Baby og hund på samme tid???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

995 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. maj 2010

Bolette

Hejsa 

Jeg har lige et emne, som jeg gerne vil tage op herinde.. 

Min kæreste og jeg har en lille hund (halv mops, halv fransk bulldog). Han når lige at blive 3 år når vi skal have vores lille dreng, og han er den dejligste og mest kærlige hund man kan ønske sig. Han er vant til helt små børn der piller, kravler, aer/slår på ham og han er bare så god ved alle børn - så vi har ingen bekymringer der 

Men jeg har tænkt over hvordan jeg i min barsel skal få vores lille drengs "ikke-rytme" til at passe med min hunds rytmer mht. gå-ture...

Min kæreste kører hjemmefra kl. 05.00 og er først hjemme igen kl. 17.00. Vi har aftalt at han evt. lige lufter vores hund inden han kører - men hunden kan jo ikke holde sig til kl. 17.00... Så jeg skal jo ud og gå med ham...

Udfordringen ved dette er, at jeg helst vil have et barn der bliver lagt i barnevognen og så sover han. Jeg er lidt imod at han skal gåes i søvn i barnevognen... Og det er jo næsten stensikkert at han kun kan sove, hvis jeg går med ham, da jeg skal have ham med hver gang jeg skal lufte vores hund... Vi har ingen have, så jeg skal gå med ham..

Har I nogen gode forslag eller har I været i samme situation, så vil jeg rigtig gerne høre Jeres inputs 

Sorry - det blev godt nok en lang smøre.. Hehe 

- Bolette 20+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2010

Babywish

hey bolette

Vi har også hund, men vi kan åbne døren og den hygger sig selv og kommer når den er færdig, men har da selv tænkt lidt på hvordan det bliver, men det tager jeg stille og roligt, har et pat veninder, der også har hun og de får manden til at lufte den om morgenen og hvis man skal ud og gå/handle osv m.m så tag hunden med og hvis det hænder at du ikke skal noget en dag, så kan man godt, hvis barnet sover (jeg jokker sikkert nogle over tærene her) men sætte en baby alarm til også hurtigt smutte ned med hunde, 2 gange om dagen, eller prøve at se om man kan snakke lidt med en sød nabo.

Mine veninder bor på 1 og 2 sal og deres vaskemaskiner står i kælderen, så de står med problemet baby og kurv, vi gør det når baby sover og det funker fint :-) man kan jo hører baby og kan reagerer med det samme ;-)

Jeg vi selv når den lille kommer, have en baby alarm og når den lille sover, så hjælpe lidt til i forretningen, det skader ikke og er ikke længere væk end 1 min.

puha det blev langt, men håber det gav dig lidt ideer.

knus nina der ville blive lidt ked (de kærer hormoner) hvis i skulle af med hunden af denne grund ;-(

Anmeld

20. maj 2010

roenlund

vi har også hun og han er ikke såsan en lille en men en basse på 36 kg  Selvom vi har have er han normalt ude at gå 3 gange om dagen da han er tidligere by hund og det er hans rutine, og vi synes det er syndt at lave om på.

Jeg håber at kunne fortsætte dette nå vores baby kommer men har også tænkt over det med at det ville være rart at man også bare kunne ligge uden at gå... ¨

Jeg tror dog at hvis faren går med hunden om morgenen og baby så bliver lagt uden tur om formiddagen og så sover når man går om eftermiddagen mon så ikke det går... Så er det jo 50/50 og så uden tur om aftenen, for der skal baby jo ikke sove i barnevogn

Fra mig som glælder sig til både at have villa og vovse  

Anmeld

21. maj 2010

Bolette

Babywish skriver:

hey bolette

Vi har også hund, men vi kan åbne døren og den hygger sig selv og kommer når den er færdig, men har da selv tænkt lidt på hvordan det bliver, men det tager jeg stille og roligt, har et pat veninder, der også har hun og de får manden til at lufte den om morgenen og hvis man skal ud og gå/handle osv m.m så tag hunden med og hvis det hænder at du ikke skal noget en dag, så kan man godt, hvis barnet sover (jeg jokker sikkert nogle over tærene her) men sætte en baby alarm til også hurtigt smutte ned med hunde, 2 gange om dagen, eller prøve at se om man kan snakke lidt med en sød nabo.

Mine veninder bor på 1 og 2 sal og deres vaskemaskiner står i kælderen, så de står med problemet baby og kurv, vi gør det når baby sover og det funker fint :-) man kan jo hører baby og kan reagerer med det samme ;-)

Jeg vi selv når den lille kommer, have en baby alarm og når den lille sover, så hjælpe lidt til i forretningen, det skader ikke og er ikke længere væk end 1 min.

puha det blev langt, men håber det gav dig lidt ideer.

knus nina der ville blive lidt ked (de kærer hormoner) hvis i skulle af med hunden af denne grund ;-(

Hejsa

Tak for nogle gode idéer. Er glad for at jeg ikke er den eneste med dette lille "problem".

Vi skal ikke af med ham - så det skal du ikke være nervøs for  Jeg skal bare lige have det til at fungere (kan godt lide at planlægge og være klar) hehe.

fra Bolette

Anmeld

21. maj 2010

Bolette

roenlund skriver:

vi har også hun og han er ikke såsan en lille en men en basse på 36 kg  Selvom vi har have er han normalt ude at gå 3 gange om dagen da han er tidligere by hund og det er hans rutine, og vi synes det er syndt at lave om på.

Jeg håber at kunne fortsætte dette nå vores baby kommer men har også tænkt over det med at det ville være rart at man også bare kunne ligge uden at gå... ¨

Jeg tror dog at hvis faren går med hunden om morgenen og baby så bliver lagt uden tur om formiddagen og så sover når man går om eftermiddagen mon så ikke det går... Så er det jo 50/50 og så uden tur om aftenen, for der skal baby jo ikke sove i barnevogn

Fra mig som glælder sig til både at have villa og vovse  

Den der 50/50 lyder faktisk meget god...  Men vi kan jo heller ikke gøre andet end at tage en dag af gangen og se hvordan det bliver.. Jeg elsker nemlig også at gå lange ture med vores hund, så det vil jeg ikke ret gerne gå glip af..

knus til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.