1. jordmoderbesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

482 visninger
3 svar
0 synes godt om
18. maj 2010

fit_fys

Hej!

Jeg er i dag 17+0 og er begyndt at tænke over om jeg ikke snart skal til første jordmoderbesøg. hvornår var/skal i til det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2010

isimaven

jeg skal den 2. juni hvor jeg så er 13+3! og fik indkaldelsen for 2-3 uger siden.

Jeg tror du skal have fat i dit jordemodercenter for det er da mærkeligt at du ikke er blevet indkaldt

knus isimaven

hey fandt lige det her på mingraviditet.dk:

1. jordemoderbesøg

Det er forskelligt fra amt til amt, hvornår man bliver indkaldt til det første jordemoderbesøg. Nogle skal selv kontakte jordemodercenteret og få en aftale, andre får papirerne tilsendt automatisk eller henvises af egen læge. Hvornår besøget ligger kommer også an på, om du er førstegangs eller flergangsfødende. Første jordemoderbesøg går med at få skrevet papirer, man bliver vejet, hun undersøger urin. I kommer til at tale om kost, vægtstigning, rygning, alkohol osv. Hvis du er over 16. uge, vil hun måske se om hun kan finde hjertelyd – Husk det ikke er sikkert, at man kan høre hjertelyd så tidligt, så bliv ikke bange eller skuffet, hvis du ikke hører hjertelyd. Ellers spørger hun til din almene tilstand.

Anmeld

19. maj 2010

silden85

jeg var i uge 11

Anmeld

19. maj 2010

Assi

jeg var her omkring uge 18 - men jeg er andengangsgravid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.