjernede langsomme kulhydrater og var 100% konsekvent.
Og... 3 måneder efter var jeg igen hos gynækolog. Her kunne han fortælle mig, at jeg dagen efter ville have ægløsning med det fineste æg. Så - vi tog hjem og "arbejdede på sagen" - og nu er jeg gravid i 9+0 :-)
Så - PCO kan overvindes! Jeg havde aldrig drømt om, at man krop var sukkerafhængig før. Jeg er slank, spiser sundt (troede jeg), dyrker motion i stride mængder etc. - Men jeg skal love for, jeg har fået et helt andet velære i min krop, efter jeg har lagt kosten om. Jeg er gået fra at være B menneske til A menneske, har meget mere energi, bedre humør etc.
Jeg håber helt oprigtigt for dig, at du vil få en lignende succeshistorie. Og tro mig - det skal nok lykkes!!! :-) jeg x'er fingre for dig!
kh. - og held og lykke!!
Anmeld