Den svære besked

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

826 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. juni 2008

Doktor Doolittle

I går på min vagt ved midnatstid skulle jeg fortælle en patient, at han var HIV positiv 8( Det var fuldstændig uventet for ham, han er heteroseksuel familiefar :'( Han stivnede som en saltstøtte og rummet fyldtes af så meget smerte, at det gik lige i mit mellemgulv og fjernede luften midlertidigt. Nogen gange er det svært at være "budbringeren" af dårligt nyt :( (H) fra Tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2008

st

Hmm ja det kan jeg godt sætte mig ind i. Det må have været hårdt.

Stakkels familie.

st.

Anmeld

13. juni 2008

Stumpen

Uha, jeg er glad for at det ikke er mig der skal overbringe sådanne nyheder, det tror jeg slet ikke at jeg ville kunne finde ud af :'( (H) Anja..

Anmeld

13. juni 2008

3rollinger

Det tror jeg slet ikke jeg vil egne mig til. Det har jeg bare ikke "kugler" til.

Men jeg beundrer folk der kan, og nogen skal jo goere det. Stakkels, stakkels mand.

Anmeld

13. juni 2008

Doktor Doolittle

st Spanien skriver:

Det tror jeg slet ikke jeg vil egne mig til. Det har jeg bare ikke "kugler" til.

Men jeg beundrer folk der kan, og nogen skal jo goere det. Stakkels, stakkels mand.

NØØØØØØØØØØJJJJJJ et SKØNT nyt billede af Laura - sikke en darling (L)

Anmeld

14. juni 2008

Hejren

Puha, det kræver både hjerte og mod (H)

Men havde han alligevel en mistanke, siden han var blevet teste`t?

Anmeld

15. juni 2008

3rollinger

Taaaak, Tina. Ja, jeg synes jo tilfaeldigvis ogsaa at hun er verdens smukkeste pige (L)(L)(L)

Knus
st

Doktor Doolittle skriver:

st Spanien skriver:

NØØØØØØØØØØJJJJJJ et SKØNT nyt billede af Laura - sikke en darling (L)

Anmeld

15. juni 2008

Doktor Doolittle

Hejren skriver:

Puha, det kræver både hjerte og mod (H)

Men havde han alligevel en mistanke, siden han var blevet teste`t?

Nej, jeg testede ham med en kviktest, fungerer som en graviditetstest, blot undersøger man for HIV. Jeg undersøgte ham fordi vi havde dyrket pneumocyster fra hans lungebetændelse, den bakterie optræder udelukkende hos HIV patienter eller hos andre svært immunsupprimerede patienter, fx. ved fremskreden cancer (sjældent).

Han havde virkelig INGEN anelse 8(

Anmeld

17. juni 2008

rlyn

Føj for pokker en besked at skulle give :(
Og hvilket chok for en familiefar at få!!!
Det må virkelig være svært. Som st også skriver, det kræver sq lidt kugler. Tror jeg ville have svært ved at lægge det fra mig, når dagen var omme og jeg skulle hjem igen.
Kan du egentlig det?

Knus
Rikke (H)

Anmeld

17. juni 2008

Doktor Doolittle

Rikke Lyngholm skriver:

Føj for pokker en besked at skulle give :(
Og hvilket chok for en familiefar at få!!!
Det må virkelig være svært. Som st også skriver, det kræver sq lidt kugler. Tror jeg ville have svært ved at lægge det fra mig, når dagen var omme og jeg skulle hjem igen.
Kan du egentlig det?

Knus
Rikke (H)

Godt spørgsmål Rikke.... tænke... tænke.... jeg kan næsten lægge det fra mig, men indimellem dukker det op i baghovedet som en lille orm, der gnaver. Især derfor er det vigtigt at være grundig som læge og aldrig doven eller springe over hvor gærdet er væltet ;) Hvis man har gjort sit absolut bedste kan man ikke gøre det bedre, og så skal man i det mindste ikke slås med dårlig samvittighed oveni de andre etiske dilemmaer, man kan tumle rundt med.
(H) fra Tina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.