Fondant mm.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.001 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. maj 2010

Jordbærpigen

Fandt lige et par opskrifter på fondant. Nogle gange er det måske rart med noget andet end mmf

500 g. flormelis, 1 æggehvide, 25 ml. flydende glukose. Det hele blandes sammen og æltes til en lind masse der både kan bruges til overtræk og moddellering.

500 g. flormelis, 1 æggehvide, 1 spsk. acaciehonning. Laves på samme måde som ovenstående, men er ikke lige så smidig.

Og så lige én, som er god til moddellering:

1½ husblas, 1 spsk smør, 2 spsk vand, 250 g. flormelis. Udblød husblas, knug vandet fra og smelt det i en skål med smør og vand over vandbad. Rør flormelis i til det har konsistens som moddelervoks. Kan varmes i micro, hvis det bliver hårdt. Opbevares i pose

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2010

iris-mor

Det er helt de samme jeg bruger. Og skal lige hilse at sige at det er meget klistret. Det er lykkedes mig en gang ud af rigtig mange at få den perfekt. Tit må jeg rulle ud og så klistre det fast, - om igen osv. Har prøvet både med honning og glukose, det sidste er klart bedre end det andet. Har faktisk lige købt ind til MMF i dag.

Bedste resultat er når den får lov til at hvile en dag.

Men pøj pøj

Anmeld

25. maj 2010

siw84

MissSmile26 skriver:

Fandt lige et par opskrifter på fondant. Nogle gange er det måske rart med noget andet end mmf

500 g. flormelis, 1 æggehvide, 25 ml. flydende glukose. Det hele blandes sammen og æltes til en lind masse der både kan bruges til overtræk og moddellering.

500 g. flormelis, 1 æggehvide, 1 spsk. acaciehonning. Laves på samme måde som ovenstående, men er ikke lige så smidig.

Og så lige én, som er god til moddellering:

1½ husblas, 1 spsk smør, 2 spsk vand, 250 g. flormelis. Udblød husblas, knug vandet fra og smelt det i en skål med smør og vand over vandbad. Rør flormelis i til det har konsistens som moddelervoks. Kan varmes i micro, hvis det bliver hårdt. Opbevares i pose

hvad bruger i så og rulle ud på?? flormelis. marizena??

Anmeld

25. maj 2010

LifeIsGreat

siw84 skriver:

hvad bruger i så og rulle ud på?? flormelis. marizena??

Jeg bruger det jeg lige har. Tror det er en smagssag. Fondanten kan dog nogle gange blive lidt mere tør, hvis man bruger Maizena

Anmeld

25. maj 2010

iris-mor

Jeg bruger kun maizena til at rulle ud med.

Jeg synes den revner alt for let når den skal lægges på også. Meget mærkeligt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.