Fødselsforberedelseskursus... mænd, tag jer sammen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.487 visninger
2 svar
0 synes godt om
19. maj 2010

AlexG

Hej Alle mænd.

Jeg har selv været den del af målgruppen af mænd som ikke var så aktiv da min hustru skulle føde, men det blev ændret da vi var på fødselskursus mamaprofylax.

Mine venner elsker deres barn/børn, men når vi begynder at tale om oplevelsen ved selve fødslen, så begynder de at stamme og har faktisk ikke relevante eller gode minder derfra og sådan er vel for mange mænd. Men det behøver ikke være sådan . Hvi vi mænd er delagtig når der skal vælges fødselskurser, så kan vi komme med vores ønske om et kursus som også vil gavne os og vores rolle ved fødslen. Det kursus vi har taget har virkelig betydet alt for OS BEGGE. Jeg kan i dag fortælle at jeg HAR haft en vigtig rolle og det har så gjort at min hustru havde en fantastisk oplevelse og jeg med.

Så til alle mænd, kom i gang med at være mere aktiv, så snart du får den gode nyhed at du skal være far…

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2010

Ansemusen

HURRA for dit dejlige relevante indlæg!!! Tak for det

Anmeld

19. maj 2010

Carsten.H

Ja Yderste relevant emne.

Til dels fordi min kæreste og jeg faktisk har meldt os til et mamaprofylax kursus, men også fordi du har fat i noget konkret. Da vores lille pige blev født syntes hverken jeg eller min kæreste at det var et hurra oplevelse som man altid hører om. Fødslen varede i 15 timer og  jeg var  HELT LOST og havde ingen ideer om hvad jeg kunne gøre for at hjælpe min kæreste. Efter den oplevelse ville jeg ikke have flere børn, men nu er min kæreste gravid igen med en dreng og jeg er faktisk SUPER glad. Vi har via anbefalinger fundet frem til mamaprofylax som vi så håber vil give os en god fødselsoplevelse. Jeg er klar over at fødselskursus alene ikke kan gøre det, men indtil videre føler vi at vi er sammen om det her, og via kurset kan jeg kan få værktøj til at kunne være en god fødselspartner så min kæreste og jeg har større mulighed for at få et hurra oplevelse.

Jeg skal nok skrive når lucas er født og fortælle hvordan det gik..

Carsten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.