Hvordan får i jeres hvide tøj helt hvidt igen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2010

Corn

Hvis det ikke er plettet med "bare" trænger til at blive piftet op, kan du købe noget der hedder blånelse. Tricket er fra min mormor på 95 år, som har de flottest hvide stofduge osv fordi hun engang imellem vasker med blånelse. Det fåes i breve og er derfor nemt at dosere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2010

Jules

Macaab skriver:

Hvis det ikke er plettet med "bare" trænger til at blive piftet op, kan du købe noget der hedder blånelse. Tricket er fra min mormor på 95 år, som har de flottest hvide stofduge osv fordi hun engang imellem vasker med blånelse. Det fåes i breve og er derfor nemt at dosere

Ved du hvor man kan få det henne?

Anmeld

19. maj 2010

Sabina & Simone

Pas på med klorinen... For det kan altså godt ske at tøjet i stedet, får sådan en fantastisk gullig farve i stedet... Tro mig... Taler af erfaring... Hehe... Men kan også være det var fordi jeg havde for meget klorin i... Hmm...

Tror altså nok at min mor plejer at bruge noget der hedder Dolol... Men ved ikke om det kun er til pletter... I kan godt høre at jeg ikke er en af dem der slås med den slags... Plejer ærlig talt at smide tøjet ud, hvis ikke biotex sprayen kan tage det...

Anmeld

19. maj 2010

Corn

Jules skriver:

Ved du hvor man kan få det henne?

tror de fleste større supermarkeder har det. Fx kvickly, Føtex, Bilka og lignende... Og så lige den lille snuskede biks overfor hvor min mormor bor, men han har jo en fast kunde

Anmeld

19. maj 2010

Jules

Macaab skriver:

tror de fleste større supermarkeder har det. Fx kvickly, Føtex, Bilka og lignende... Og så lige den lille snuskede biks overfor hvor min mormor bor, men han har jo en fast kunde

Hihi... så må jeg lige kigge efter det

Anmeld

19. maj 2010

Jules

Sabina & Simone skriver:

Pas på med klorinen... For det kan altså godt ske at tøjet i stedet, får sådan en fantastisk gullig farve i stedet... Tro mig... Taler af erfaring... Hehe... Men kan også være det var fordi jeg havde for meget klorin i... Hmm...

Tror altså nok at min mor plejer at bruge noget der hedder Dolol... Men ved ikke om det kun er til pletter... I kan godt høre at jeg ikke er en af dem der slås med den slags... Plejer ærlig talt at smide tøjet ud, hvis ikke biotex sprayen kan tage det...

Hehe...Plejer jeg heller ikke... Men denne gang drejer det sig om en dyr hvid jakke som bare ikke er "nok" hvid mere til at den ser pæn ud.... Så vil lige forsøge at redde den....

Anmeld

19. maj 2010

Mira0911

Zette skriver:

det kan jeg ikke få til at virke Hvordan gør du?

Jeg har skrevet om hvordan jeg gør længere oppe...

Andre kommer det direkte i maskin vasken, på det område er jeg ikke klog...

Anmeld

19. maj 2010

LivasMor

MoarJ skriver:

Jeg bruger klorin...

HUSK! at klorin kun må bruges i yderste nødstilfælde, det mørner syninger og stof

Anmeld

19. maj 2010

densorteenke

Jeg plej opløsning af vanish pulver og rigtig varmt vand og så lader det stå i blød natten over, det tager sgu det meste

Anmeld

19. maj 2010

VIPpigen

Jeg bruger også blånelse, må tilstå jeg ikke ved hvor du køber det, for vores er købt i egypten Men vil tro det kan findes i de fleste "tyrker bikse". Husk dog du skal ikke bruge meget, det tog omkring 2 eller 3 vaske at få en ketchup plet at min hvide studenternederdel. Min far syntes det var mægtig smart, og skulle prøve, og en dag kommer han ind i en meget Lyserblå t-shirt.... Han havde så kommet pænt meget blånelse i vaskemaskinen. så vil sige hellere vaske en gang mere, end få lyserblåt tøj

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.