Veninde middag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.978 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. maj 2010

MM1987

Jeg skal lave mad og spise sammen med en veninde i dag...

Men jeg er fuldstændig tom for ideer...

Kom endelig med jeres forslag eller måske ynglingsret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2010

TbCp

Sidst vi holdt madklub, var det mig der stod for hovedretten.

Jeg lavede den her fra Arla http://www.arla.dk/opskrifter/Cremet-spaghetti-med-kylling-lime-og-gront/

Den smager SÅ godt... og passer rigtig godt til det dejlige vejr vi har idag.

Anmeld

19. maj 2010

MM1987

TbCp skriver:

Sidst vi holdt madklub, var det mig der stod for hovedretten.

Jeg lavede den her fra Arla http://www.arla.dk/opskrifter/Cremet-spaghetti-med-kylling-lime-og-gront/

Den smager SÅ godt... og passer rigtig godt til det dejlige vejr vi har idag.

Mmm - det lyder rigtig lækkert...

Ja, der skal også sommer stemning i maden, med det her vejr...

Anmeld

19. maj 2010

Assi

Uhmmm - f.eks. avocado blandet med creme fraiche med rejer i. tilbehør: frisk salat, dampede grønne asparges og groft flutes... og et glas hvisvin

Eller Bruschetta - f.eks. med tigerrejer , eller tomat/basilikum eller fetablanding. Kig på opskrifter.dk - de har nogle gode opskrifter på dem

Eller en sandwich med groft brød , tun blandet med sukkerærter og cremfraiche, frisk salat, revet rå gulerødder og evt rødbeder over, humus.

Det var lidt ideer herfra

Anmeld

19. maj 2010

Ansemusen

Jeg lavvede for noget tid siden nogle små lækre thairetter til min veninde, og hun blev helt vild og det var bare smadder lækkert!

Rispandekager med kylling og grøntsager, som man selv fylder og ruller ved bordet:
Jeg skar gulerødder, agurk, forårsløg og avokado i meget tynde strimler og lagde på en tallerken.
Og så stegte jeg kyllingebryst i tynde strimler i en blanding af soya og brun farin. Disse ting fyldte vi så i rispandekagerne (tynde pandekager man kan købe i asiatiske supermarkeder/forretninger som man bare dypper i vand i få sekunder ved bordet og ruller omkring lækkert fyld) som vi dyppede i sweet chili sauce.

Derudover fik vi små thaifrikadeller og kyllingespyd med jordnøddesauce.

En rigtig hyggelig pigemenu synes jeg. Min kæreste ELSKER dog også de pandekager og kunne spise dem hver dag hvis det skulle være!

Anmeld

19. maj 2010

Ansemusen

Og så er jeg vild med røget laks, avokado og en smule rødløg (alt i små tern), rørt med en smule cremefraiche, lidt citronsat, salt og peber. Og så med nybagt flute. Mums! Den nemmeste og lækreste forret synes vi herhjemme!

Eller rødspætteruller fyldt med hjemmerørt laksefars dampet i hvidvin. MUMS!

Anmeld

19. maj 2010

MM1987

Ihh, sikke mange gode forslag...

Jeg bliver helt sulten og glæder mig allerede til i aften...

Så kan jeg da i hvert fald komme med nogen forslag...

Anmeld

19. maj 2010

lululupo

uhhh det er jo skønt vejr, så vi hopper på frisk pasta med pesto, kylling, mozeralla, bacon, sukkerærter, cherrytomater og rucola...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.