Har I overvejet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

329 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. juni 2008

Stumpen

Hvem der skal have jeres barn/børn, hvis I pludselig skulle gå bort??

Jeg går kraftigt og overvejer at få skrevet hvem der skulle have Mathilde, hvis vi skulle gå bort alt for tidligt.. For der er da dem i familien som jeg bestemt ikke mener skulle have hende..

Eller hvilke tanker gør i jer om disse dystre og forhåbentlig helt unødvendige tanker??
(H) Anja..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2008

st

Det er jo fornuftige overvejelser, til trods for at grunden er "dyster"

Men ja vi har da talt om det, men det er som om, det bliver skubbet væk igen. Hele snakken omkring det at blive gift og få orden i papirene, det taler vi jævnligt om, men det er også det.
Da vi talte om det med hvem der skulle have Mads, fulgte diskussionen om uenigheder blandt familien også med. Der vil måske være nogle, i hvert fald i vores familier, så kunne føle sig en anelse vraget, hvis der var nogle der blev valgt fremfor andre. Men jeg ved det ikke, vi kom aldrig frem til en løsning.

st, som måske lige tager den op med jeppe igen i løbet af weekende, for det er da en rar følelse at vide der er styr på den del, hvis der skulle ske os noget.

Anmeld

13. juni 2008

3rollinger

Hejsa

Jeg har overvejet det, men vi har ikke gjort noget ved det. Det er en rigtig svaer en, synes jeg. Og dog!! For mig er der ingen tvivl. Mine boern skulle min mor have og hvis hun ikke er til mere, min storebror. Hvis jeg ikke er, vil jeg godt have de bliver danske. Og de valgmuligheder som min mand har, er jeg slet ikke tilfreds med. Hans mor skal de ikke vaere hos, det kan hun slet ikke klare da hun ingen naer familie har der eventuelt kunne hjaelpe og hun er 68 aar idag. Hans bror er underlig (sagt med Khikes egne ord) og svigerinden er en ko. Og saa er der ikke meget mere familiekontakt paa den side.

Men st, behoeves man at overveje hvem der vil foele sig stoedt eller vraget. Man skal vel bare finde den man er tryggest ved, for skulle det utaenkelig ske, er man der jo ikke til at hoere paa om den ene eller den anden foeler sig vraget :)

Men det er forfaerdelig ting at skulle tage stilling til og nok ogsaa derfor man ikke faar gjort det. Man vil jo noedigt forestille sig at det overhovedet kan ske at man ikke skulle se sine stoerste skabelser vokse op.

Knus
st

Anmeld

13. juni 2008

st

Nej det kan der være noget om. Man skal jo ikke vælge ud fra sådan nogle overvejelser, men måske kunne det ende med at gå ud over Mads, hvis ikke vores valg kunne accepteres. Nej det ved jeg ikke. Familien skulle somend nok finde ud af det. Men faktisk er der ikke nogen i familien, hvor jeg ville sige: " ja klart dem skal det være." Det er faktisk lidt skræmmende. Jeg har nogle jeg kan sige jo måske dem, men det er nok fordi man ikke håber at det sker.

st.

- blev det lidt rodet skrevet?

Anmeld

13. juni 2008

3rollinger

Jeg kender faktisk til et tilfaelde (ikke personligt) hvor nogle foraeldre doede i en bilulykke og efterlod et barn paa en maaned, tror jeg det var.

Dette barn ville baade mandens foraeldre og soester gerne tage sig af. Og saa kraftigt var deres oenske at de ikke ville lade den anden part goere det. De endte i en retsal hvor foraeldrene fik retten til barnet med besoegsret til fasteren.

Den dag i dag er forholdet stadig forfaerdeligt mellem de to parter og de taler kun sammen pga barnet.

Det er jo ganske forfaerdeligt, og i saadan et tilfaelde gaar det da helt klart ud over barnet, st. Kom til at taenke paa det pga det du sagde om at det kunne gaa ud over Mads.

Knus
st

Anmeld

13. juni 2008

Stumpen

st hvor er dit fantastiske billede blevet af??

Jeg vil også selv have det vendt med kæresten.. Men jeg ville heller ikke tænke på om nogen bliver stødt.. Men mine svigerforældre skal under ingen omstændigheder have hende, de har ikke vist hende interesse for to øre..

Men skal jeg bestemme så får min ældste søster og mand hende hvis der skulle ske os noget, for jeg ved at hun vil blive elsket som var hun deres eget af de to..

(H) Anja..

Anmeld

13. juni 2008

3rollinger

Jeg har sat et nyt et ind af Laura pigen, men det skal vist foerst lige godkendes. :P

Anmeld

13. juni 2008

Doktor Doolittle

Vi har talt lidt om det men heller ikke fået gjort noget ved det. Vi synes begge det er et ubehageligt emne 8( men noget vi børn få styr på, hvis nu ulykken skulle være ude.
(H) Tina

Anmeld

13. juni 2008

SmørBlomstens Mor

Ja det er også blevet diskuteret hos os, men vi er stærkt uenige. :(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.